«Δουλεύουμε με σχέδιο και συνέπεια και επενδύουμε στη δουλειά που φέρνει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου», τόνισε ο Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού στην Βουλή.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συνέχισε: «Έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών και των εταίρων μας γιατί δεν δίνουμε υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα». Όπως είπε, «δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι σε δυόμισι χρόνια έγιναν πράγματα που δεν είχαν γίνει εδώ και πολλά χρόνια! Όλα όσα κάναμε και όσα σχεδιάζουμε για τα επόμενα χρόνια, έχουν στο επίκεντρο την Ελλάδα και τους Έλληνες. Και όλα, υπηρετούν τους δύο μεγάλους στόχους: ανάπτυξη και καλύτερη καθημερινότητα».
Η Ελλάδα, τόνισε, «από παράδειγμα προς αποφυγή, έχει γίνει πλέον παράδειγμα προς μίμηση και το αναγνωρίζει πλέον όλη η Ευρώπη». Και επέκρινε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης που είναι «οι μόνοι που δεν το αναγνωρίζουν και επιμένουν στη λογική της μίζερης τοξικής αντιπολίτευσης».
Εμείς, σημείωσε, «μιλάμε με έργα και όχι μεγάλα λόγια». Αλλάξαμε τη λογική με την οποία γίνονται τα έργα στην Ελλάδα». Ο νόμος 4782 αποτελεί μια μεταρρύθμιση με ξεκάθαρους στόχους: έργα και διαγωνισμοί με μεγαλύτερη ταχύτητα, διαφάνεια, ποιότητα και χαμηλότερο κόστος. Εμείς δεν εξαγγέλλουμε έργο αν δεν διαθέτει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα». Ακόμη, επισήμανε ότι «βάλαμε τέλος σε σκόρπια έργα και χωρίς ένα στρατηγικό σχέδιο. Έτσι έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, ύψους 4 δισ. ευρώ».
Καραμανλής: «Δώσαμε λύση σε μια εκκρεμότητα ετών»
Αναφερόμενος στα «παγωμένα» εμβληματικά έργα, είπε πως μετά από επίμονη προσπάθεια, πριν δυο μέρες πήραμε το οριστικό «πράσινο φως» για το Πάτρα-Πύργος. Έργο που μετά τις περιπέτειές του επί ΣΥΡΙΖΑ με τις γνωστές κατατμήσεις και τα ακόμα πιο γνωστά «βοσκοτόπια», κινδύνευε να μην γίνει ποτέ. Εμείς, τόνισε «δώσαμε λύση σε μια εκκρεμότητα ετών! Γιατί εμείς επενδύουμε σε νέους κι ασφαλείς οδικούς άξονες, αναγάγοντάς τους σε δρόμους ανάπτυξης».
Αναφέρθηκε σε σειρά έργων στη Στερεά Ελλάδα, την Κρήτη, την Αλεξανδρούπολη, την Εγνατία Οδό. Τα «πράσινα» έργα και για την ΕΥΔΑΠ που επιστρέφουν στα ταμεία της 157 εκατ. ευρώ -όπως είπε- ενώ για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός ανέφερε πως «προχωράμε αποφασιστικά με την σφραγίδα του ΣτΕ. Δεν θα σταματήσουμε μέχρι η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε δεν θα κάνει εγκαίνια μουσαμάδων, ούτε θα μπει σε βαγόνια χωρίς ράγες».
Επίσης, αναφέρθηκε και στη Γραμμή 4 του Μετρό, στην Αθήνα, λέγοντας ότι πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει το λεκανοπέδιο, μαζί με τα έργα στον κόμβο της Κύμης.
Σε ό,τι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, τόνισε ότι στην Αθήνα παραλάβαμε 850 λεωφορεία στο δρόμο, σήμερα έχουμε 1.320 και συνεχίζουμε την προσπάθεια ώστε στο επόμενο εξάμηνο να φτάσουμε τα 1.500. «Αυτό σημαίνει ήδη 3.800 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα. Και θα φτάσουμε τα 5.500 περισσότερα. Στη Θεσσαλονίκη, παραλάβαμε 235 λεωφορεία στο δρόμο, πλέον βγάζουμε κατά μέσο όρο 460 -σχεδόν τα διπλάσια- και συνεχίζουμε την προσπάθεια ώστε να ξεπεράσουμε τα 500».
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημείωσε πως «μέσα στην πανδημία, είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο που μεγάλωσαν τον στόλο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Και συνεχίζουμε». Ακόμη, τόνισε πως «ασφαλώς και δεν λέμε ότι έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα, δεν λέμε ότι όλα είναι τέλεια. Αλλά προχωράμε το σχέδιό μας».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε αναλυτικές αναφορές και στις θεσμικές μεταρρυθμίσεις τόσο σε έργα Υποδομών όσο και για τις μεταφορές, λέγοντας πως όλα υπηρετούν την Ελλάδα και τους Έλληνες, την ανάπτυξη και την καθημερινότητα.