Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα σχολεία νωρίτερα τον Σεπτέμβριο, όπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
«Yπάρχει ενδεχόμενο να αρχίσουμε νωρίτερα τα σχολεία, εντός Σεπτεμβρίου, θα δούμε πώς θα εξελιχθούν τα δεδομένα», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Κεραμέως. Ο λόγος που τα σχολεία μπορεί να ανοίξουν νωρίτερα είναι για να κερδηθεί περισσότερος χρόνος, καθώς φέτος ήταν κλειστά σχεδόν όλη τη χρονιά, σημείωσε η υπουργός Παιδείας απόψε στο κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΪ.
«Η φετινή χρονιά είναι μια ιδιαίτερη χρονιά, και καταλαβαίνουμε πλήρως την αγωνία την κόπωση των μαθητών, των οικογένειών τους, των εκπαιδευτικών. Οι λόγοι για τους οποίους αποφασίσαμε μετά από σύσταση του αρμόδιου οργάνου της εκπαιδευτικής πολιτικής να μη γίνουν φέτος οι προαγωγικές και οι απολυτήριες εξετάσεις είναι πρώτον γιατί καταλαβαίνουμε τη γενικευμένη πίεση στην εκπαιδευτική κοινότητα όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι μάς δίνεται η δυνατότητα να εμβαθύνουμε περισσότερο δια ζώσης στην ύλη και με βάση και τις οδηγίες που έχουν δοθεί για την προτεραιοποίηση της ύλης θέλουμε να αξιοποιήσουμε αυτό τον πολύτιμο χρόνο για να μπορέσουν τα παιδιά μας να εμβαθύνουν περισσότερο στην ύλη», διευκρίνισε.
Πρόθεση για επιλογή τρόπου εξετάσεων στα ΑΕΙ
Για το πότε θα πάνε οι φοιτητές στα πανεπιστήμια, η υπουργός ανέφερε ότι βήμα βήμα, ανοίγουμε δομές και δραστηριότητες. Η επιτροπή των ειδικών είχε εισηγηθεί στην κυβέρνηση το εαρινό εξάμηνο να γίνει εξ αποστάσεως. «Δεν είναι ακριβώς το ίδιο να ανοίγεις σχολεία και πανεπιστήμια. Προχωρά πολύ καλά η τηλεκπαίδευση».
Η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να δοθεί η δυνατότητα για επιλογή τρόπου εξετάσεων στα πανεπιστήμια, δηλαδή οι φοιτητές να κάνουν τις εξετάσεις τους δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως όπως έγινε και πέρυσι, ωστόσο αυτό ακόμα δεν έχει συζητηθεί στην επιτροπή. «Είναι απλώς μια σκέψη της κυβέρνησης για τις εξετάσεις του εαρινού εξαμήνου, χωρίς να έχει κριθεί ακόμα», είπε.
Τηλεκπαίδευση
«Η τηλεκπαίδευση είναι πολύτιμο εργαλείο, επ’ ουδενί δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία, όμως είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, το οποίο, χάρη στην τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές και οι οικογένειές τους, μπόρεσε και κράτησε όρθια την εκπαίδευση, συνεχίστηκε η εκπαιδευτική διαδικασία, προχώρησε η ύλη υπό αυτές τις αντίξοες συνθήκες. Ότι θέλουμε να αξιοποιήσουμε όσο περισσότερο χρόνο μπορούμε τη διά ζώσης εκπαίδευση νομίζω ότι συνάδει πλήρως και με τη φιλοσοφία ότι δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση. Το σχολείο σαφώς είναι για να μαθαίνει γράμματα στα παιδιά, αλλά είναι και η διάδραση στο σχολείο, η διάδραση μεταξύ μαθητών, το ψυχοσυναισθηματικό κομμάτι στο οποίο εστιάζουμε επίσης, πέρα από το μαθησιακό», ανέφερε η κ. Κεραμέως.