Για αξιόποινες πράξεις και παραβατικές συμπεριφορές η Αστυνομία μπορεί να παρεμβαίνει ανά πάσα στιγμή στα ΑΕΙ, όπως σε κάθε δημόσιο χώρο, τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αναφερόμενη στην παρουσία του σώματος φύλαξης στα πανεπιστήμια.
Οπως είπε σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ για το ν/σ του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή, «αφού αναγνωρίζουμε ότι το πρόβλημα υπάρχει, η λύση που προτείνουμε λέει πως προφανώς για ζητήματα αξιόποινων πράξεων, για παραβατικές συμπεριφορές μπορεί ανά πάσα στιγμή να επεμβαίνει η αστυνομία, όπως μπορεί να επέμβει σε κάθε δημόσιο χώρο». Διευκρίνισε, μάλιστα, πως όταν μιλάμε για αξιόποινες πράξεις, όπως την κατασκευή μολότοφ, προφανώς και πρέπει να επέμβει το Σώμα της δημόσιας τάξης.
«Οφείλουμε στα παιδιά μας, οφείλουμε στους εξαιρετικούς καθηγητές και στα εξαιρετικά πανεπιστήμιά μας να αναβαθμίσουμε αυτό το ακαδημαϊκό περιβάλλον», υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας.
Η Νίκη Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι το ειδικό Σώμα που θεσπίζεται θα λάβει ειδική εκπαίδευση, προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες του πανεπιστημιακού χώρου. Γι’ αυτό, όπως είπε, τα μέλη αυτής ομάδας θα είναι εκπαιδευμένα ειδικά και θα φέρουν ειδική στολή για να μην παραπέμπει στον κοινό αστυνομικό. Διευκρίνισε, μάλιστα, ότι αυτή η παρουσία θα είναι μόνο για όσο διαρκούν φαινόμενα παραβατικότητας.
«Εάν δεν έχουμε φαινόμενα παραβατικότητας, δεν θα υπάρχει καμία ανάγκη για αυτή την ομάδα. Και γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο δεν προβλέπεται αυτή η ομάδα να πάει σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας. Προβλέπεται να πάει και να βοηθήσει στην αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος σε πανεπιστήμια που πραγματικά παρουσιάζεται μία συστημική παραβατικότητα», υπογράμμισε η υπουργός.
Απαντώντας στην κριτική που ασκείται περί νομοθέτησης εν μέσω πανδημίας, η Νίκη Κεραμέως σημείωσε ότι «η πανδημία κρατά σχεδόν έναν χρόνο. Αλίμονο αν κλειδώναμε τη Βουλή. Οφείλουμε να προχωράμε μπροστά». «Εχει γίνει πάρα πολύ εκτενής δημόσιος διάλογος. Το θεωρώ πάρα πολύ θετικό αυτό, ακόμα και αν δεν συμφωνούμε με όλες τις απόψεις. Είναι θεμιτό όμως, είναι ανταλλαγή απόψεων και δείχνει σε τι βαθμό η πανδημία δεν μας σταματάει συνολικά ως δημοκρατικό πολίτευμα. Αλίμονο αν όλα έμπαιναν στον πάγο και η χώρα δεν μπορούσε να προχωρήσει μπροστά εξαιτίας της πανδημίας» επισήμανε.
Για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια με ελάχιστη βάση, η Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε ότι «η ρύθμιση που φέρνουμε για εφέτος δεν επηρεάζει επουδενί την προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές. Δεν αλλάζει την ύλη (…), κάτι που να αφορά την προετοιμασία των παιδιών». Αλλάζει, όπως είπε, το πώς κατατάσσονται οι υποψήφιοι στις σχολές. «Δεν είναι φυσιολογικό να μπαίνει κάποιος με βαθμό 0,6 στο Πανεπιστήμιο», τόνισε, επισημαίνοντας ότι το 30% των φοιτητών δεν αποφοιτά ποτέ.
Σημείωσε ότι έχει απόλυτη κατανόηση για το άγχος, για την αναστάτωση που περνά συνολικά η σχολική και η φοιτητική κοινότητα, αναγνωρίζοντας ότι η πανδημία έχει επιφέρει σημαντικές συνέπειες στην εκπαίδευση. Γι' αυτό ακριβώς τον λόγο, είπε, έχουμε προβεί σε πολύ σημαντικό περιορισμό της ύλης και προσαρμόζουμε πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ερωτηθείσα αν θα υπάρξει πρόβλεψη στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που ζουν στις «κόκκινες» περιοχές και συνεχίζουν την τηλεκπαίδευση, η κυρία Κεραμέως απάντησε, ξεκινώντας με τη διευκρίνιση πως η ύλη προχωρά κανονικά στα παιδιά που κάνουμε μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης.
«Ο στόχος μας είναι τα σχολεία να είναι ανοιχτά, προφανώς προστατεύοντας τη δημόσια και την ατομική υγεία», σημείωσε η Νίκη Κεραμέως, και συνέχισε λέγοντας: «Παρακολουθούμε πολύ στενά την εξέλιξη της κάλυψης της ύλης και σε κάθε περίπτωση, πριν από το τέλος της χρονιάς, έχουμε συνολική εικόνα και με βάση αυτή τη συνολική εικόνα επιλέγονται και τα θέματα» για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.