Καραμανλής από Αμφιλοχία: Τρία χρόνια πριν δεσμευθήκαμε ότι θα βρούμε τη βέλτιστη λύση -Η δέσμευση έγινε πράξη - iefimerida.gr

Καραμανλής από Αμφιλοχία: Τρία χρόνια πριν δεσμευθήκαμε ότι θα βρούμε τη βέλτιστη λύση -Η δέσμευση έγινε πράξη

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στην Αμφιλοχία
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στην Αμφιλοχία
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Εγκαίνια σε ένα σημαντικό έργο πραγματοποίησαν σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.

Η παράκαμψη της Αμφιλοχίας, μέρος του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο – Αμβρακία με συνολικό προϋπολογισμό 160,5 εκατομμυρίων ευρώ, ολοκληρώθηκε από τον Όμιλο Μυτιληναίου, ο οποίος το παρέδωσε πέντε μήνες νωρίτερα από το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα. Το τμήμα που τίθεται σε κυκλοφορία από σήμερα έχει μήκος 17,4 χιλιόμετρων, παρακάμπτει την πόλη της Αμφιλοχίας και συρρικνώνει τον χρόνο του ταξιδιού προς Λευκάδα και Πρέβεζα κατά 20 λεπτά. Το υπολειπόμενο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου θα παραδοθεί το 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αυτό το έργο το περίμεναν χρόνια ολόκληρα όχι μόνον η Αιτωλοακαρνανία αλλά και η Ήπειρος, η Λευκάδα και ολόκληρη η Δ. Ελλάδα. Οι κάτοικοι της περιοχής είχαν φτάσει σε σημείο να μην πιστεύουν σε τίποτα και σε κανέναν.

Ακριβώς τρία χρόνια πριν δεσμευτήκαμε ότι θα βρούμε τη βέλτιστη λύση και η δέσμευση αυτή έγινε πράξη με την καίρια παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, κατά την ομιλία του στην εκδήλωση για την παράδοση της Παράκαμψης Αμφιλοχίας στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία.

Ένα έργο που παραδόθηκε πέντε μήνες νωρίτερα από ό,τι όριζε η σύμβαση με τον ανάδοχο και το οποίο αναμένεται να βελτιώσει τη ζωή των κατοίκων της περιοχής αλλά και των επισκεπτών της, καθώς περιορίζει χρονικά τις διαδρομές προς το Ιόνιο αλλά και προς αρκετές περιοχές της Δυτικής Ελλάδας.

Κυριάκος Μητσοτάκης και Ευάγγελος Μυτιληναίος
Κυριάκος Μητσοτάκης και Ευάγγελος Μυτιληναίος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Όταν τον Ιούλιο του 2019 η κυβέρνησή μας έκανε τις προγραμματικές της δηλώσεις στη Βουλή είχα ξεκινήσει την τοποθέτησή μου από τρία εμβληματικά άλλα και προβληματικά έργα, τα οποία ταλαιπωρούσαν τους πολίτες αυτής της χώρας για πάρα πολλά χρόνια», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Αυτά ήταν η Πατρών-Πύργου, ο ΒΟΑΚ και βέβαια το Άκτιο-Αμβρακία. Πού βρισκόμαστε σήμερα; Για τα τρία σημαντικά έργα που όλοι αναρωτιούνταν όχι για το πότε θα ολοκληρωθούν, αλλά για το αν πραγματικά θα γινόντουσαν, δουλέψαμε εντατικά, μεθοδικά, με σχέδιο, χωρίς μεγάλα λόγια, για να φτάσουμε τρία χρόνια μετά στο σήμερα, όπου η Πατρών-Πύργου, έπειτα από επίπονες διαπραγματεύσεις και με τη δική σας παρέμβαση, κύριε πρόεδρε, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να έχει τρία εργοτάξια που εργάζονται νυχθημερόν για να παραδοθεί το έργο στην ώρα του.

»Ο ΒΟΑΚ, που απλά ήταν ένα έργο εξαγγελιών, έχει πλέον προσωρινούς αναδόχους. Και μέσα στη χρονιά θα δούμε τα πρώτα εργοτάξια να στήνονται.

»Το Άκτιο-Αμβρακία παραδίδεται σήμερα στο μεγαλύτερο μέρος του και μάλιστα πέντε μήνες νωρίτερα» συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής, και συνέχισε:

«Σας θυμίζω ότι το Άκτιο-Αμβρακία ξεκίνησε το 2010 με έναν προϋπολογισμό 142 εκατομμυρίων ευρώ, και αντιμετώπισε μια σειρά από τεράστια προβλήματα, και, από τις τέσσερις εργολαβίες, επί της ουσίας είχε προχωρήσει μόνο η μία. Και το 2017 η τότε κυβέρνηση αποφασίζει να προκηρύξει νέο διαγωνισμό για τα υπόλοιπα τρία κομμάτια, προϋπολογισμού όμως 160 εκατ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός για τα τρία από τα τέσσερα τμήματα του έργου ήταν μεγαλύτερος από τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου, αλλά και αυτός ο διαγωνισμός, παρά το φουσκωμένο προϋπολογισμό του, όπως και τόσοι άλλοι διαγωνισμοί της "Πρώτης φοράς Αριστερά", έπεσε στο κενό. Κολλήσαμε στις εμπλοκές και η ίδια η κυβέρνηση λίγους μήνες πριν τις εκλογές αναγκάστηκε να τον ανακαλέσει. Αυτή ήταν η κατάσταση που παραλάβαμε το 2019 στις προγραμματικές μας δηλώσεις», είπε ο κ. Καραμανλής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χωρίς την παρέμβαση του πρωθυπουργού δεν θα είχαμε εργοτάξια σήμερα στο Πάτρα-Πύργος

«Χωρίς την παρέμβαση του πρωθυπουργού δεν θα είχαμε εργοτάξια σήμερα στο Πάτρα-Πύργος, δεν θα είχε ξεκινήσει η υλοποίηση ενός έργου τόσο σημαντικού. Αντίστοιχα και για το Άκτιο-Αμβρακία, χωρίς τη συμβολή του ίδιου του πρωθυπουργού και των συνεργατών του θα είχαν χαθεί τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το έργο είχε ήδη χρηματοδοτηθεί από δύο προγραμματικές περιόδους», συνέχισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Με τις ενέργειές του, λοιπόν, ένα έργο που όχι μόνο ήταν καταδικασμένο να μη γίνει ποτέ αλλά κινδυνεύαμε και με πρόστιμα και με δημοσιονομικές διορθώσεις, γίνεται σήμερα πραγματικότητα».

Kώστας Καραμανλής, Κυριάκος Μητσοτάκης, Γιώργος Καραγιάννης
Kώστας Καραμανλής, Κυριάκος Μητσοτάκης, Γιώργος Καραγιάννης

Το έργο είναι έτοιμο 150 ημέρες πριν από τη συμβατική υποχρέωση

«Παραδίδουμε, κυρίες και κύριοι, αυτό το σημαντικό έργο, την παράκαμψη Αμφιλοχίας, έναν αυτοκινητόδρομο 17 χλμ. υψηλών προδιαγραφών και μάλιστα νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει. Και αυτό είναι κάτι που έχει γίνει ελάχιστες φορές στη χώρα μας, γιατί, ας είμαστε ειλικρινείς και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, τα δημόσια έργα στην Ελλάδα ολοκληρώνονται συνήθως με χρονοδιαγράμματα που ξεφεύγουν και με προϋπολογισμούς που έχουν πάντα υπερβάσεις. Εδώ είναι η πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια που συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

»Το έργο είναι έτοιμο 150 ημέρες πριν από τη συμβατική υποχρέωση και αυτό βέβαια οφείλεται στην πολύ σκληρή δουλειά που έγινε στο υπουργείο, οφείλεται όμως και στη σοβαρότητα και τον επαγγελματισμό που επέδειξε ο ανάδοχος, στον οποίον αξίζουν συγχαρητήρια για την ταχύτητα με την οποία κινήθηκε» σημείωσε ο υπουργός, και συμπλήρωσε:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξέρει πώς να πηγαίνει τη χώρα μπροστά με έργα σαν αυτό που εγκαινιάζουμε σήμερα, έργα που λειτουργούν ως επιταχυντής της τοπικής οικονομίας. Γιατί η δική μας παράταξη, η Νέα Δημοκρατία, είναι η παράταξη που γεννήθηκε και ανδρώθηκε στην ελληνική περιφέρεια, γι' αυτό γνωρίζει τις δυνατότητες που έχει κάθε γωνιά της πατρίδας».

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ακόμη ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου, οι περιφερειάρχες Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης και Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, η οποία συνοδεύει τον πρωθυπουργό, βουλευτές και άλλοι αυτοδιοικητικοί.

Μητσοτάκης: Το πρόβλημα της Αμφιλοχίας λύνεται με το έργο που σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία


Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέρθηκε σε μία σειρά από έργα που ήταν βαλτωμένα στα γρανάζια της εθνικής γραφειοκρατίας, τα οποία με υπομονή ξέμπλεξαν οι φορείς της κυβέρνησης. «Το αποτέλεσμα είναι ότι μετακινηθήκαμε από τις μακέτες και τα σχέδια σε έργα που αλλάζουν την ελληνική επικράτεια. Το έργο είναι σημαντικό για όλη την δυτική Ελλάδα, ειδικά όμως για την περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας, καθώς η πόλη καθίσταται αδιάβατη το καλοκαίρι από τα φορτηγά που διέρχονταν από την Αμφιλοχία. Το πρόβλημα αυτό λύνεται με το τμήμα του έργου που παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία».

Ευ. Μυτιληναίος: Το έργο αντιμετώπιζε ήδη σημαντικές δυσκολίες – Δεν διστάσαμε ούτε μία στιγμή


Όπως ανέφερε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ομίλου Μυτιληναίος, Ευάγγελος Μυτιληναίος, «αναλάβαμε το Άκτιο-Αμβρακία υπό ιδιαίτερες συνθήκες. Το έργο αντιμετώπιζε ήδη σημαντικές δυσκολίες και πλέον είχαμε να αντιμετωπίσουμε και εξωγενείς κρίσεις που θα μας δυσκόλευαν. Δεν διστάσαμε ούτε μία στιγμή. H Μυτιληναίος παραδίδει πάντα έγκαιρα και με συνέπεια τα έργα που αναλαμβάνει, με υψηλά στάνταρ ποιότητας και σεβασμό στους πολίτες που θα τα χρησιμοποιήσουν».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κώστας Καραμανλής, Ευάγγελος Μυτιληναίος, Γιώργος Καραγιάννης
Κώστας Καραμανλής, Ευάγγελος Μυτιληναίος, Γιώργος Καραγιάννης

Γ. Καραγιάννης: Το έργο ήταν από τα πρώτα ζητήματα που ασχολήθηκε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών


Ο υφυπουργός υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ανέφερε από την πλευρά του ότι «τα έργα υποδομής γίνονται για τις επόμενες γενιές και όχι για τις επόμενες εκλογές και σε αυτόν το σκοπό, είμαστε όλοι ταγμένοι». Πρόσθεσε ότι το σημερινό έργο ήταν ένα από τα πρώτα ζητήματα που ασχολήθηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για να απεμπλακεί από το κουβάρι των δικαστικών διενέξεων. «Από το 2020 που υπεγράφη η σύμβαση με την Μυτιληναίος, αυτό που δεν άλλαξε παρά πολλά που συνέβησαν από τότε στον πλανήτη, ήταν η δέσμευση της κυβέρνησης για την παράδοση του έργου».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ