Στην Αστυπάλαια την Τετάρτη ο Μητσοτάκης -Συνάντηση με τον CEO της Volkswagen για το πρωτοπόρο project που εφαρμόζεται στο νησί - iefimerida.gr

Στην Αστυπάλαια την Τετάρτη ο Μητσοτάκης -Συνάντηση με τον CEO της Volkswagen για το πρωτοπόρο project που εφαρμόζεται στο νησί

Το project Volkswagen για την Αστυπάλαια
Το project Volkswagen για την Αστυπάλαια
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί την Τετάρτη 2 Ιουνίου, στις 12:00 την Αστυπάλαια, το νησί που φιλοδοξεί να πρωτοπορήσει στην ηλεκτροκίνηση με το project της Volkswagen.

Ο πρωθυπουργός στις 15:00 θα συναντηθεί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen AG, Dr Herbert Diess, ενώ στις 16:15 θα παραβρεθεί στην παράδοση δωρεάς υπηρεσιακών αυτοκινήτων και φορτιστών από τη Volkswagen στις τοπικές αρχές (Αστυνομία, Λιμενικό).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, στις 17:30 ο κ. Μητσοτάκης θα παραβρεθεί και θα μιλήσει στην εκδήλωση με θέμα «Astypalea: smart & sustainable island - Progress Report, from vision to action».

Το project της Volkswagen για την Αστυπάλαια

Η επένδυση «Smart & Sustainable Island» είχε παρουσιαστεί τον περασμένο Νοέμβριο σε εκδήλωση, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στόχος του φιλόδοξου project της Volkswagen είναι να μετατραπεί η Αστυπάλαια σε μικρογραφία του μελλοντικού ενεργειακού συστήματος της Ελλάδας. Η επένδυσή της για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα συνδυαστεί με Ανανεώσιμες Πηγές και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, που θα εξασφαλίσουν σε μεγάλο βαθμό την ενεργειακή αυτονομία του νησιού.

«Το project της Αστυπάλαιας είναι εμβληματικό, υπό την έννοια ότι μας δείχνει ότι ένας κόσμος με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα είναι εφικτός. Προχωράμε στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών -σε συνεργασία με τη VW-, κάτι που θα συνδυαστεί με την εγκατάσταση σύγχρονων μονάδων ΑΠΕ και την υιοθέτηση καινοτόμων συστημάτων αποθήκευσης και διαχείρισης της ενέργειας. Με τον τρόπο αυτό, η Αστυπάλαια μετατρέπεται σε ενεργειακά καθαρό και αυτόνομο νησί, διατηρώντας τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της και δείχνει τον δρόμο για τις πράσινες πολιτικές που εφαρμόζουμε σε όλη τη χώρα», είχε δηλώσει η γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό σύστημα του νησιού, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη ολοκληρώσει μια μελέτη για την επίτευξη ποσοστού διείσδυσης των ΑΠΕ άνω του 60%. Προβλέπει την ανάπτυξη ενός υβριδικού συστήματος που θα συνδυάζει παραγωγή από ΑΠΕ -αιολική και ηλιακή- με αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες. Η συνολική ισχύς ΑΠΕ που απαιτείται ώστε το νησί να φτάσει το 60% σε ποσοστό διείσδυσης ανανεώσιμων είναι περίπου 3 MW σε συνδυασμό με μπαταρίες ισχύος 2 MW και χωρητικότητας τουλάχιστον 7 MWh.

Η μελέτη αυτή επικαιροποιείται με γνώμονα τις νέες ενεργειακές ανάγκες για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και τις εξελίξεις στο κόστος εγκατάστασης και εξοπλισμού, και αναμένεται να είναι έτοιμη τον επόμενο μήνα. Σημειώνεται πάντως ότι η ηλεκτροκίνηση αυξάνει τις ενεργειακές ανάγκες μόνο κατά 15% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, μέγεθος που θεωρείται διαχειρίσιμο. Τα αποτελέσματα της επικαιροποιημένης μελέτης θα χρησιμοποιηθούν για τον καθορισμό των χαρακτηριστικών του υβριδικού συστήματος που θα αναπτυχθεί στο νησί, όσον αφορά το μέγεθός του, την τεχνολογία και το κόστος.

Το επόμενο βήμα είναι η έκδοση υπουργικής απόφασης που θα περιγράφει το πλαίσιο αδειοδότησης του υβριδικού συστήματος και η διεξαγωγή διαγωνισμού από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για την επιλογή του αναδόχου του έργου.

Η «πράσινη» παραγωγή και η αποθήκευση ενέργειας θα συνδυαστούν με τεχνολογίες έξυπνης φόρτισης για τη διαχείριση της επιπλέον ζήτησης που δημιουργείται από τα ηλεκτρικά οχήματα. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίζεται ότι η φόρτιση δεν θα γίνεται σε ώρες υψηλής ζήτησης ενέργειας, ούτε ταυτόχρονα για όλα τα οχήματα αλλά θα ταυτοχρονίζεται με τις ώρες που υπάρχει υψηλή παραγωγή από το αιολικό ή/και το φωτοβολταϊκό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ηλεκτρικά οχήματα στην Αστυπάλαια

Σε ό,τι αφορά, τέλος, τον στόλο των αυτοκινήτων, υπολογίζεται ότι 982 ηλεκτρικά οχήματα είναι αρκετά για να καλύψουν τις ανάγκες για τις οποίες σήμερα απαιτούνται 1.494 συμβατικά οχήματα. Το μέγεθος του στόλου θα μειωθεί σημαντικά χάρη στην εισαγωγή νέων υπηρεσιών κινητικότητας κατά παραγγελία (on demand), όπως για παράδειγμα η κοινή χρήση αυτοκινήτων και οχημάτων μικρο-κινητικότητας (car-sharing) και υπηρεσιών μεταφοράς.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ