Μητσοτάκης: Στόχος 1 στα 3 οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο -Αυτά είναι τα κίνητρα - iefimerida.gr

Μητσοτάκης: Στόχος 1 στα 3 οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο -Αυτά είναι τα κίνητρα

Κυριάκος Μητσοτάκης
Κυριάκος Μητσοτάκης / Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Εμβληματική πρωτοβουλία για το μέλλον χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την παρουσίαση του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη στο Γκάζι, υπογράφτηκε και η Πράσινη Συμφωνία για την Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης μεταξύ Υπουργείων και φορέων.

«Αυτή την τόσο σπουδαία μέρα, την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η ελληνική κυβέρνηση ανακοινώνει και επίσημα μια εμβληματική πρωτοβουλία για το μέλλον. Μια πολιτική η οποία απαντά και στη μιζέρια του χθες, αλλά και στη δικαιολογημένη ανησυχία του σήμερα. Αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής μας πολιτικής για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την παρουσίαση του προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση

Είναι ένα σχέδιο ολιστικό, που αφορά το κράτος, την τοπική αυτοδιοίκηση, την αγορά και την κοινωνία των πολιτών. Και για αυτό συνοδεύεται από την εξαιρετικά καινοτόμο και σημαντική πράσινη συμφωνία, την οποία θα υπογράψουν 19 φορείς και δύο υπουργεία για να γίνει πράξη το σχέδιο το συντομότερο δυνατό, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Κυριάκος Μητσοτάκης
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης / Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Ο εθνικός στόχος σύμφωνα με τον πρωθυπουργό είναι 1 στα 3 οχήματα στην Ελλάδα του 2030 να είναι ηλεκτροκίνητα. Συνεχίζοντας ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης τονίζοντας ότι περιλαμβάνει συγκεκριμένα οικονομικά κίνητρα. «Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατ. ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το όφελος ανά μονάδα αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και με τις σχετικές φοροαπαλλαγές θα προσεγγίζει τις 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει τη ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά  στο μέσο εισόδημα».

Παρουσίαση προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση
Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι θα ισχύει για ΙΧ και επαγγελματικά

«Το πρόγραμμα Ηλεκτρικά θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και ελαφρών φορτηγών και θα επιδοτεί επίσης κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού και για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται επίσης από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτων. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης.

Μητσοτάκης
Ο πρωθυπουργός με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Η δεύτερη κατεύθυνση του σχεδίου σύμφωνα με τον πρωθυπουργό ρυθμίζει την κρίσιμη,όπως την χαρακτήρισε αγορά των υπηρεσιών φόρτισης και οργανώνει τις δομές υποστήριξης των συγκεκριμένων οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τρίτη πτυχή περιλαμβάνει τα κίνητρα για την εγκατάσταση καινούριων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές απολιγνιτοποίησης, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό που συνέχισε αναφερόμενος στο πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στη Σύρο το 1973, ένα Enfield 8.000 που όπως είπε «θα μπορούσε ίσως να έχει αλλάξει τον ρου της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα αλλά ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο εμφανίστηκε μάλλον πριν από την εποχή του».

Μητσοτάκης Χατζηδάκης Καραμανλής
Κώστης Χατζηδάκης, Κυριάκος Μητσοτάκης και Κώστας Αχ. Καραμανλής / Φωτογραφία: EUROKINISSI

«Θεσπίζουμε ειδικά κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας και της Αρκαδίας όπου θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση με μείωση φόρων και άλλων βαρών. Μονάδες που εγκαθίστανται εκεί θα έχουν μικρότερο συντελεστή 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις, θα έχουν επίσης μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας» πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Όπως ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, μονάδες που θα εγκατασταθούν στους τόπους αυτούς θα έχουν μικρότερο φορολογικό συντελεστή κατά 5% και για 5 κερδοφόρες χρήσεις, μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας την οποία ιδρύουν, αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων και οι δαπάνες γι΄ αυτά θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδά τους, προσαυξημένες μάλιστα κατά 15%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το master plan για την απόσυρση των ρυπογόνων λιγνιτικών μονάδων θα είναι σύντομα έτοιμο. Και θα παρουσιαστεί από τα συναρμόδια υπουργεία. Φιλοδοξούμε να κινητοποιήσει επενδύσεις που θα ξεπερνούν τα 5 δισεκατομμύρια για την απασχόληση, αλλά και για την αναμόρφωση της Δ. Μακεδονίας και της περιοχής της Μεγαλόπολης» είπε ο κ.Μητσοτάκης και προσέθεσε:

«Η χώρα μας ήδη έχει πετύχει να διεκδικήσει αυξημένο μερίδιο χρηματοδότησης από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Μετάβασης. Θυμίζω ότι στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Recovery Fund οι πόροι που διατίθενται στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης τετραπλασιάζονται. Αυτό σημαίνει, κατ' ελάχιστον, τέσσερις φορές περισσότερα χρήματα για την Ελλάδα για να μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε την δίκαιη μετάβαση από το λιγνίτη σε καθαρές μορφές ενέργειες. Οι στόχοι που έχουμε θέσει για τη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας συνολικά στη χώρα μας, είναι πολύ φιλόδοξοι. Και πρέπει να είναι φιλόδοξοι, καθώς η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα με κινητήριο δύναμη τον ήλιο, αλλά και τον αέρα, να μετατραπεί πραγματικά σε "μπαταρία" της νοτιοανατολικής Ευρώπης».

Κυριάκος Μητσοτάκης
Ο Πρωθυπουργός κατά την ομιλία του / Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Οι δήμοι θα πρέπει να χωροθετήσουν σημεία στάθμευσης και φόρτισης των οχημάτων

Ο πρωθυπουργός εξήγησε ότι πρόκειται για ένα ολιστικό σχέδιο το οποίο θα προβλέπει επίσης ότι «κάθε νέα οικοδομή θα πρέπει να έχει ηλεκτρολογική υποδομή για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και ανάλογα σημεία φόρτισης θα πρέπει να προστεθούν και στα υφιστάμενα κτίρια». Οι δήμοι τόνισε θα πρέπει να χωροθετήσουν σημεία στάθμευσης και φόρτισης των οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά το πέρας της εκδήλωσης, ο πρωθυπουργός είδε από κοντά τα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα και αυτοκίνητα, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξε για τα πρωτότυπα ηλεκτρικά οχήματα που έχουν κατασκευάσει φοιτητές και ερευνητές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας και τα οποία έχουν διακριθεί σε διαγωνισμούς καινοτομίας και αγώνες, διεθνώς.

Στις 12:00, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης μαζί με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή παρουσίασαν το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση στο αμφιθέατρο του ΥΠΕΝ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ