Ο ιός δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ μαγαζιών και ναών... - iefimerida.gr

Ο ιός δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ μαγαζιών και ναών...

Αλκιβιάδης Βατόπουλος εστίαση
© INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/ΑΡΧΕΙΟΥ

Τα σύννεφα της πανδημίας, αντί να διαλύονται, όπως οι πάντες ξόρκιζαν, όλο και πυκνώνουν, κατάμαυρα, πάνω από την Ευρώπη.

Οι αρχικές αισιόδοξες προβλέψεις, παρά τις προειδοποιήσεις των επιστημόνων, διαψεύδονται κατακλυσμιαία, η μία μετά την άλλη χώρα παίρνουν σκληρά μέτρα εναντίον των ανεμβολίαστων, ακόμη και γενικά lockdown, παρά τις σφοδρές, συχνά αιματηρές εξεγέρσεις του κόσμου, κυρίως νέων, σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξηγούσαμε πριν από μέρες σ’ αυτές τις στήλες γιατί «η κυβέρνηση δεν πρέπει ν’ απορρίπτει a priori νέο lock-down». Και κατηγορηθήκαμε για… καταστροφολογία που «αβαντάρει» τις πιέσεις της κυβέρνησης στους ανεμβολίαστους. Σήμερα, στο δυστοπικό πανευρωπαϊκό περιβάλλον, η κυβέρνηση… αρχίζει να βάζει νερό στο κρασί της, το «ανάλογα με τις εξελίξεις…» αντικαθιστά τη βεβαιότητα «δεν υπάρχει περίπτωση…»!

Ανάγκα, και Θεοί πείθονται. Οι Θεοί, αλλά… όχι οι επίγειοι αυτόκλητοι αντιπρόσωποί τους, όπως με θλίψη και πολύ θυμό παρατηρούμε στον τόπο μας! Δεν ξεχνάει κανείς τα πρώτα… ανταρτιλίκια, όχι μόνο της συντριπτικής πλειοψηφίας των παπάδων, αλλά και της επίσημης κατεστημένης Εκκλησίας (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων φωτισμένων ιεραρχών), καθώς όμως και την διστακτικότητα της κυβέρνησης να επιβάλλει την τήρηση των μέτρων και στους ναούς. Μόνο πέρσι το Πάσχα δεν άνοιξαν για το κοινό οι εκκλησίες- με… εξεγέρσεις και αναθέματα, συγκεντρώσεις θρησκόληπτων και ακραίων ιδεοληπτικών με… εικόνες και το «Ο αγών μου» ανά χείρας. Που φευ συνεχίζονται ακόμη…

Οι πιστοί, όλων των διαβαθμίσεων, είναι πολύ υπολογίσιμο κομμάτι του εκλογικού σώματος, γι’ αυτό και καμιά κυβέρνηση (με εξαίρεση του εκσυγχρονιστή Κώστα Σημίτη) δεν τόλμησε να αντιπαραταχθεί με την Εκκλησία, ακόμη και σε κρίσιμα θέματα. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, δεν αποτέλεσε στο μείζον ζήτημα της πανδημίας εξαίρεση, αν και η αλήθεια είναι ότι χειρίσθηκε το πρόβλημα με πιο… δυναμική «διπλωματία», από όσο θα περίμενα κανείς από μια κεντροδεξιά κυβέρνηση. Και τις εκκλησίες έκλεισε (με… ρωγμές) το περσινό Πάσχα, και με παρασκηνιακές πιέσεις έπεισε τον λιγότερο δογματικά άτεγκτο αρχιεπίσκοπο να πάρει δημόσιες θέσεις μετριοπαθούς συνδιαλλαγής. Συχνά κόντρα στο πνεύμα και τις… ισορροπίες της Ιεράς Συνόδου, όπου οι λογικοί ιεράρχες, δυστυχώς δεν πλειοψηφούν…

Όταν ανακοινώθηκαν τα τελευταία μέτρα για τα καταστήματα, τα κέντρα διασκέδασης, εστιατόρια και καφε-μπάρ, χωρίς ειδική αναφορά στις εκκλησίες (ακατανόητο με βάση την λογική και τις ιδιαιτερότητες της διάδοσης του ιού…), η αντιπολίτευση έψεξε πολύ σκληρά τον πρωθυπουργό για δειλία,, ενδοτικότητα στην Εκκλησία και τους πιστούς ψηφοφόρους. Μετά από διαπραγματεύσεις, βγήκε η Εκκλησία και ανακοίνωσε ότι « το εκκλησίασμα θα πρέπει είτε να είναι εμβολιασμένο είτε να έχει αρνητικό τέστ…». Ο κ. Τσίπρας, άδραξε την ευκαιρία να καταγγείλει ότι « η Εκκλησία πρωτοπορεί και δείχνει τον δρόμο στην κυβέρνηση!» Πτερόεντα έπεα, όπως απεδείχθη μετ’ ου πολύ….

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γιατί, με το που άρχισε η εφαρμογή των μέτρων την Δευτέρα, συνεδρίασε εκτάκτως η Ιερά Σύνοδος, και απεφάνθη ότι «η συμμόρφωση των πιστών στις κυβερνητικές αποφάσεις, δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί από το προσωπικό των ναών, που δεν έχει τις αρμοδιότητες φύλαξης, ούτε τις δυνατότητες, ούτε δημόσιες εξουσίες! Και όσα είχαν συμφωνηθεί στην επικοινωνία Εκκλησίας και κυβέρνησης και είχαν ανακοινωθεί από την Ιερά Σύνοδο, αφορούσε… προτροπή των πιστών, και όχι δέσμευση της Εκκλησίας και για έλεγχο των πιστοποιητικών…»!

Ιησουϊτισμοί, ατέλειωτες βυζαντινολογίες, επικοινωνιακά «ναι μεν αλλά…» για να φανούν συνεργάσιμοι και λογικοί, και στο τέλος, στ ο πρακτικό δια ταύτα, μ’ άλλα λόγια να ξεχνιόμαστε!

Και για όσους δεν… κατανόησαν, βγήκε στις τηλεοράσεις και τα ραδιόφωνα ο εκπρόσωπος Τύπου της Ι.Σ, μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος Τιμόθεος, να… εξηγήσει πως «δεν είναι δουλειά των παπάδων και προσωπικού των ναών ο έλεγχος, ούτε μπορούν να την κάνουν, είναι αδιανόητο να πού στο χριστεπώνυμο πλήθος δεν μπορείτε να εισέλθετε στον οικία του Πατρός σας…»!

Τον ρώτησαν οι δημοσιογράφοι, «γιατί είναι αρμοδιότητα και έχουν την δυνατότητα ελέγχου ή δημόσια εξουσία οι μαγαζάτορες, οι εστιάτορες, οι καφετζήδες κ.λ.π, που ζητούν πιστοποιητικά και απαγορεύουν την είσοδο στους χώρους των ανεμβολίαστων με ποινή κλεισίματος; Και στα μοναστήρια γιατί γίνεται αυστηρός έλεγχος και απαγορεύεται η είσοδος σε γυναίκες με παντελόνια και άντρες με σόρτς; » Και ο μητροπολίτης…. εθίγη! Ζήτησε να μη γίνονται «ανίερες συγκρίσεις» μεταξύ καταστημάτων και χώρων εστίασης με τον Οίκο του Θεού!», και τόνισε με την βεβαιότητα της κατοχής της απόλυτης αλήθειας πως «καταλάβετέ το, άλλο πίστη και άλλο επιστήμη…»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μακριά από μας η βλασφημία της εξομοίωσης των καταστημάτων και των ταβερνών με τους ναούς. Μακριά από μας, τους ταπεινούς και ευσεβείς. Μόνο που ο άθεος και ασεβής ιός, δεν κάνει τέτοιους διαχωρισμούς και διακρίσεις! Χτυπάει ανελέητα σε ανεμβολίαστους που συνωστίζονται μαζικά σε κλειστούς (και ανοικτούς, χωρίς προφύλαξη…) και… αν φοβάται κάτι είναι ακριβώς η επιστήμη και η πρόοδός της, όχι, σεβαστέ μητροπολίτη η άνυδρη, στέρφα, αποκομμένη από την λογική και την πραγματικότητα «πίστη», που δεν είναι πίστη αλλά μεσαιωνική θρησκοληψία…

Τον λόγο, πάντως, έχει τώρα η συντεταγμένη πολιτεία και η υπεύθυνη κυβέρνηση. Η πανδημία καλπάζει, το σύστημα καταρρέει, τα lock-down είναι πιθανότατα επί θύραις, η οικονομία και η κοινωνία κάθονται πάνω σε βόμβα. Περιθώρια «διαπραγματεύσεων», υπολογισμού ψηφοθηρικού και κομματικού κόστους, επικοινωνιακές καντρίλιες, δεν υπάρχουν…

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ