Μητσοτάκης για Flyover: Εγκαινιάζουμε έργα που δεν είναι μακέτες -Ξεκίνησε επί ΝΔ, θα παραδοθεί επί ΝΔ - iefimerida.gr

Μητσοτάκης για Flyover: Εγκαινιάζουμε έργα που δεν είναι μακέτες -Ξεκίνησε επί ΝΔ, θα παραδοθεί επί ΝΔ

Εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του Flyover στην ανατολική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη
Εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του Flyover στην ανατολική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη / Φωτογραφία: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του περίφημου Flyover της Θεσσαλονίκης παρευρέθη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Την πεποίθηση ότι θα είναι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αυτή που θα παραδώσει το έργο του Flyover στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε μία τετραετία από σήμερα (δηλαδή στο τέλος του 2026), εξέφρασε το μεσημέρι, από τη Θεσσαλονίκη, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την τελετή υπογραφής της σύμβασης για το οδικό πρότζεκτ, προϋπολογισμού 373,2 εκατ. ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το έργο αυτό σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, συμβασιοποιήθηκε και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση της ΝΔ και πιστεύω ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι αυτή που θα το παραδώσει» υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος χαρακτήρισε το Flyover έργο καινοτόμο από πολλές απόψεις, όχι μόνο τεχνικά, αλλά και χρηματοδοτικά, καθώς είναι το πρώτο οδικό αυτής της έκτασης που γίνεται με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Δικαίου (ΣΔΙΤ) και αξιοποιεί το εργαλείο των πληρωμών διαθεσιμότητας.

Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε, ακόμα, ότι μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του και για 26 χρόνια ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρηση του νέου δρόμου, o οποίος θα ανακουφίσει κυκλοφοριακά και θα κάνει πιο ασφαλή μια οδική αρτηρία που ήταν κορεσμένη σχεδόν από τη στιγμή που σχεδιάστηκε.

Ζήτησε, δε, από το σχήμα των ανάδοχων εταιρειών (ΑΒΑΞ - Μυτιληναίος) να παραδώσουν το Flyover νωρίτερα από τον συμβατικό χρόνο παράδοσης, κάτι για το οποίο είπε ότι, παρά τις τεχνικές προκλήσεις του έργου, δεν έχει καμία αμφιβολία πως θα το καταφέρουν.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε, επίσης, στο μετρό Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για πάλη της κυβέρνησης με κατεστημένα συμφέροντα και αντιλήψεις «που δεν ήθελαν το έργο να κατασκευαστεί με τον τρόπο που κατασκευάστηκε», ενώ επανέλαβε πως στο τέλος του 2023 - αρχές του 2024 η πόλη θα έχει «και μετρό και αρχαία».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) είπε ότι η τρέχουσα αναβαθμισμένη κατάστασή του δεν έχει καμία σχέση με αυτήν που παρέλαβε το 2019 η σημερινή κυβέρνηση.

Η ομιλία του πρωθυπουργού στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη:

«Κύριοι Υπουργοί, Σεβασμιότατοι, κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, κυρίες και κύριοι,

Με πολύ μεγάλη χαρά βρίσκομαι για ακόμα μία φορά σήμερα στη Θεσσαλονίκη, σε μία σπουδαία μέρα για την πόλη, ημέρα που συμβασιοποιούμε ίσως το πιο σημαντικό οδικό έργο το οποίο θα δρομολογηθεί στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και ενθυμούμαι, το είπε και ο Γιώργος Καραγιάννης, μία σύσκεψη που είχαμε μαζί με τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, τον Γιώργο, το επιτελείο του Υπουργείου, στις αρχές της ανάληψης της θητείας μας το καλοκαίρι του 2019, όταν έπρεπε να οριστικοποιήσουμε τον σχεδιασμό μας για τα μεγάλα έργα υποδομής της Θεσσαλονίκης.

Πράγματι τότε, για πρώτη φορά, έπεσε στο τραπέζι η ιδέα αυτού του καινοτόμου έργου και το έργο το οποίο θα συμβασιοποιήσουμε σήμερα είναι καινοτόμο από πολλές πλευρές.

Κατ’ αρχάς είναι τεχνικά καινοτόμο. Δεν έχουμε κατασκευάσει, ποτέ ξανά, στη χώρα έναν τέτοιο υπερυψωμένο, φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκινητόδρομο.

Είναι, όμως, και χρηματοδοτικά καινοτόμο, καθώς είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο το οποίο θα κατασκευαστεί με τη μορφή της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με πληρωμές διαθεσιμότητας αλλά και με υποχρέωση του αναδόχου να αναλάβει τη συντήρηση του έργου. Καλύπτουμε, δηλαδή, και το τμήμα της συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου για τα επόμενα 26 χρόνια. Όπως είδατε, είναι ένα έργο το οποίο έχει πολύ ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και εσείς οι Θεσσαλονικείς γνωρίζετε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον πόσο θα ανακουφίσει έναν δρόμο ο οποίος ήταν ουσιαστικά κορεσμένος από τη στιγμή περίπου που κατασκευάστηκε.

Υπάρχουν έργα τα οποία σχεδιάζονται από μία κυβέρνηση, συμβασιοποιούνται από μια άλλη, δρομολογούνται από μια τρίτη και τελικά ενδεχομένως να τα παραδίδει μια τέταρτη. Το έργο αυτό δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Το έργο αυτό σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, συμβασιοποιήθηκε, θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Και πιστεύω ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα είναι και αυτή η οποία θα παραδώσει το έργο στους Θεσσαλονικείς όταν αυτό ολοκληρωθεί σε μια τετραετία από τώρα.

Όπως είπε όμως και ο Υπουργός, το έργο αυτό είναι ένα μόνο σκέλος ενός πολύπλευρου σχεδίου κάλυψης βασικών υποδομών της πόλης όσον αφορά τις μεταφορές. Γνωρίζαμε πολύ καλά όταν ήρθαμε στα πράγματα ότι πράγματι η Θεσσαλονίκη υπολειπόταν σίγουρα της Αθήνας αλλά και άλλων τμημάτων της χώρας ως προς το σημαντικό κενό υποδομών. Πολλοί είχαν μιλήσει για σημαντικά έργα υποδομής στην πόλη, ελάχιστοι είχαν ασχοληθεί να τα υλοποιήσουν.

Το Flyover είναι ένα από τα σημαντικά έργα τα οποία υλοποιούνται όμως, όπως είπα, δεν είναι το μόνο. Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Θέλω μόνο να σας μεταφέρω για ακόμα μια φορά πόσο παλέψαμε με κατεστημένες αντιλήψεις, με συμφέροντα τα οποία τελικά δεν ήθελαν -πιστεύω- να κατασκευαστεί το Μετρό με τον τρόπο με τον οποίο τελικά κατασκευάζεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την πρώτη στιγμή είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποκτήσει ένα υπερσύγχρονο Μετρό, με απόλυτο σεβασμό στον πολιτιστικό πλούτο ο οποίος ανακαλύφθηκε κατά την διάρκεια της κατασκευής του Μετρό.

Τότε, στην αρχή, πολλοί δεν μας πίστεψαν. Πολλοί έβαλαν άλλα δικαστικά προσκόμματα. Αυτά όλα ξεπεράστηκαν. Και νομίζω ότι σήμερα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν πια ότι μέσα στο τέλος του επόμενου χρόνου, το αργότερο στις αρχές του 2024, θα έχουν και Μετρό και αρχαία.

Και αυτό αποτέλεσε μια κεντρική δέσμευση -προσωπική, δική μου- την οποία υλοποιούμε. Μάλιστα είδα με πολύ μεγάλη χαρά τα θετικά σχόλια των Θεσσαλονικέων όταν για πρώτη φορά επισκέφθηκαν το έργο και είδαν ότι υπάρχει Μετρό, υπάρχουν βαγόνια, υπάρχει έργο το οποίο υλοποιείται, δεν υπάρχουν απλά μουσαμάδες με ζωγραφισμένα εκδοτήρια.

Γνωρίζει και ο Υπουργός και ο Υφυπουργός και η Γενική Γραμματέας πόσο προσωπικό ενδιαφέρον έχω για το έργο και πόσο θέλω να είμαι σίγουρος ότι τώρα, που έχουμε διανύσει το 90-95% της απόστασης, δεν θα κολλήσουμε, δεν θα καθυστερήσουμε στο τέλος και το Μετρό θα παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς και στους επισκέπτες και θα αλλάξει την όψη της πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκεφτείτε μόνο: 250.000 άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά, πόσο λιγότερα αυτοκίνητα θα κινούνται στην πόλη. Και σε συνδυασμό με ένα έργο όπως το Flyover, το μεταφορικό μέλλον της Θεσσαλονίκης, το μέλλον των μετακινήσεων, πραγματικά για πρώτη φορά προδιαγράφεται εξαιρετικά αισιόδοξο.

Και βέβαια, είχε δίκιο ο Υπουργός όταν είπε ότι προφανώς αναγκαστήκαμε να αντιμετωπίσουμε και προβλήματα τα οποία ήταν οξύτατα. Η κατάσταση του ΟΑΣΘ -το θυμούνται και οι συνάδελφοι βουλευτές από την Α΄ και τη Β΄ Θεσσαλονίκης, πάντα μας έθεταν το ζήτημα αυτό από τη στιγμή που ήρθαμε στα πράγματα- ήταν τραγική.

Έχουμε κάνει πολλά βήματα στη σωστή κατεύθυνση, μένουν κι άλλα να γίνουν ακόμα, αλλά σίγουρα όλοι οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν ότι η κατάσταση ως προς τον ΟΑΣΘ σήμερα δεν έχει καμία σχέση, καμία σύγκριση με την κατάσταση την οποία είχαμε παραλάβει το 2019. Με διπλάσια, πρακτικά, λεωφορεία να κινούνται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και με πολύ ωραία λεωφορεία -τα έβλεπα τώρα σε μία ανάρτηση την οποία κάνατε- μικρά λεωφορεία για την Άνω Πόλη και για πρώτη φορά λεωφορεία τα οποία εξυπηρετούν και τους συμπολίτες μας τα άτομα με αναπηρία. Όλα αυτά είναι σημαντικές κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση.

Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, τη σημασία την οποία αποδίδουμε στα σχέδια της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Διότι το μέλλον των μεταφορών θα είναι διαφορετικό από το παρόν και από το παρελθόν. Και η Θεσσαλονίκη κατεξοχήν είναι μία πόλη η οποία προσφέρεται να σκεφτούμε με όρους μέλλοντος και όχι μόνο με όρους παρόντος ή όρους παρελθόντος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα αυτά λοιπόν, κυρίες και κύριοι, συνθέτουν την απάντησή μας στα χρόνια προβλήματα και στην υστέρηση των υποδομών της πόλης. Και νομίζω ότι γνωρίζουν σήμερα οι πολίτες, ειδικά οι Θεσσαλονικείς και οι πολίτες της Βορείου Ελλάδος συνολικά, ότι η κυβέρνηση αυτή ανακοινώνει έργα μόνο εφόσον τα έχει μελετήσει και μόνο εφόσον έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση.

Δεν έχουμε υποπέσει στον πειρασμό και δεν πρόκειται να το κάνουμε ούτε τώρα, καθώς μπαίνουμε πια σε προεκλογική χρονιά, να τάξουμε πράγματα τα οποία ξέρουμε ότι δεν μπορούν να γίνουν ή για τα οποία δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούν να γίνουν.

Έχουμε αποδείξει ότι η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και κυβέρνησης και εξουσίας, είτε αυτή είναι κεντρική είτε είναι περιφερειακή είτε είναι δημοτική, χτίζεται μόνο μέσα από την αξιοπιστία, μέσα από τη συνέπεια λόγων και έργων.

Και σήμερα πια, καθώς συμπληρώνονται τριάμισι χρόνια από τη στιγμή που ο ελληνικός λαός μας εμπιστεύτηκε την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, έχουμε στον κρίσιμο τομέα των υποδομών να επιδείξουμε όχι μόνο μακέτες και σχέδια αλλά έργα τα οποία είτε υλοποιούνται είτε έχουν ήδη παραδοθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν έρθω σήμερα να παρευρεθώ σε αυτή την ωραία τελετή, ήμουν στην γέφυρα του Αλιάκμονα μαζί με τον Υπουργό. Μια γέφυρα η οποία ουσιαστικά ανακατασκευάστηκε από την αρχή και μόλις τώρα που μιλάμε παραδόθηκε ήδη στην κυκλοφορία.

Ένα έργο με το οποίο δεν είχε ασχοληθεί κανείς αλλά γνωρίζαμε ότι η μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας ουσιαστικά, κατασκευασμένη πριν από σαράντα τόσα χρόνια, ήταν επιρρεπής σε πλημμύρες, σε σεισμούς. Και φυσικά, επειδή δεν μπορεί να τα τρέχει κανείς πίσω από τις εξελίξεις, κάναμε αυτή την παρέμβαση και θωρακίσαμε τη γέφυρα αυτή για τα επόμενα 50, για τα επόμενα 100 χρόνια.

Και αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα από τα δεκάδες, από τα εκατοντάδες έργα τα οποία εκτελούνται, όχι μόνο στην Βόρεια Ελλάδα αλλά σε ολόκληρη την επικράτεια.

Τέλος, θέλω να κάνω μια ξεχωριστή μνεία στον κατασκευαστικό κλάδο και στις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, οι οποίες έχουν την ευθύνη και την υποχρέωση ταυτόχρονα να υλοποιήσουν τα πολύ σημαντικά αυτά έργα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν από τέσσερα χρόνια ο κατασκευαστικός κλάδος της χώρας μας αντιμετώπιζε πολύ μεγάλες δυσκολίες. Οι εταιρείες με δυσκολία επιβίωσαν τη δεκαετία της κρίσης και αναζητούσαν αγωνιωδώς μια κυβέρνηση η οποία θα μπορέσει ουσιαστικά -να το πω πολύ απλά- να τους δώσει δουλειά. Να ωριμάσει, να δημοπρατήσει, να συμβασιοποιήσει έργα σημαντικά τα οποία θα κατασκευάσουν ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, με πολύ μεγάλη τεχνογνωσία, με πολύ μεγάλη εμπειρία, με εξαιρετικό στελεχιακό δυναμικό.

Και νομίζω ότι τώρα ο κλάδος των κατασκευών έχει μπροστά του ένα πολύ αισιόδοξο μέλλον. Και αυτό το έργο θα κατασκευαστεί από ελληνικές εταιρίες. Είναι εταιρίες οι οποίες πια εξάγουν τεχνογνωσία. Είναι και εταιρίες, όμως, οι οποίες εισάγουν και στελεχιακό δυναμικό. Πολλοί συμπολίτες μας από το εξωτερικό, άξιοι μηχανικοί, γυναίκες και άντρες, γυρίζουν πια στην Ελλάδα γιατί γνωρίζουν ότι και στον τομέα αυτό υπάρχει σημαντικό αντικείμενο για πολλά χρόνια από τώρα.

Και βέβαια να ζητήσω και από τις εταιρείες, οι οποίες τώρα, από τη συμβασιοποίηση, έχουν κάθε κίνητρο να τρέξουν πολύ γρήγορα επειδή θα αρχίσουν να πληρώνονται από τη στιγμή που ουσιαστικά θα παραδοθεί το έργο, να κάνουν αυτό το οποίο έχουν κάνει σε πολλά άλλα έργα στην επικράτειά μας: να τα παραδώσουν πριν από την ώρα τους. Όχι στην ώρα τους, πριν από την ώρα τους. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι και στην περίπτωση αυτή, παρά τις τεχνικές δυσκολίες του έργου, θα τα καταφέρουν.

Τέλος, ξέρετε ότι κάθε έργο προκαλεί και κάποιες αναταραχές. Το γνωρίζουν εξάλλου και οι Δημοτικές και οι Περιφερειακές αρχές, χρειάζεται πάντα να κάνουμε λίγο υπομονή, αλλά όταν φτάνουμε πια στο σημείο να κλείνουν τα εργοτάξια, όπως γίνεται ήδη στο Μετρό, και να βλέπουμε τον ορίζοντα της υλοποίησης του έργου, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι αυτές είναι οι μικρές θυσίες, αυτή η μικρή ταλαιπωρία την οποία πρέπει να υποστούμε προκειμένου τελικά να έχουμε ένα μεγάλο όφελος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν προκειμένω το μεγάλο όφελος είναι ένας δρόμος γρήγορος αλλά, όπως είπατε κ. Υπουργέ, και ένας δρόμος ασφαλής. Διότι δυστυχώς ο Περιφερειακός της Θεσσαλονίκης -παρότι είναι δρόμος ταχείας κυκλοφορίας και θα έπρεπε να είναι πιο ασφαλής- έχει πολλά περισσότερα θανατηφόρα τροχαία από ό,τι άλλοι δρόμοι αντίστοιχοι, σε άλλα σημεία της επικράτειας.

Σύγχρονος δρόμος, λοιπόν, ασφαλής δρόμος, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αυτόν συμβασιοποιούμε σήμερα και πολύ σύντομα θα μας δοθεί η ευκαιρία να επισκεφθούμε και τα πρώτα εργοτάξια.

Θέλω να σας ευχηθώ, σε όλες και σε όλους, καλές γιορτές, καλή χρονιά το 2023 και πάντα να σμίγουμε σε τέτοια χαρούμενα συμβάντα όπως το σημερινό.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ