Οικονόμου: Έρχεται νέος δακτύλιος για τα «πράσινα» οχήματα -Κοινωνική αστυνομία στις συγκοινωνίες - iefimerida.gr

Οικονόμου: Έρχεται νέος δακτύλιος για τα «πράσινα» οχήματα -Κοινωνική αστυνομία στις συγκοινωνίες

Πινακίδα εισόδου στον δακτύλιο της Αθήνας
Πινακίδα εισόδου στον δακτύλιο της Αθήνας / Eurokinissi
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αλλαγές στο δακτύλιο της Αθήνας αλλά και παρεμβάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας των Μέσων Μεταφοράς εξήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Β. Οικονόμου σημείωσε πως η ύπαρξη ικανού αριθμού οχημάτων με μηδενικό ή πολύ χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα μπορεί να αξιοποιηθεί με τη δημιουργία ενός νέου δακτυλίου που θα ευνοεί αυτά τα «πράσινα» οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Εξετάζουμε τις δυνατότητες για δακτύλιο που να συνεισφέρει στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο αφού έχουμε 400 καινούρια λεωφορεία και θα έχουμε 950 μέχρι το καλοκαίρι. Καταγράφουμε τα στοιχεία στο υπουργείο για να δούμε πόσα είναι τα αυτοκίνητα, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά, τα οποία θα μπορούσαν να ήταν η βάση ενός τέτοιου σχεδίου», είπε ο κ. Οικονόμου.

Ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Βασίλης Οικονόμου / Eurokinissi
Ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Βασίλης Οικονόμου / Eurokinissi

«Η δημόσια συγκοινωνία δεν είναι για όσους απλά περιφέρονται»

Σχετικά με τα λεωφορεία, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε: «Θέλουμε να δώσουμε ένα μήνυμα ασφάλειας, ότι πλέον το κράτος θα είναι ''παρών''. Η δημόσια συγκοινωνία είναι για τον απλό κόσμο, για τον εργαζόμενο, για τον σπουδαστή, και όχι για μια ομάδα η οποία θα περιφέρεται μέσα στα λεωφορεία και στα τρένα» ανέφερε ο κ. Οικονόμου, υπενθυμίζοντας ότι έχει ξεκινήσει η οριοθέτηση των λεωφορειολωρίδων.

«Με τις λεωφορειολωρίδες ανοικτές, θα έχουμε τη συγκοινωνία στην ώρα που θέλουμε και μάλιστα υπό αυστηρή επιτήρηση της Τροχαίας», τόνισε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφορικά με τα ταξί, ο κ. Οικονόμου ουσιαστικά προϊδέασε για την εξέλιξη που προέκυψε αργότερα, σχετικά με την κίνηση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες.

«Η αλήθεια είναι ότι μόνο αν μετατεθεί η ώρα της τροφοδοσίας των καταστημάτων θα μειωθεί η κίνηση από 10% έως 20%. Μέσα στον δακτύλιο κινούνται περί το 1.5 εκατομμύριο αυτοκίνητα, και στο λεκανοπέδιο είναι περί τα 3 εκατομμύρια, δηλαδή έχουμε διπλάσιο-τριπλάσιο στόλο», πρόσθεσε.

«Με τον νέο ΚΟΚ θα ρίξουμε τις ταχύτητες μέσα στην πόλη»

Το όριο ταχύτητας εντός του αστικού ιστού θα είναι στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ τώρα δεν προλαβαίνεις να περάσεις το δρόμο, είπε ο Βασίλης Οικονόμου, υπενθυμίζοντας ότι το 2023 ο απολογισμός ήταν 122 νεκρούς πεζούς και το 80% αυτών ήταν πάνω από 65 χρόνων.

Μιλώντας για 120 αλλαγές κατά τη δημόσια διαβούλευση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο υφπουργός ανέφερε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Υποχρεωτικό κάθε οδηγός να σταματάει σε διάβαση, όπως στο εξωτερικό.
  • Η εγκατάλειψη θύματος θα αντιμετωπίζεται ως κακούργημα.
  • Με παρκάρισμα πάνω σε ράμπα ΑμΕΑ παίρνει το αυτοκίνητο γερανός.
  • Οι μηχανές θα έχουν προτεραιότητα μόνο μπροστά σε φανάρι και όχι ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

Κοινωνική Αστυνομία στις Δημόσιες Συγκοινωνίες

Ο Β. Οικονόμου εξήγγειλε πως θα ξεκινήσει πιλοτικά σε στοχευμένες περιοχές η υλοποίηση δρομολογίων που θα έχουν μέσα αστυνομικούς, ώστε να βελτιωθεί το αίσθημα ασφάλειας για τους επιβάτες.

«Θα ξεκινήσουμε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου από το αμαξοστάσιο των Άνω Λιοσίων με τρεις αστυνομικούς, δύο με στολή και έναν με πολιτικά, σε λεωφορείο που θα κάνει το δρομολόγιο Λιόσια-Ζεφύρι», είπε ο Β. Οικονόμου, τονίζοντας ότι στόχος είναι να δημιουργηθεί ειδικό σώμα.

«Ξεκινάμε από τις ευαίσθητες περιοχές, που βλέπουμε μεγάλη παραβατικότητα μέσα στα λεωφορεία και στα τρένα. Ειδικοί φρουροί θα αναλάβουν από την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου. Δεν μπορεί να κυκλοφορήσει γυναίκα μόνη της μετά τις 5-6 το απόγευμα στο Μενίδι, στα Λιόσια, στο Ζεφύρι. Είναι αδιανόητα αυτά», είπε ο κ. Οικονόμου.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ