Στη σημασία της συμφωνίας για το Ταμείο Ανάκαμψης και τον κεντρικό ρόλο των υποδομών και των φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών στο σχέδιο μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την ομιλία του στη Βουλή, στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι πλέον η χώρα έχει στη διάθεσή της ένα πολύτιμο εργαλείο για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Χαρακτήρισε το Ταμείο Ανάκαμψης μια τεράστια εθνική επιτυχία, αφού το ποσό που θα πέσει στην ελληνική οικονομία θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερο ακόμα κι από αυτό που ήλπιζε η χώρα μας αρχικά.
Σημείωσε ότι από τα 72 συνολικά δισ. ευρώ, η Ελλάδα θα λάβει σχεδόν 32 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης και περίπου 40 δισ. ευρώ από τον κοινοτικό προϋπολογισμό. Από τα 32 δισ. ευρώ, περισσότερα από 19 δισ. ευρώ θα είναι επιχορηγήσεις και, όπως εξήγησε ο κ. Καραμανλής, οι ενισχύσεις αυτές αντιστοιχούν σε ένα νέο ΕΣΠΑ, με πιο ελαστικούς όρους, χωρίς δημοσιονομικούς περιορισμούς.
«Το θέμα δεν είναι μόνο πόσα λεφτά θα πάρει η ελληνική οικονομία. Το θέμα είναι πώς θα μπορούμε αυτά τα χρήματα να τα απορροφήσουμε. Να μην κρατάμε ομπρέλα, ενώ βρέχει λεφτά, όπως έκαναν οι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ», σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Τόνισε ότι σε αυτό το σχέδιο μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων τα έργα υποδομών θα έχουν κεντρικό ρόλο, όπως και η επένδυση σε φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές.
«Χρειαζόμαστε λοιπόν μία πραγματικά ευρύτερη πολιτική συμφωνία για το πού θα διοχετεύσουμε αυτά τα χρήματα. Και κάποτε σε αυτό τον τόπο πρέπει να αφήσουμε την γκρίνια και τη μιζέρια, ώστε να αποφασίσουμε σε ποιες πτυχές της πραγματικής οικονομίας πρέπει να επενδύσουμε», πρόσθεσε.
Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε πως η Ελλάδα για πολλά χρόνια μέσα στην οικονομική κρίση προβλήθηκε ως παράδειγμα προς αποφυγή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτήν όμως την εικόνα, μέσα σε 12 μήνες, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη κατάφερε να την ανατρέψει πλήρως.