Τη διαβεβαίωση ότι «το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα τελειώσει» και ότι η κυβέρνηση θα κάνει «τα αδύνατα δυνατά» προκειμένου να κερδηθεί «ο χρόνος που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές και οι αντιπαραθέσεις» έδωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατά την επίσκεψή του -και της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη- στον σταθμό Βενιζέλου, όπου έχουν βρεθεί σημαντικές αρχαιότητες.
Όπως είπε, η επίσκεψη αυτή συμβολίζει και σηματοδοτεί την εκκίνηση των διαδικασιών για την επανεκκίνηση των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόσθεσε πως η Θεσσαλονίκη βρισκόταν όλα αυτά τα χρόνια σε ιδιότυπη απομόνωση, καθώς πολύ σημαντικά έργα στην πόλη δεν προχωρούσαν, αλλά τώρα έχει δρομολογηθεί πλέον μια τεράστια αλλαγή, με την προώθηση του fly over, την αναβάθμιση στο αεροδρόμιο, τη σύνδεση της ΠΑΘΕ με την 6η προβλήτα του λιμανιού και τον διπλασιασμό του στόλου του ΟΑΣΘ μέσα σε 24 μήνες.
Το πιο εμβληματικό έργο όμως, πρόσθεσε, είναι αυτό του Μετρό Θεσσαλονίκης, που έχει μπει σε τρεις προγραμματικές περιόδους και έχει υποβάλει τους Θεσσαλονικείς «σε απίστευτη ταλαιπωρία».
«Θεωρώ πως η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (για τις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου) είναι μια προσωπική δικαίωση της κυρίας Μενδώνη. Στη Θεσσαλονίκη υπάρχει μια μεγάλη δυσπιστία για το αν το έργο του Μετρό θα ολοκληρωθεί. Δεν μου αρέσουν τα μεγάλα λόγια, αλλά τα έργα, και θέλω να κοιτάξω τους Θεσσαλονικείς στα μάτια και να τους πω ότι το έργο θα τελειώσει και θα γίνει» είπε χαρακτηριστικά, και πρόσθεσε πως η Θεσσαλονίκη μπαίνει πλέον στην πρώτη γραμμή και σε λίγα χρόνια δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό που βλέπουμε σήμερα.
Δηλώσεις Λίνας Μενδώνη
Από την πλευρά της, η κυρία Μενδώνη επισήμανε ότι η επίσκεψη των δύο υπουργών στο εργοτάξιο σηματοδοτεί την επανέναρξη του έργου.
«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Αττικό Μετρό, μετά την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, μπορούν να ξεκινήσουν τις εργασίες που έχουν διακοπεί για πολύ σημαντικό χρόνο στον σταθμό Βενιζέλου. Οι αρχαιότητες του σταθμού ήταν και είναι προφανώς σημαντικές. Κανείς δεν αμφισβήτησε τη σημαντικότητά τους. Όπως ποτέ κανείς δεν αμφισβήτησε το πόσο σημαντικές ήταν οι αρχαιότητες στην Αγίας Σοφίας, οι οποίες αποσπάστηκαν προκειμένου να επανατοποθετηθούν. Αυτό το οποίο το ΚΑΣ επέτρεψε με τη γνωμοδότησή του ήταν η προσωρινή απόσπαση και η επανατοποθέτηση του 92% των αρχαιοτήτων στην ίδια θέση που τα βλέπουμε σήμερα», σημείωσε.
Με την επανατοποθέτηση, πρόσθεσε, στον σταθμό Βενιζέλου δημιουργείται ένας μουσειακός αρχαιολογικός χώρος. Είναι η στιγμή που θα επιτρέψει στη Θεσσαλονίκη την επιβεβαίωση του συνθήματος: «και αρχαία και μετρό». Ο μητροπολιτικός σιδηρόδρομος, συμπλήρωσε, θα έχει εκτελεστεί και θα μπορεί να λειτουργεί και να εξυπηρετεί τους χιλιάδες Θεσσαλονικείς που εδώ και χρόνια υπόκεινται στη βάσανο ενός εργοταξίου στην καρδιά της πόλης, συγχρόνως όμως θα αποδώσει έναν μοναδικής αισθητικής σταθμό που μπορεί πραγματικά να αποτελέσει σχολή όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα αλλά για τα διεθνή δεδομένα.
Η κυρία Μενδώνη πρόσθεσε ότι οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας το 2016 και το 2021 δικαιώνουν τις επιλογές του υπουργείου Πολιτισμού και του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ). «Ειδικά στην τελευταία απόφαση, είναι απολύτως σαφώς διατυπωμένο και ξεκάθαρο ότι το υπουργείο Πολιτισμού, οι υπηρεσίες του και το ΚΑΣ ακολούθησαν κατά γράμμα το άρθρο 24 του Συντάγματος για την προστασία των αρχαιοτήτων, την αρχαιολογική νομοθεσία (νόμος 3028/2002) και το σύνολο των διεθνών συμβάσεων της Γρανάδας, της Βαλέτα και της UNESCO».
Τη διαβεβαίωση ότι «όταν η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων ολοκληρωθεί κανείς δεν θα μπορεί να καταλάβει ότι κουνήθηκαν», έδωσε ο μηχανικός Δημήτρης Κορρές, μελετητής του έργου, το οποίο υλοποιείται από την SML Services και την ΑΚΤΩΡ.