Στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αθηνών χοροστάτησε τη Μ. Πέμπτη στην Ακολουθία των Αχράντων Παθών του Κυρίου ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Συγχοροστάτησαν οι επίσκοποι Ευρίπου Χρυσόστομος και Ταλαντίου Επιφάνιος.
Ο πρωθυπουργός βρέθηκε στη Μητρόπολη για να παρακολουθήσει τη Λειτουργία της Μεγάλης Πέμπτης, στην πρώτη του παρουσία εκεί μετά την όξυνση των σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας.
Οι σχέσεις των δύο πλευρών έχουν πλέον εξομαλυνθεί, κάτι που έδειξε και η κοινή παρουσία του πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο στο Δήλεσι.
«Νόμιζα ότι θα είχατε ήδη φύγει για διακοπές», είπε ο πρωθυπουργός στους δημοσιογράφους, κατά την είσοδο, ενώ συνομίλησε με παιδιά που βρίσκονταν έξω από τον Ιερό Ναό.
Ιερώνυμος: Είμαστε εδώ για να γιορτάσουμε, όλα τα άλλα τα βρίσκουμε
Ήταν το δεύτερο τετ α τετ του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, λίγες ημέρες μετά την κοινή παρουσία τους σε δομές της εκκλησίας στο Δήλεσι Βοιωτίας.
«Εδώ είμαστε για να γιορτάσουμε και όλα τα άλλα τα βρίσκουμε», απάντησε ο Ιερώνυμος στους δημοσιογράφους ενώ προσερχόταν στη Μητρόπολη και στη συνέχεια ευχήθηκε «Καλή Ανάσταση».
Η Ακολουθία των Αγίων Παθών
Στην Ορθόδοξη Εκκλησία τη Μεγάλη Πέμπτη κατά την Ακολουθία των Αγίων Παθών αναγιγνώσκονται 12 περικοπές από τα 4 Ευαγγέλια (του Ματθαίου, του Μάρκου, του Λουκά και του Ιωάννη) σχετικά με τα 'Αγια Πάθη του Χριστού από το Μυστικό Δείπνο μέχρι την Ταφή.
Μετά την ανάγνωση του πέμπτου κατά σειρά Ευαγγελίου, ο Εσταυρωμένος βγαίνει από το Ιερό και τοποθετείται στη μέση του Ναού, ενώ ψάλλεται το «Σήμερον κρεμάται επί ξύλου». Ο Εσταυρωμένος θα παραμείνει στο σημείο μέχρι τον Εσπερινό το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής.
Τα δώδεκα ευαγγέλια περιγράφουν την πορεία του Ιησού προς τον Γολγοθά και υπενθυμίζουν όσα συνέβησαν, σύμφωνα με τις ευαγγελικές αναφορές λίγο πριν από τη Σταύρωση: ο Μυστικός Δείπνος, δηλαδή το δείπνο του Ιησού με τους 12 Αποστόλους, ο Ιερός Νιπτήρας, δηλαδή το πλύσιμο των ποδιών των 12 Αποστόλων από τον Ιησού Χριστό, η Υπερφυής Προσευχή, δηλαδή η προσευχή του Ιησού προς τον Πατέρα Του λίγο πριν από τη σύλληψή του και η προδοσία του Ιούδα, με αποτέλεσμα τη σύλληψη του Ιησού.