Ως ένα πολύ σημαντικό θεμέλιο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χαρακτήρισε το νομοσχέδιο που ψηφίζεται αύριο στη Βουλή, η Νίκη Κεραμέως.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο «Πρακτορείο 104,9», η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι το νομοσχέδιο ενισχύει την ανεξάρτητη Αρχή για τη διασφάλιση της ποιότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και προβλέπει συγκεκριμένο ποσοστό της ετήσιας κρατικής χρηματοδότησης των πανεπιστημίων που θα συνδέεται με την αξιολόγηση.
Αναφορικά με τη σύνδεση του 20% της τακτικής χρηματοδότησης ΑΕΙ με την επίτευξη στόχων η υπουργός εξήγησε: «Σήμερα, ο εκάστοτε υπουργός Παιδείας μπορεί να κατανείμει την κρατική χρηματοδότηση στα πανεπιστήμια, όπως ο ίδιος κρίνει αυθαίρετα. Όταν ήλθα στο υπουργείο δεν μπορούσα να το πιστέψω αυτό και για αυτό έχουμε εισηγηθεί ένα μοντέλο βάσει του οποίου το 80% της κρατικής χρηματοδότησης θα δίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων στα πανεπιστήμια -π.χ. ο αριθμός των φοιτητών, η γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος […], πόσο μεγάλο είναι ένα πανεπιστήμιο, αριθμός τμημάτων- και μετά ένα 20% το συνδέουμε με κριτήρια ποιότητας, ώστε να δώσουμε ένα κίνητρο για βελτίωση σε όλα τα πανεπιστήμια».
Κόντρα Κεραμέως-Φίλη στη Βουλή για τα πιστοποιητικά κολεγίων
Υπ. Παιδείας: Ερχονται 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών
Σχετικά με τη διάταξη αναστολής της εκπαιδευτικής λειτουργίας των 37 νέων τμημάτων ΑΕΙ, η Νίκη Κεραμέως επισήμανε πως «τα τμήματα αυτά είχαν συσταθεί άναρχα, άκριτα, αυθαίρετα, αρκετά χωρίς να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία που η ίδια η προηγούμενη κυβέρνηση είχε θεσπίσει, για κανένα από αυτά τα 37 τμήματα δεν γνωμοδότησε η ΑΔΙΠ, αρκετά έγιναν χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια και σχέδιο για τις ανάγκες της εκπαίδευσης».
Κεραμέως: Ένα προς ένα για τις αποχωρήσεις-προσλήψεις στα πανεπιστήμια
Ερωτηθείσα σχετικά με τον σχεδιασμό αναπλήρωσης των κενών που δημιουργήθηκαν στα πανεπιστήμια κατά τη διάρκεια τις κρίσης από τις αφυπηρετήσεις καθηγητών και λόγω των μνημονιακών περιορισμών σε ό,τι αφορά την αντικατάστασή τους, η κ. Κεραμέως απάντησε: «Το 1:1 για τις αποχωρήσεις και προσλήψεις στο Δημόσιο εφαρμόζεται κανονικά, είναι ψηφισμένο και συνεπώς δεν υπάρχει κάποια ανησυχία επ' αυτού. Είναι πολύ σημαντικό ότι εμείς ήδη, από το φθινόπωρο του 2019, προχωρήσαμε πάρα πολύ γρήγορα τις προσλήψεις έκτακτου προσωπικού, πιο γρήγορα ίσως από όλα τα τελευταία χρόνια. Το λέω γιατί πράγματι τα πανεπιστήμια έχουν σημαντικές ανάγκες και εμείς θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να ανταποκριθούμε σε αυτές τις ανάγκες».
Ο ΣΥΡΙΖΑ εφάρμοσε τη διάταξη επαγγελματικής ισοδυναμίας των κολεγίων
Αναφορικά με τις κατηγορίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων κολεγίων, η υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι η διάταξη αφορά πτυχία ξένων πανεπιστημίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Μιλάμε για πτυχία, τα οποία δίνουν χώρες κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των οποίων, βάσει του ενωσιακού δικαίου, οφείλει η χώρα μας να αναγνωρίσει την επαγγελματική ισοδυναμία. Για παράδειγμα, σπουδάζεις φιλόλογος στη Γερμανία, παίρνεις επαγγελματικά δικαιώματα φιλολόγου στη Γερμανία, έρχεσαι στην Ελλάδα, όπως και πας σε οποιαδήποτε χώρα, και ζητάς να αναγνωριστεί αυτή η επαγγελματική ισοδυναμία. Περί αυτού πρόκειται. Αυτό ίσχυε στη χώρα μας πάρα πολλά χρόνια και ίσχυε και επί ΣΥΡΙΖΑ, κανονικότατα, όλα τα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ, και ισχύει και για άλλους κλάδους, όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς, ισχύει σήμερα στο Δημόσιο για άλλους κλάδους», σημείωσε.
«Ήλθε ο ΣΥΡΙΖΑ δύο μήνες πριν τις εκλογές και το κατήργησε. Γιατί; Προφανώς για να περάσει ένα μήνυμα, ότι "εγώ τα βάζω με τα κολέγια", ενώ τέσσερα χρόνια έκανε ακριβώς αυτά τα οποία του επέτασσε το ενωσιακό δίκαιο. Τι είχε αυτό ως αποτέλεσμα; Προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία μας λέει ότι παραβιάζουμε το ενωσιακό δίκαιο. Εμείς, λοιπόν, ερχόμαστε και λέμε το αυτονόητο, ότι θα εφαρμόσουμε το ενωσιακό δίκαιο, διότι αυτά είναι πτυχία πανεπιστημίων άλλων κρατών-μελών της ΕΕ, είναι τόσο απλό. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν πάρει επαγγελματική ισοδυναμία σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ερχόμαστε, λοιπόν, και λέμε ότι υπάρχει επαγγελματική ισοδυναμία, όπως υπάρχει ήδη στο Δημόσιο, όπως υπήρχε ήδη τόσα χρόνια ούτως ή άλλως και στους εκπαιδευτικούς», κατέληξε η υπουργός Παιδείας.