Σύσκεψη με τους επικεφαλής των οργανισμών που υπάγονται στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών είχε στη Θεσσαλονίκη ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Στη σύσκεψη έγινε αποτίμηση της προόδου των έργων που εξαγγέλθηκαν στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, η πορεία του ΟΑΣΘ και του Μετρό Θεσσαλονίκης και τα θέματα αιχμής για την πόλη.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωσης της σύσκεψης ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε:
«Μου δόθηκε η ευκαιρία με τους φορείς της πόλης να κάνουμε μια αποτίμηση της προόδου για όλα τα σημαντικά έργα για πρωτοβουλίες που είχα την ευκαιρία να εξαγγείλω στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Χαίρομαι, διότι τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει».
Ο πρωθυπουργός παρέπεμψε για αναλυτική ενημέρωση από την Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης και από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για τα ακριβή χρονοδιαγράμματα και για τις δεσμεύσεις οι οποίες ανελήφθησαν.
Μετρό, ΟΑΣΘ και περιφερειακή οδός
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε τρία θέματα αιχμής για την πόλη: «Το πρώτο είναι το ζήτημα του Μετρό. Εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευσή μας. Το μετρό θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου, θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023 με το σταθμό στην Βενιζέλου να αναδεικνύει με τον σωστό τρόπο την πλούσια πολιτιστική παράδοση της πόλης. Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του έτους το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα έχει δώσει την έγκρισή του για να προχωρήσουμε στην κατεύθυνση την οποία έχω ήδη δρομολογήσει.
Στο ζήτημα του ΟΑΣΘ, ήδη έχουν ενταχθεί στον στόλο του ΟΑΣΘ αρκετά λεωφορεία ώστε κάπως να ανακουφιστεί η κατάσταση. Σημαντική πρόοδο, όμως, θα δούμε από τις αρχές του έτους όταν θα συναφθεί και θα ξεκινήσει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ. Τότε θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά το πρόβλημα των Αστικών Συγκοινωνιών στην πόλη.
Και τρίτο σχετικά με το ζήτημα του Fly Over της Περιφερειακής, θα υπάρχουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις από το Υπουργείο Υποδομών, έργο το οποίο προχωράει πολύ γρήγορα και εκτιμούμε ότι θα μπορεί να δημοπρατηθεί εντός ενός έτους. Τονίζω ότι είναι ένα έργο απολύτως κρίσιμο και καθοριστικό για να ανακουφιστεί το μεγάλο κυκλοφοριακό βάρος το οποίο επωμίζεται η Περιφερειακή. Συζητήσαμε και μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες, θα υπάρχει αναλυτική ενημέρωση από τους αρμόδιους Υπουργούς, καθώς και από τους φορείς της πόλης.
Δείτε τις δηλώσεις Μητσοτάκη
Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης), Θεόδωρος Καράογλου, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών. Γιώργος Καραγιάννης και η Διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.
Πλήρες και λειτουργικό Μετρό τον Απρίλιο του 2023
Στη διάρκεια της σύσκεψης επιβεβαιώθηκε πλήρως η δέσμευση της κυβέρνησης για την παράδοση στην πόλη ενός πλήρους και λειτουργικού Μετρό για τον Απρίλιο του 2023.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές «η εικονική πραγματικότητα που δημιούργησε η προηγούμενη κυβέρνηση, ότι δήθεν το Μετρό θα λειτουργούσε το 2020, διαψεύδεται από την αλήθεια. Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα σύγχρονο Μετρό που ταυτόχρονα θα αναδεικνύει την αρχαία της κληρονομιά. Άλλωστε, η καθημερινότητα των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής σε όλα τα επίπεδα και οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα».
Εξάλλου, οι ίδιες πηγές ανέφεραν: «Μόλις σε διάστημα τριών μηνών αποδείχθηκε ότι οι συζητήσεις περί ιδιοκτησίας είναι ξεπερασμένες και ότι το στρατηγικό επιτελικό κράτος μπορεί να οργανώσει τις δημόσιες συγκοινωνίες με τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα έτσι ώστε να γίνουν και καλύτερες και ταυτόχρονα φθηνότερες».
Τι έγινε σε δύο μήνες για την βελτίωση του ΟΑΣΘ
Σημειώνεται δε ότι η κυβέρνηση παρέλαβε τον ΟΑΣΘ με 215 λεωφορεία να λειτουργούν σε μια πόλη που χρειάζεται 500. Το σύστημα συντήρησης ήταν σε κατάρρευση και τα έσοδα από τους χρήστες ήταν στο 50% από τα αντίστοιχα έσοδα που είχε αφήσει η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, το 2014. Σε όλα αυτά προστέθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η κρατικοποίηση που άφησε τη Θεσσαλονίκη με συγκοινωνία τριτοκοσμικού χαρακτήρα.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ενέταξε στο σύστημα μέσα σε δύο μήνες πάνω από 100 οχήματα και η εξυπηρέτηση βελτιώθηκε αισθητά. Επιπλέον οργανώθηκε μια βαθιά θεσμική και επιχειρησιακή αλλαγή, υπογράφοντας με τα ΚΤΕΛ μια συμφωνία που από Ιανουάριο του 2020 θα προσθέσει ακόμη 120 λεωφορεία στην πόλη και το νομό. Συνολικά από 215 τον Αύγουστο, ο στόλος θα περιλαμβάνει περίπου 440, σε λιγότερο από έξι μήνες.
Κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν παράλληλα ότι ο ΟΑΣΘ θα συγκεντρωθεί στην μητροπολιτική ζώνη αυξάνοντας ακόμα περαιτέρω τις συχνότητες και την εξυπηρέτηση. «Στη πράξη αποδείξαμε επίσης ότι η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στις συγκοινωνίες μπορεί να λύσει γρήγορα προβλήματα που φαίνονται αξεπέραστα».
«Αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη - όπου περίπου το 1/3 του περιφερειακού έργου θα περάσει στα ΚΤΕΛ - θα εκτελεστεί με ένα κόστος 1.46 ευρώ το χιλιόμετρο αντί για περίπου 4 από τον ΟΑΣΘ. Με τον τρόπο αυτό, βελτιώνουμε και την εξυπηρέτηση και το κόστος της συγκοινωνίας» τονίζουν οι ίδιες πηγές.
Επίσης αρχές του 2020 σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός για πρόσληψη λειτουργού με εμπειρία σε συστήματα χωρίς οδηγό. Έτσι ώστε η έναρξη της λειτουργίας να είναι ταυτόχρονη με την παράδοση του έργου.
Προτεραιότητα, επίσης, αποτελεί η αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού της πόλης, με κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου από την περιοχή του Νοσοκομείο Παπαγεωργίου ως το ύψος των Κωνσταντινοπολίτικων καθώς και με τη βελτίωση της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού πραγματοποιείται παρέμβαση για την αποφόρτιση της εσωτερικής κυκλοφορίας της πόλης και δημοπράτηση τον Ιούλιο του 2020, όπως και δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης του λιμανιού (6ος προβλήτας) με τους αυτοκινητόδρομους ΠΑΘΕ και Εγνατία.
Καράογλου: Ο Μητσοτάκης απέδειξε τη συνέπειά του»
«Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απέδειξε τη συνέπεια του ως προς την τακτική επαφή του με τη Θεσσαλονίκη και την παρακολούθηση των έργων», δήλωσε ο υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Θεόδωρος Καράογλου, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των δύο συσκέψεων, υπό τον πρωθυπουργό, που πραγματοποιήθηκαν στο Διοικητήριο.
Η πρώτη είχε θέμα την ενότητα και η δεύτερη την ανάπτυξη της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας.
Ο κ. Καράογλου είπε ότι εκτός ημερήσιας διάταξης τέθηκε το θέμα της ανάπλασης του γηπέδου του ΠΑΟΚ και της γύρω περιοχής στην Τούμπα και δόθηκαν όλες οι οδηγίες που έπρεπε να δοθούν έτσι ώστε να επισπευσθούν οι σχετικές διαδικασίες.
"Ολοι οι φορείς είμαστε συντονισμένοι. Είναι η πρώτη φορά που γίνονται συσκέψεις υπό τον πρωθυπουργό για να προχωρήσουν τα έργα και, πράγματι, μέσα σε δύο μήνες έχουν γίνει σημαντικά βήματα", δήλωσε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Σημείωσε πως μέσα στη σύσκεψη πως πρέπει να προχωρήσει σύντονα η ανάπλαση της ΔΕΘ.
"Για τον δήμο Θεσσαλονίκης είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι ο πρωθυπουργός δείχνει αυτό το ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την υλοποίηση όλων των μεγάλων πρότζεκτ της πόλης", υπογράμμισε ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας.
Εξέφρασε την πεποίθηση πως "αυτή η τετραετία θα είναι μια τετραετία όχι μόνο σχεδιασμού και αποφάσεων, αλλά και υλοποίησης όλων αυτών που θα αλλάξουν το πρόσωπο της Θεσσαλονίκης".