Μητσοτάκης από Καλαμάτα: «Την κυβέρνηση Σαμαρά την έριξαν ο ΣΥΡΙΖΑ με τη Χρυσή Αυγή» - iefimerida.gr

Μητσοτάκης από Καλαμάτα: «Την κυβέρνηση Σαμαρά την έριξαν ο ΣΥΡΙΖΑ με τη Χρυσή Αυγή»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Καλαμάτα
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Καλαμάτα -Φωτογραφία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Μία ανεκπλήρωτη προσδοκία δεκαετιών έρχεται να υλοποιηθεί από την κυβέρνηση της ΝΔ, ώστε να έχουμε εντός των επομένων ετών σύγχρονο και ασφαλή δρόμο», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για τον οδικό άξονα «Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη».

Ο πρωθυπουργός είπε ότι στη Μεσσηνία συντελείται ένα μικρό αναπτυξιακό θαύμα. «Ένα τουριστικό προϊόν το οποίο οφείλεται πρωτίστως στο όραμα ενός ανθρώπου, ο οποίος δεν συμβιβάστηκε με τις δυσκολίες. Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος οραματίστηκε αυτή την εμβληματική επένδυση με άξιο συνεχιστή το γιο του», σημείωσε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι ο δρόμος αυτός δεν θα είχε φτάσει στο σημείο να δρομολογηθεί χωρίς το ενδιαφέρον του Αντώνη Σαμαρά. «Είναι δικό του έργο σε μεγάλο βαθμό. Ήταν αυτός ο οποίος σε πολύ δύσκολες συγκυρίες ωρίμασε τις μελέτες», συμπλήρωσε.

Και πρόσθεσε: «Η ιστορία του δρόμου συνοψίζει την ιστορία της προηγούμενης δεκαετίας. Μια κυβέρνηση που κράτησε τη χώρα όρθια, έπεσε επειδή την έριξαν ο ΣΥΡΙΖΑ με τις ψήφους της Χρυσής Αυγής, για να έρθουν στη συνέχεια να τάξουν τον ουρανό με τα άστρα και να έχουμε τη γνωστή ιστορία και εξέλιξη. Τώρα λένε ''εμείς σας βγάλαμε από τα μνημόνια''.

»Το 2014 η διαφορά με τους πιστωτές ήταν ελάχιστη και, αν η κυβέρνηση δεν είχε πέσει, θα μπορούσαμε να είχαμε κλείσει την αξιολόγηση. Το 3ο αχρείαστο μνημόνιο ήταν δημιούργημα της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Να αποκαταστήσουμε την ιστορική αλήθεια, γιατί κάποιοι λένε ''δώστε μας την ευκαιρία να κυβερνήσουμε χωρίς μνημόνια για πρώτη φορά''. Τους απαντώ τα μνημόνια τα φέρατε εσείς και αν κάνετε όσα λέτε θα μας ξαναβάλετε σε μνημόνια τάχιστα. Οι πολίτες δεν θα πιστέψουν το παραμύθι».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Κ. Μητσοτάκης είπε ότι γίνονται και άλλα σημαντικά έργα και αναφέρθηκε στη διαδικασία για τη σύμβαση του αεροδρομίου «Βασίλης Κωνσταντακόπουλος».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Καλαμάτα / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Καλαμάτα / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ

«Βρισκόμουν στην Κέρκυρα. Είδα το καινούργιο αεροδρόμιο, και αυτό κυβέρνησης της ΝΔ. Πολεμήθηκε λυσσαλέα από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ευτυχώς, σήμερα έχουμε 14 νέα αεροδρόμια. Το 15ο θα είναι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Η δεύτερη σημαντική επένδυση έχει να κάνει με το τι γίνεται στο στρατιωτικό αεροδρόμιο, όπου η κυβέρνηση υπέγραψε σύμβαση για την εκπαίδευση των πιλότων μας με ισραηλινή εταιρεία» ανέφερε, τονίζοντας πως η Καλαμάτα θα γίνει διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων.

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για το τι γίνεται συνολικά στη Μεσσηνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Συμπυκνώνεται όλο το αναπτυξιακό πρόγραμμα της κυβέρνησης. Μια κυβέρνηση που εξασφάλισε πρόσθετους πόρους για τα επόμενα χρόνια. Αναφέρομαι στο νέο ΕΣΠΑ, στο Ταμείο Ανάκαμψης. Όλο αυτό το επενδυτικό πρόγραμμα γίνεται χωρίς να διακινδυνεύσουμε τη δημοσιονομική σταθερότητα. Σήμερα η Eurostat και η ΕΛΣΤΑΤ πιστοποίησαν ότι το 2022 είχαμε μικρό πρωτογενές πλεόνασμα. Είναι η καλύτερη επιβεβαίωση της ορθότητας της στρατηγικής μας, που βάζει την ανάπτυξη σε προτεραιότητα και δημιουργεί πλούτο, ο οποίος αναδιανέμεται δίκαια στη συνέχεια προς όφελος πρωτίστως των πιο αδύναμων», υπογράμμισε.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Καλαμάτα / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Καλαμάτα / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ

Σαμαράς: «Η κυβέρνησή μας επανεκκίνησε τα έργα που σταμάτησαν εξαιτίας του λαϊκισμού»

Για τις υπογραφές της σύμβασης του έργου πρώτος μίλησε, φανερά συγκινημένος, ο Αντώνης Σαμαράς.

«Θα σας πω κάτι για τον τόπο μου. Για την Ελλάδα μας. Που έχει τα ίδια αρχικά με τις ταυτόσημες με αυτήν έννοιες και έγνοιες. Ελλάδα, ελευθερία, ελπίδα. Λέξεις που τούτη η γη, η γη της Μεσσηνίας, βάφτισε μέσα της βαθιά. Πήρε τον σπόρο τής μιας και καλλιέργησε την άλλη για να προχωρήσει. Έθρεψε εδώ την Ελευθερία και την Ελπίδα. Αυτή είναι η Μεσσηνία, αυτή και η Ελλάδα. Αυτοί είναι οι άνθρωποί της, άνθρωποι που μετρούν τον χρόνο με τους χτύπους της καρδιάς». Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την ομιλία του ο πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για τον Οδικό Αξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και τόνισε: «Και σας μιλάω γι' αυτά, γιατί πρέπει να ξέρουμε πού πατάμε, πού ριζώνουμε, για να ξέρουμε πού θα πάμε. Κι αυτός εδώ ο τόπος δείχνει το δρόμο».

Κυριάκος Μητσοτάκης και Αντώνης Σαμαράς στην Καλαμάτα / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ
Κυριάκος Μητσοτάκης και Αντώνης Σαμαράς στην Καλαμάτα / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ

Επισημαίνοντας πως το αεροδρόμιο στο οποίο γίνεται η εκδήλωση φέρει «το όνομα ενός μεγάλου ανθρώπου και ευεργέτη της Μεσσηνίας, του αείμνηστου Βασίλη Κωνσταντακόπουλου», ο Αντώνης Σαμαράς επισήμανε:

«Ενα αεροδρόμιο που κάθε χρόνο σπάει πανελλήνιο ρεκόρ αφίξεων, ένα αεροδρόμιο που τοποθέτησε τη Μεσσηνία μας στην καρδιά του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη. Γιατί, ναι, αυτή είναι η αλήθεια! Σήμερα η πατρίδα μας η Μεσσηνία είναι τουριστικός προορισμός, είτε από το εξωτερικό είτε κι από το εσωτερικό. Κι αυτό αποδεικνύεται συν τοις άλλοις και από τον αριθμό των νέων επιχειρήσεων που έχουν ιδρυθεί την τελευταία πενταετία: περισσότερες από 2.500 επιχειρήσεις έχουν αρχίσει δραστηριότητα στο νομό! Αυτές οι επιχειρήσεις στον μεγάλο τους όγκο αναφέρονται στον τουρισμό και την παροχή υπηρεσιών, αλλά δείχνουν και τη στροφή σε επιχειρήσεις αγροτικών εκμεταλλεύσεων και μεταποίησης. Οι επενδύσεις που εξελίσσονται και το ενδιαφέρον που υπάρχει για την περιοχή είναι συναρπαστικό. Παράγει τον πιο ψηλό πολλαπλασιαστή της ανάπτυξης».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συνέχεια, ο κ. Σαμαράς επισήμανε πως «κομβικής σημασίας είναι το γεγονός ότι στην Καλαμάτα ολοκληρώνονται με ταχύτατους ρυθμούς οι εργασίες για το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης και μέσα στο Μάιο φθάνουν στην 120 ΠΕΑ τα δύο καινούρια, σύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη M346, που σηματοδοτεί την αλλαγή σελίδας στην εκπαίδευση των Ικάρων. Η 120 γίνεται σύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο, συνολικά 10 τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη που θα παραληφθούν το επόμενο διάστημα. Ήδη κατασκευάζεται το κτίριο εκπαίδευσης που θα μπουν οι νέοι εξομοιωτές, έτοιμο το κτίριο ανεφοδιασμού».

Αναφορικά με τον οδικό άξονα, ο Αντώνης Σαμαράς είπε:

«Για τον δρόμο τώρα! Θυμηθείτε: Την περίοδο 2012-2014 προωθήθηκε με ταχείς ρυθμούς, από την τότε κυβέρνηση, η ωρίμανση των μελετών του Οδικού άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη. Στα πλαίσια αυτά, ολοκληρώθηκαν σε ελάχιστο χρόνο οι απαιτούμενες Προμελέτες και εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι για το μεγαλύτερο μέρος του υπόψη άξονα και συγκεκριμένα για τα τμήματα Ριζόμυλος-Πύλος και Πύλος-Μεθώνη, συνολικού μήκους 33 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, την περίοδο 2012-2014 εκπονήθηκαν οι μελέτες και εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή της Παράκαμψης Πύλου, ενός πολύ σημαντικού έργου που έχω τη διαβεβαίωση ότι θα προγραμματιστεί άμεσα και θα υλοποιηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να είναι πλήρης και ολοκληρωμένη η κατασκευή του οδικού άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη.

Ο Αντώνης Σαμαράς / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ
Ο Αντώνης Σαμαράς / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ

»Χάρη στη σημαντική αυτή προσπάθεια έγινε δυνατή η υπογραφή της σύμβασης σήμερα από την κυβέρνησή μας, την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Με την ευκαιρία θα ήθελα να τονίσω ότι δική μας κυβέρνηση ήταν, πάλι, αυτή που επανεκκίνησε, στα τέλη του 2013, τα βαλτωμένα έργα των αυτοκινητοδρόμων, που είχαν σταματήσει τρία ολόκληρα χρόνια εξαιτίας της κρίσης αλλά και του λαϊκισμού της περιόδου 2010-2011, που εκδηλώθηκε με πολλές μορφές, όπως, για παράδειγμα, με το κίνημα "Δεν πληρώνω".

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κυβέρνησή μας ήταν αυτή που δημοπράτησε το έτος 2014 και την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, την οποία κατά άφρονα τρόπο ακύρωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα, που έφεραν το έργο μια δεκαετία πίσω».

Ο Αντώνης Σαμαράς υπογράμμισε πως «η Ελλάδα διαθέτει σήμερα ίσως το πλέον σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη, με σημαντικά οφέλη τόσο ως προς τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων όσο και για την ανάπτυξη. Και δεν είναι μόνο αυτά, τα μεγάλα έργα. Είναι και τα "μικρά"!

»Ενδεικτικά, μόνο μέσα από τις Κτιριακές Υποδομές τρέχουν 7,5 εκατ. ευρώ παρεμβάσεις. Σε Μεθώνη, σε Πύλο, σε Καλλιθέα, σε Βέργα, σε Αμφεια, στη Μεσσήνη, μεγάλες παρεμβάσεις σε Καλαμάτα -το Πολυκλαδικό- και Μελιγαλά, το γυμνάσιο εκεί. Φτιάχνουμε τα σχολειά μας για τα παιδιά μας. Και βάζουμε και άλλα μπροστά... Δημοπρατείται μέσα στο Μάιο το νέο Ειρηνοδικείο στην Πύλο και σας λέω πως έρχεται και μια ακόμη μεγάλη παρέμβαση με τη μελέτη για το Δικαστικό Μέγαρο της Καλαμάτας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Παντού, σε κάθε γωνιά, παλεύουμε για τον τόπο μας. Κι αυτά τα έργα τα υλοποιεί η σημερινή κυβέρνησή μας, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας!».

Και τόνισε ολοκληρώνοντας: «Γιατί είμαστε εμείς, η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, η παράταξη των μεγάλων έργων και των μεγάλων αποφάσεων, η παράταξη που δείχνει τον έναν και μόνο δρόμο που έχει η χώρα: τον δρόμο της προόδου, τον δρόμο της ελπίδας, της προκοπής, της ανάπτυξης!».

Αναλυτικά στον χαιρετισμό του ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε:

«Κύριε Πρόεδρε, αγαπητέ Αντώνη, κ. Περιφερειάρχα, κ. Δήμαρχοι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι στο Κοινοβούλιο, φίλες και φίλοι, είναι πραγματικά ξεχωριστή η χαρά μου, σήμερα, που συμμετέχω στην τελετή υπογραφής ενός έργου που αντιλαμβάνομαι ότι για την Δυτική Μεσσηνία αποτελούσε περίπου το ισοδύναμο του γεφυριού της Άρτας.

Μία ανεκπλήρωτη προσδοκία δεκαετιών, η οποία τώρα έρχεται, επιτέλους, να υλοποιηθεί από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Έτσι ώστε εντός των επόμενων ετών να μπορούμε να έχουμε έναν σύγχρονο και κυρίως ασφαλή δρόμο, ο οποίος θα ενώνει την Καλαμάτα με τον Ριζόμυλο, με την Πύλο, με την Μεθώνη, δίνοντας ευκολότερη πρόσβαση στην Κορώνη και με αυτόν τον τρόπο ξεκλειδώνοντας ακόμα περισσότερο την τεράστια αναπτυξιακή δυναμική αυτού του πραγματικά ευλογημένου τόπου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχει απολύτως δίκιο ο Αντώνης όταν μιλάει για το γεγονός ότι σήμερα, εδώ, στη Μεσσηνία, συντελείται ένα μικρό αναπτυξιακό θαύμα. Είναι κάτι το οποίο πιστοποιείται από όλους τους δείκτες οικονομικής ανάπτυξης, κυρίως από τον αριθμό των νέων επιχειρήσεων οι οποίες δρομολογούνται.

Αλλά και από την εκρηκτική ανάπτυξη ενός τουριστικού προϊόντος υψηλοτάτης ποιότητος. Ένα τουριστικό προϊόν το οποίο οφείλεται, πρωτίστως, στο όραμα ενός ανθρώπου ο οποίος δεν συμβιβάστηκε με τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετώπισε καθ΄ όλη τη διάρκεια της πολυκύμαντης διαδρομής του.

Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, του οποίου και απολύτως δικαίως το αεροδρόμιο αυτό φέρει το όνομά του, οραματίστηκε αυτή την εμβληματική επένδυση, η οποία γίνεται στην ευρύτερη περιοχή της Πύλου και της Γιάλοβας, με άξιο συνεχιστή τον γιο του, τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο, ο οποίος επενδύει ακόμα περισσότερο στον τόπο του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό είναι ίσως το καλύτερο παράδειγμα μιας επένδυσης η οποία δεν δημιούργησε απλά θέσεις εργασίας, αλλά συμπαρέσυρε σ’ ένα διαφορετικό αναπτυξιακό όραμα ολόκληρη την περιοχή.

Διότι μια τέτοια επένδυση υψηλού επιπέδου δημιουργεί υποχρεώσεις και στον ανταγωνισμό να προσαρμοστεί και στον πρωτογενή τομέα να παράξει προϊόντα, τα οποία στη συνέχεια θα μπορούν να διατεθούν στις ξενοδοχειακές ομάδες, αλλά και στα νέα παιδιά να αναζητήσουν καλύτερη εκπαίδευση, καλύτερη κατάρτιση, έτσι ώστε να βρουν καλύτερες δουλειές, με καλύτερους μισθούς. Αυτό συνολικά είναι και το όραμα της δικής μας Κυβέρνησης, το οποίο πιστεύω ότι εκδηλώνεται, εκφράζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο εδώ στην Καλαμάτα, εδώ, συνολικά, στη Μεσσηνία.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών πιστεύω ότι έχει δίκιο όταν μιλάει για ένα σημαντικότατο έργο ως προς τις υποδομές της χώρας, το οποίο δρομολογήθηκε από αυτή την Κυβέρνηση.

Όμως, ο δρόμος αυτός δεν θα είχε ποτέ φτάσει στο σημείο να δρομολογηθεί χωρίς την ενεργό συμμετοχή, το ενδιαφέρον -μερικές φορές ξέρετε πόσο πεισματάρης είναι- τού ίδιου του Αντώνη Σαμαρά. Είναι δικό του έργο σε μεγάλο βαθμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κυριάκος Μητσοτάκης και Αντώνης Σαμαράς στην Καλαμάτα -Φωτογραφία: Δημήτρης Παπαμήτσος/ΓτΠ
Κυριάκος Μητσοτάκης και Αντώνης Σαμαράς στην Καλαμάτα -Φωτογραφία: Δημήτρης Παπαμήτσος/ΓτΠ

Ήταν αυτός ο οποίος σε πολύ δύσκολες συγκυρίες, όταν ήμασταν μαζί στην Κυβέρνηση, στα δύσκολα μνημονιακά χρόνια, ωρίμασε τις απαραίτητες μελέτες, ολοκλήρωσε τις περιβαλλοντικές μελέτες. Στη συνέχεια, για μια τετραετία η τύχη αυτού του έργου, όπως και πολλών άλλων, αγνοείτο. Βέβαια, για το Πάτρα-Πύργος, αγαπητέ Αντώνη, δεν αγνοείτο ακριβώς η τύχη του. Πήραν ένα έργο το οποίο ήταν δρομολογημένο, το έσπασαν σε οκτώ κομμάτια, το έδωσαν στον αγαπημένο τους εργολάβο με αντάλλαγμα να φτιάξει ''ΣΥΡΙΖΑ channel''. Δεν έγινε απολύτως τίποτα.

Έπρεπε να έρθουμε εμείς στη συνέχεια, με πολύ δύσκολες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να ξεμπλοκάρουμε το έργο, έτσι ώστε και αυτό πια να είναι ένα έργο το οποίο κατασκευάζεται και σε λιγότερο από δύο χρόνια να είναι έτοιμο και να παραδοθεί στους πολίτες.

Βέβαια, με αυτό τον τρόπο, νομίζω ότι η ιστορία αυτού του δρόμου συνοψίζει και με έναν ενδιαφέροντα και ενδεικτικό τρόπο την ιστορία όλης της προηγούμενη δεκαετίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιας Κυβέρνησης η οποία ήρθε στα πράγματα το 2012 -είχα κι εγώ την τιμή να αποτελώ μέλος της-, σε δύσκολες συνθήκες. Κράτησε τη χώρα όρθια. Έπεσε -για να μην ξεχνιόμαστε- επειδή την έριξαν κάποιοι, ο ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τις ψήφους της Χρυσής Αυγής, όταν δεν ψήφισαν Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον Δεκέμβριο του 2014. Για να έρθουν στη συνέχεια στα πράγματα, να τάξουν τον ουρανό με τα άστρα και να έχουμε όλη τη γνωστή ιστορία και την εξέλιξη, η οποία νομίζω ότι είναι επίκαιρη, διότι ξέρετε, κάποιοι προσπαθούν σήμερα να ξαναγράψουν την ιστορία.

Και έρχονται και μας λένε, ''εμείς'', λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, ''σας βγάλαμε από τα μνημόνια''. Ποια μνημόνια; Το 2014 -ήμουν μέρος των διαπραγματεύσεων, ξέρω πάρα πολύ καλά για τι μιλάω- η διαφορά που χώριζε τότε την Ελληνική Κυβέρνηση με τους πιστωτές ήταν ελάχιστη. Και σίγουρα, εάν η Κυβέρνηση δεν είχε πέσει και αν οι πιστωτές έδειχναν και μια λίγο καλύτερη διάθεση, θα μπορούσαμε να είχαμε κλείσει την περιβόητη 5η αξιολόγηση και να προχωρήσουμε, χωρίς σε καμία περίπτωση να χρειαστεί τρίτο μνημόνιο.

Το τρίτο μνημόνιο, το επώδυνο τρίτο μνημόνιο που έκοψε μισθούς, τσάκισε τις συντάξεις, μας επέβαλε φόρους, ήταν αποκλειστικό δημιούργημα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και της καταστροφικής διαπραγμάτευσης, η οποία έγινε το πρώτο εξάμηνο του 2015.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αισθάνομαι, αγαπητέ μου Αντώνη, την ανάγκη να τα πω αυτά τα πράγματα και παρουσία σου, διότι, καθώς ξεκινάει η προεκλογική περίοδος, είναι καλό να αποκαταστήσουμε λίγο εδώ την ιστορική αλήθεια. Διότι κάποιοι έρχονται τώρα πάλι και μας λένε: ''δώστε μας, λέει, την ευκαιρία να κυβερνήσουμε για πρώτη φορά, χωρίς μνημόνια''.

Τους απαντώ: Πρώτον, τα μνημόνια τα φέρατε εσείς. Δεύτερον, αν πάτε να κάνετε αυτά τα οποία λέτε, θα μας ξαναβάλετε σε μνημόνια τάχιστα. Κι επειδή οι πολίτες τα γνωρίζουν όλα αυτά, δεν πρόκειται για δεύτερη φορά να πιστέψουν το παραμύθι.

Κλείνω την παρένθεση και επανέρχομαι στη σημαντική αναπτυξιακή δυναμική της Μεσσηνίας, η οποία προφανώς δεν εξαντλείται μόνο στο δρόμο αυτόν, ο οποίος τόσο σημαντικός είναι για ολόκληρη την περιοχή. Γίνονται κι άλλα σημαντικά οδικά έργα: η παράκαμψη της Γιάλοβας, πολύ σημαντική για την ευρύτερη εξυπηρέτηση της περιοχής, αλλά να σταθώ και σε δύο πολύ σημαντικά έργα τα οποία δρομολογούνται από αυτή την Κυβέρνηση, που έχουν ουσιαστικά να κάνουν με τις δύο πλευρές του αεροδρομίου στο οποίο βρισκόμαστε σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διαδικασία για τη σύμβαση παραχώρησης του Αεροδρομίου ''Βασίλειος Κωνσταντακόπουλος'' προχωρεί, θα περάσουμε σύντομα στη δεύτερη φάση. Εκτιμώ ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει κατοχυρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός.

Και είναι μία πολύ σημαντική παρέμβαση, διότι τώρα βλέπουμε στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια την τεράστια σημασία της εμπλοκής ιδιωτών στη διαχείριση των αεροδρομίων. Βρισκόμουν στην Κέρκυρα, πριν από λίγες μέρες. Είδα το καινούριο αεροδρόμιο, όπως έχω επισκεφθεί σχεδόν όλα τα αεροδρόμια.

Και αυτό είναι ένα έργο Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, της προηγούμενης Κυβέρνησης, που πολεμήθηκε λυσσαλέα από τον ΣΥΡΙΖΑ. Κάποια στιγμή δεν μπορούσε να ξεφύγει από τη σύμβαση την οποία είχαμε υπογράψει.

Ευτυχώς, σήμερα, έχουμε 14 υπερσύγχρονα αεροδρόμια, τα οποία τόσο πολύ στηρίζουν συνολικά τον ελληνικό τουρισμό. Το 15ο, το επόμενο, το οποίο θα δρομολογηθεί, θα είναι το αεροδρόμιο εδώ της Καλαμάτας, το Αεροδρόμιο ''Βασίλης Κωνσταντακόπουλος'', που σε λίγα χρόνια θα έχει μια τελείως διαφορετική όψη για να μπορεί να υποδεχθεί αυτή την αυξανόμενη κίνηση, την ολοένα και αυξανόμενη κίνηση τουριστών που επιλέγουν τη Μεσσηνία και την Καλαμάτα ως πύλη εισόδου για τις διακοπές τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεύτερη πολύ σημαντική επένδυση, αναφέρθηκε σε αυτήν ο Αντώνης, έχει να κάνει με το τι γίνεται από την άλλη πλευρά του αεροδρομίου. Στο στρατιωτικό αεροδρόμιο, όπου η Κυβέρνησή μας ήταν αυτή η οποία υπέγραψε με μια κορυφαία ισραηλινή εταιρεία, με G2G σύμβαση, διακυβερνητική δηλαδή, γιατί έχουμε ακούσει πολλά και γι’ αυτό έργο, τη διαδικασία πλήρους εκσυγχρονισμού του τρόπου με τον οποίο θα εκπαιδεύονται οι πιλότοι μας, οι Ίκαροί μας.

Και όντως, τα δύο πρώτα αεροσκάφη 346 της Leonardo θα προσγειωθούν, εδώ, στο αεροδρόμιο, εντός του επόμενου μήνα. Θα ακολουθήσουν άλλα 8 και για τα επόμενα 20 χρόνια έχουμε εξασφαλισμένο ένα πλαίσιο συντήρησης αλλά και υποστήριξης όλης της τεχνικής υποδομής με την οποία θα εκπαιδεύονται οι πιλότοι μας.

Η Καλαμάτα θα γίνει διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων. Είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι θα μπορούμε να προσελκύουμε και χειριστές από άλλες πολεμικές αεροπορίες. Και αυτό φυσικά, με τη σειρά του συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του τόπου.

Κλείνοντας, θέλω και πάλι να εκφράσω την ικανοποίησή μου όχι μόνο για τη δρομολόγηση αυτού του έργου, αλλά συνολικά για το τι γίνεται, κ. Περιφερειάρχα, κ. Δήμαρχε, κ. Δήμαρχοι, για το τι γίνεται συνολικά εδώ στη Μεσσηνία. Και στην Καλαμάτα, μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες πόλεις της Ελλάδας. Εδώ θα έλεγα ότι συμπυκνώνεται όλο το αναπτυξιακό όραμα της Κυβέρνησής μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μία Κυβέρνηση η οποία μπορεί και στηρίζει με ένα σημαντικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων τα βασικά έργα υποδομής. Μία Κυβέρνηση η οποία μπόρεσε και εξασφάλισε σημαντικούς πρόσθετους ευρωπαϊκούς πόρους για τα επόμενα χρόνια τους οποίους θα αξιοποιήσει προς όφελος των πολιτών.

Αναφέρομαι ενδεικτικά στο νέο ΕΣΠΑ, το οποίο είναι αυξημένο και για την Περιφέρεια Πελοποννήσου κατά σχεδόν 30%. Στο Ταμείο Ανάκαμψης, μια τεράστια παρακαταθήκη κεφαλαίων, ύψους 31 δισεκατομμυρίων ευρώ, που τώρα αρχίζουν να διοχετεύονται στην ελληνική οικονομία.

Και να πω, βέβαια, ότι όλο αυτό το επενδυτικό πρόγραμμα γίνεται και αυτό -νομίζω ότι ειδικά σήμερα είναι ιδιαίτερα σημαντικό να το τονίσουμε- χωρίς να διακινδυνεύσουμε τη δημοσιονομική σταθερότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν ξέρω αν το προσέξατε, αλλά σήμερα η Eurostat και η ΕΛΣΤΑΤ πιστοποίησαν και επίσημα ότι το 2022 όχι μόνο δεν είχαμε έλλειμμα, αλλά είχαμε μικρό πρωτογενές πλεόνασμα.

Μπορούμε, λοιπόν, να δρομολογούμε σημαντικά δημόσια έργα με καινούρια χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως είναι οι συμπράξεις δημοσίου-ιδιωτικού τομέα.

Να στηρίζουμε ταυτόχρονα την ελληνική κοινωνία σε όλες τις δυσκολίες. Να μειώνουμε φόρους, αλλά επειδή δρομολογούμε μία πολύ υψηλή ανάπτυξη, να πετυχαίνουμε και γρήγορη μείωση του χρέους και δημοσιονομική πειθαρχία, από την οποία καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν μπορεί να ξεφύγει.

Είναι, ίσως, η καλύτερη επιβεβαίωση της ορθότητας της στρατηγικής μας. Μια στρατηγική η οποία βάζει την ανάπτυξη πάντα σε πρώτη γραμμή και γνωρίζει ότι μια οικονομία η οποία αναπτύσσεται γρήγορα δεν δημιουργεί απλά θέσεις εργασίας, δημιουργεί και πλούτο συνολικά για το κράτος, ο οποίος στη συνέχεια με δικαιοσύνη και υπευθυνότητα μπορεί να αναδιανέμεται πρωτίστως προς όφελος των πιο αδύνατων συμπολιτών μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οπότε, να ευχηθώ καλορίζικη η υπογραφή την οποία θα κάνουμε σε λίγο. Να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα και με το καλό, με την εμπιστοσύνη των πολιτών, να ξαναβρεθούμε εδώ σε λίγα χρόνια από τώρα, εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχει ορίσει η σύμβαση, για να εγκαινιάσουμε επιτέλους αυτό τον τόσο σημαντικό δρόμο για τη Μεσσηνία.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Στον χαιρετισμό του, ο Αντώνης Σαμαράς τόνισε:

«Κύριε Πρόεδρε, κ. Υπουργέ, φίλες και φίλοι, θα σας πω κάτι όπως το αισθάνομαι εγώ για τον τόπο μου, για την Ελλάδα μας.

Η Ελλάδα έχει τα ίδια αρχικά με τις ταυτόσημες με αυτήν έννοιες, αλλά και έγνοιες: Ελλάδα, Ελευθερία, Ελπίδα. Λέξεις που αυτή η γη, η γη της Μεσσηνίας έχει βαφτίσει μέσα της βαθιά. Πήρε το σπόρο της μιας και καλλιέργησε την άλλη για να προχωρήσει.

Έθρεψε εδώ και την Ελευθερία και την Ελπίδα. Αυτή είναι η Μεσσηνία, αυτή είναι η Ελλάδα. Αυτοί είναι οι άνθρωποί της, άνθρωποι που μετρούν το χρόνο με τους χτύπους της καρδιάς. Και σας μιλάω γι΄ αυτά, γιατί πρέπει να ξέρουμε που πατάμε, που ριζώνουμε, για να ξέρουμε που θα πάμε. Κι αυτός, εδώ, ο τόπος δείχνει το δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φίλες και φίλοι, βρισκόμαστε σήμερα, εδώ, σ’ ένα αεροδρόμιο που φέρει το όνομα ενός μεγάλου Έλληνα και ευεργέτη της Μεσσηνίας, του αείμνηστου Βασίλη Κωνσταντακόπουλου. Ένα έργο που κάθε χρόνο σπάει κυριολεκτικά ρεκόρ αφίξεων, ένα αεροδρόμιο που τοποθέτησε τη Μεσσηνία μας στην καρδιά του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη.

Γιατί, ναι, αυτή είναι η αλήθεια, σήμερα η πατρίδα μας, η Μεσσηνία, είναι τουριστικός προορισμός, είτε από το εξωτερικό είτε από το εσωτερικό, κι αυτό αποδεικνύεται συν τοις άλλοις και από τον αριθμό των νέων επιχειρήσεων που έχουν ιδρυθεί εδώ την τελευταία πενταετία. Περισσότερες από 2.500 επιχειρήσεις έχουν αρχίσει δραστηριότητα στο νομό Μεσσηνίας. Αυτές οι επιχειρήσεις στον μεγάλο τους όγκο αναφέρονται στον τουρισμό και στην παροχή υπηρεσιών, αλλά δείχνουν και στροφή σε επιχειρήσεις αγροτικών εκμεταλλεύσεων και μεταποίησης. Οι επενδύσεις που εξελίσσονται και το ενδιαφέρον που υπάρχει για την περιοχή, είναι πραγματικά συναρπαστικό και έχει παραγάγει έτσι τον πιο υψηλό πολλαπλασιαστή ανάπτυξης.

Μιας και είμαστε στο αεροδρόμιο, να τονίσω πώς κομβικής σημασίας είναι ότι στην Καλαμάτα ολοκληρώνονται με ταχύτατους ρυθμούς οι εργασίες για το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης και μέσα στο Μάιο φθάνουν στην 120 ΠΕΑ τα δύο καινούργια σύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346, που σηματοδοτεί την αλλαγή σελίδας στην εκπαίδευση των Ικάρων μας.

Η 120 ΠΕΑ γίνεται, έτσι, σύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο, με συνολικά 10 εκπαιδευτικά αεροσκάφη που θα παραληφθούν στο επόμενο διάστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα για το δρόμο. Θυμηθείτε, την περίοδο 2012-2014, προωθήθηκε πράγματι με ταχείς ρυθμούς η ωρίμανση των μελετών του οδικού άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη.

Στα πλαίσια αυτά ολοκληρώθηκαν, σε ελάχιστο χρόνο, οι απαιτούμενες προμελέτες και εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το μεγαλύτερο μέρος του άξονα και συγκεκριμένα για τα τμήματα Ριζόμυλος-Πύλος και Πύλος-Μεθώνη, ενός δηλαδή συνολικού μήκους 33 χιλιομέτρων.

Επίσης, εκείνη την περίοδο στην κυβέρνησή μας εκπονήθηκαν οι μελέτες και εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντολογικοί όροι για την κατασκευή της παράκαμψης Πύλου, ενός πολύ σημαντικού έργου που έχω τη διαβεβαίωση, κ. Υπουργέ, ότι θα προγραμματιστεί άμεσα και θα υλοποιηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να είναι ολοκληρωμένη τελείως η κατασκευή του οδικού άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη.

Και που αυτός ο οδικός άξονας είναι, εν πάση περιπτώσει, και η τελική επιλογή. Άλλο χρόνο να χάσουμε δεν έχουμε και δεν μπορούμε. Χάρη στη σημαντική αυτή προσπάθεια έγινε σήμερα δυνατή η υπογραφή της σύμβασης από την Κυβέρνησή μας, την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και με την ευκαιρία αυτή, να τονίσω ότι η δική μας Κυβέρνηση ήταν πάλι που επανεκκίνησε στα τέλη του 2013 τα βαλτωμένα έργα των αυτοκινητοδρόμων που είχαν σταματήσει τρία ολόκληρα χρόνια, εξαιτίας της κρίσης αλλά και του λαϊκισμού της περιόδου 2010-2011 που εκδηλώθηκε με πολλές μορφές, όπως για παράδειγμα, σας θυμίζω, με το κίνημα ''Δεν πληρώνω''.

Η Κυβέρνησή μας ήταν αυτή που δημοπράτησε το 2014 και την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, την οποία κατά άφρονα τρόπο ακύρωσε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα που έφεραν το έργο μια δεκαετία πίσω.

Κοιτάξτε, όμως, σήμερα η Ελλάδα διαθέτει ίσως το πλέον σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη, με σημαντικά οφέλη τόσο ως προς τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που σωστά το είπε ο Υπουργός, όσο και για την ανάπτυξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και δεν είναι μόνο αυτά τα μεγάλα έργα, είναι και τα μικρά. Ενδεικτικά μόνο να πω ότι από τις κτιριακές υποδομές και μόνον τρέχουν 7,5 εκατομμύρια ευρώ σε παρεμβάσεις: Μεθώνη, Πύλο, Καλλιθέα, Βέργα, Άμφια, Μεσσήνη.

Μεγάλες παρεμβάσεις σε Καλαμάτα: το Πολυκλαδικό, Μελιγαλά, το εκεί Γυμνάσιο. Φτιάχνουμε τα σχολεία μας για τα παιδιά μας και βάζουμε και άλλα μπροστά. Δημοπρατείται μέσα στο Μάιο το νέο Ειρηνοδικείο στην Πύλο. Και σας λέω πως έρχεται μια ακόμα μεγάλη παρέμβαση με τη μελέτη για το Δικαστικό Μέγαρο της Καλαμάτας.

Παντού, σε κάθε γωνιά παλεύουμε για τον τόπο μας και αυτά τα έργα τα υλοποιεί η σημερινή Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Γιατί πρέπει να το πούμε, ότι είναι η δική μας η παράταξη, της Νέας Δημοκρατίας, η παράταξη των μεγάλων έργων και των μεγάλων αποφάσεων, η παράταξη που δείχνει τον έναν και μόνο δρόμο που έχει η χώρα, το δρόμο της ελπίδας, το δρόμο της προκοπής και το δρόμο της ανάπτυξης. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ».

Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης: Ο νέος δρόμος θα μειώσει κατά 75% τα ατυχήματα

«Ο νέος δρόμος αναμένεται να μειώσει τα ατυχήματα κατά 75% στο τμήμα της νέας αρτηρίας με διαχωρισμένο οδόστρωμα και κατά 40% στο μη διαχωρισμένο τμήμα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά την περίοδο της κατασκευής του, ο οδικός άξονας θα δημιουργήσει ακόμα 625 θέσεις εργασίας και περίπου 100 θέσεις εργασίας κατά την 26ετή περίοδο λειτουργίας του, συμβάλλοντας στη μείωση της ανεργίας.

Το σύγχρονο και ολοκληρωμένο έργο θα πραγματοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίσουμε υψηλά επίπεδα συντήρησης και λειτουργίας για τριάντα έτη, στο πρότυπο όλων των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας, χωρίς την ύπαρξη διοδίων.

Ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ
Ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ

»Τα πρώτα οδικά ΣΔΙΤ που “έτρεξαν” στη χώρα προχώρησαν από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ήταν μία δύσκολη εξίσωση, όπου έπρεπε οι υπηρεσίες του Δημοσίου, οι μελετητές, οι κατασκευαστές, οι σύμβουλοι και το τραπεζικό σύστημα να συλλειτουργήσουν με σχετική ταχύτητα και τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα. Και αυτό έγινε, δικαιώνοντας την επιλογή μας να ακολουθήσουμε αυτή τη μέθοδο, κόντρα σε ιδεοληψίες του παρελθόντος, που είχαν κόστος και σε χρόνο και σε χρήμα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ