Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης μίλησε σήμερα σε τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, σχετικά με τις δημοσκοπήσεις, το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και τα Τέμπη.
Ειδικότερα, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, καλέστηκε αρχικά να σχολιάσει τις δημοσκοπήσεις, όπου δείχνουν την ΝΔ ως πρώτο κόμμα, όμως παράλληλα παρουσιάζουν ως αξιωματική αντιπολίτευση για τις επόμενες εκλογές την «Πλεύση Ελευθερίας» με ποσοστά ανάμεσα στο 16-18%.
«Καταρχάς καταγράφεται μια επανεκκίνηση της κυβέρνησης, μια ανάκαμψη σε αρκετά μέτωπα. Προφανώς υπάρχουν ζητήματα τα οποία παραμένουν ανοικτά, δεν μιλάμε για μια τέλεια εικόνα», ανέφερε ο κ. Κυρανάκης ενώ τόνισε ότι η ΝΔ βρίσκεται σε ανάκαμψη, «αλλά δεν χρειάζεται να εφησυχάσει κανείς». «Κάποιοι πολίτες ενδεχομένως να μας γύρισαν την πλάτη, όμως πρέπει να απευθυνθούμε σε αυτούς και να τους δείξουμε ότι θα κάνουμε πράξη αυτά τα οποία τους λέμε και θα βάλουμε τάξη σε μια σειρά από πράγματα», συνέχισε ο αναπληρωτής υπουργός.
«Η κυρία Κωνσταντοπούλου ανεβαίνει σε ένα κοινό στην Ελλάδα που απαιτεί πιο πολύ λαϊκισμό»
Σε ερώτηση για το εάν τον ανησυχεί η δημοσκοπική άνοδο της κ. Κωνσταντοπούλου, ο κ. Κυρανάκης επισήμανε ότι «ανεβαίνει λόγω της ανυπαρξίας των άλλων. Αυτός είναι ο λόγος. Βλέπω μια ρητορική από το κόμμα της κ. Κωνσταντοπούλου, ότι "μόνο εμείς κάνουμε" αντιπολίτευση. Αυτήν την κακώς εννοούμενη αντιπολίτευση που λέω εγώ, όπως την καταλαβαίνει η ίδια. Όμως αυτό, σε ένα κοινό στην Ελλάδα, που απαιτεί πιο πολύ λαϊκισμό, απαιτεί παραπληροφόρηση, απαιτεί αντιπολίτευση με κάθε μέσο, η κ. Κωνσταντοπούλου ανεβαίνει».
Το σχέδιο για ασφαλείς σιδηρόδρομους βασίζεται σε δυο πυλώνες
Για το πως μπορούν να αλλάξει η κυβέρνηση το πως βλέπουν οι πολίτες τον σιδηρόδρομο και τα τρένα, ο κ. Κυρανάκης τόνισε: «Αυτό είναι πρώτη προτεραιότητα και κλείνοντας αυτή την εβδομάδα το κεφάλαιο παλινωδιών του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, πρέπει να μπούμε στην ουσία.
Η ουσία είναι ότι με μέτρα άμεσης εφαρμογής πρέπει να βάλουμε τάξη. Χθες ξεκίνησε από τον Ρέντη ένα τρένο, το οποίο έχει πάνω ένα καινούριο σύστημα, το HEPOS. Το οποίο για πρώτη φορά μας επιτρέπει, σε αντίθεση με το GPS, να έχουμε ακριβή γεωεντοπισμό τρένου, με απόκλιση 5 εκατοστών σε πραγματικό χρόνο. Όπου έχει πάει το σύστημα χαρτογραφείτε το δίκτυο, μπορείς να βλέπεις σε ποια ακριβώς θέση. Αυτό το καινούριο σύστημα το χρησιμοποιούν οι τοπογράφοι και οι σεισμολόγοι. Προφανώς απαιτεί μια εγκατάσταση σε κάθε τρένο. Αυτό το σύστημα θα είναι έτοιμο σε 3 μήνες. Χθες έγινε η πρώτη δοκιμή, δουλεύουμε καθημερινά για να μπει στα τρένα. Το σύστημα αυτό θα προλαβαίνει όσα τυχόν λάθη πάνε να γίνουν από τον ανθρώπινο παράγοντα, ώστε να μηδενίσουμε την πιθανότητα σύγκρουσης».
Για το αν θα υπάρχουν άτομα ή μετέωροι που μετατάχτηκαν από τα «παράθυρα» και τις «τρύπες» των κομματικών σωλήνων ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε: «Το σχέδιο μας έχει δυο βασικούς πυλώνες. Από την μία την αξιολόγηση του προσωπικού, την εκπαίδευση και τις ποινές που πρέπει να υπάρχουν, και ο άλλος αφορά τα συστήματα τεχνολογίας, συν τα άλλα συστήματα, την τηλεδιοίκηση και την σηματοδότηση. Θα προχωρήσουμε σε ψυχομετρικά τεστ του προσωπικού σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.
Θα γίνουν μετεκπαιδεύσεις, καθώς αυτήν την εβδομάδα που μας έρχεται έχω συνάντηση με την Deutsche Bank, αλλά και με άλλες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες, για να δούμε συστήματα προσομοιωτών. Αυτά τα συστήματα μπορούν να δώσουν στους μηχανοδηγούς πολύ καλύτερα συστήματα εκπαίδευσης υπό συνθήκες πίεσης.
Επίσης θα έχουμε και έναν αυστηροποιημένο γενικό κανονισμό κίνησης, για τον οποίο ξεκινήσαμε ήδη πριν δυο εβδομάδες την αναθεώρησή του. Παράλληλα έχω πει, ότι όταν θα έχουμε έναν αριθμό παραβιάσεων του κανονισμού θα υπάρχουν συνέπειες. Το δόγμα του σιδηρόδρομου τόσα χρόνια ήταν και είναι, ότι όταν τηρείται ευλαβικά ο γενικός κανονισμός, τα τρένα είναι ασφαλή. Όμως αυτό διαπιστώνεται εκ των υστέρων. Άρα εμείς θέλουμε, ότι πριν κάποιο τρένο περάσει κάποιον ερυθρό σηματοδότη, την εντολή που είναι λάθος ή την έλλειψη εντολής που επίσης είναι λάθος, να την προλαβαίνουμε. Αυτό με τα ψηφιακά συστήματα θα το καταφέρνουμε, αλλά διοικητικά έχουμε πάρει την απόφαση, ότι όταν διαπιστώνονται τέτοια λάθη, στο 1ο θα απομακρύνεσαι και θα επανεκπαιδεύεσαι, στο 2ο θα υπάρχει μια πιο αυστηρή ποινή, και στον 3ο θα υπάρχει απόλυση.
Να ξεκαθαρίσω ότι υπάρχουν και σωστοί επαγγελματίες στην γραμμή. Υπάρχουν άνθρωποι που πάνε κάθε πρωί νωρίς, και βράδυ και μετά τα μεσάνυχτα, δουλεύοντας ακούραστα και έχοντας αίσθηση καθήκοντος. Και θέλω να ξέρουν ότι αυτοί θα επιβραβευτούν».
Για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και την πυρόσφαιρα
Σχετικά με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: «Το πρόβλημα εντοπίστηκε από τις σελίδες 95 μέχρι 108 του πορίσματος, όχι σε όλο το πόρισμα, σχετικά με τη πυρόσφαιρα. Και σε συνομιλίες που είχα τις προηγούμενες μέρες και με τους ευρωπαίους του ERA (οργανισμού σιδηροδρόμων της ΕΕ), οι άνθρωποι αυτοί μας έλεγαν ότι το 99% του πορίσματος αφορά την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και 1% αφορά την ανάλυση της πυρόσφαιρας. Ο δημόσιος διάλογος είναι 99% πυρόσφαιρα και 1% ασφάλεια σιδηροδρόμων. Στο κεφάλαιο το οποίο αφορά την πυρόσφαιρα λέει το πόρισμα, ότι δεν είναι οριστικό -δεν το ανακαλύψαμε τώρα, το έλεγε από τις 27 Φεβρουαρίου- και λέει ότι δεσμεύεται ότι στο επόμενο διάστημα θα συμβληθεί με εγνωσμένου κύρους ίδρυμα για να πιστοποιηθούν τα αίτια. Και ότι παρότι δεν είναι οριστικό συνειδητά επιλέγουν να δημοσιοποιηθεί το πόρισμα ολόκληρο. Κατά τη γνώμη μου για όλο το υπόλοιπο πόρισμα, για όποιον το έχει διαβάσει, θα δει ότι έχει γίνει μια πολύ αναλυτική δουλειά, η οποία εντοπίζει τα συγκεκριμένα λάθη που έγιναν και οδήγησαν στη σύγκρουση. Το πόρισμα ισχύει, όμως το κεφάλαιο για την πυρόσφαιρα έγινε με προφορικότητα και προχειρότητα. Και για αυτό ζήτησε χθες ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο κ. Δριτσάκος, γιατί ο κ. Παπαδημητρίου δεν ήταν πρόεδρος του οργανισμού -και ο οποίος θα αντικατασταθεί από πρόσωπο που θα είναι εγνωσμένου κύρους, αποδεκτής και αποδεδειγμένης επιστημονικής επάρκειας. Διότι το πόρισμα της πυρόσφαιρας δεν τον δημιούργησε το πανεπιστήμιο της Γάνδης ή της Πίζα. Σχολίασαν ουσιαστικά επί της εργασίας του κ. Λακαφώση, ο οποίος είναι δημοσιογράφος, δεν είναι πιστοποιημένος μηχανικός».