«Βάζουμε όλη μας τη δύναμη για να πετύχουμε. Να χτίσουμε το μέλλον, επιδιώκοντας να αντιμετωπίσουμε τις διαχρονικές παθογένειες του παρελθόντος», ανέφερε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Το παραπάνω δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ημερών στο Υπουργείο.
Αναλυτικά η δήλωση του κ. Σταϊκούρα:
"Σήμερα συμπληρώνονται 20 ημέρες από τότε που ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μου εμπιστεύτηκε το κρίσιμο και αναβαθμισμένο χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Από την πρώτη στιγμή, είχα σειρά συναντήσεων και επαφών με υπηρεσιακούς παράγοντες.
Στις προγραμματικές δηλώσεις στη Βουλή θέσαμε σαφείς προτεραιότητες, στόχους και χρονοδιαγράμματα για την επόμενη τετραετία με κεντρικούς άξονες:
Την αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων και τον ρεαλιστικό σχεδιασμό νέας δέσμης έργων.
Την ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών.
Την βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών.
Την βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών.
Την προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα.
Την ενίσχυση των ‘‘πράσινων'' υποδομών και μεταφορών και
Την ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων.
Βασικός στόχος μας να χτίσουμε την Ελλάδα που συνδέει και ενώνει.
Υλοποιούμε 188 έργα ύψους 27,6 δισ. ευρώ μέχρι το 2030.
Έργα οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά, αρδευτικά, κτιριακά και λιμενικά, καθώς και έργα αεροπορικών υποδομών. Σημαντικά για την ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης και την τόνωση της κοινωνικής συνοχής.
Μεταξύ άλλων η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ο Βόρειος Οδικός 'Αξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου, ο άξονας Μπράλος-'Αμφισσα.
Η δουλειά έχει ξεκινήσει.
Επιθεώρησα το Νότιο Τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, το οποίο βρίσκεται στο 94% της αποπεράτωσής του και πρόκειται να παραδοθεί έως τις αρχές του 2024. Την ίδια ώρα με γοργούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες και στο βόρειο τμήμα του.
Ήδη πέρασε στην επόμενη φάσηαυτή του ανταγωνιστικού διαλόγου, ο διαγωνισμός μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.) για την ανέγερση των Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Ελλάδας, με αντικείμενο την ανέγερση νέων Δικαστικών Μεγάρων στη Λαμία και τον Βόλο, νέας πτέρυγας Δικαστικού Μεγάρου στην Καρδίτσα και ανακατασκευής υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου στα Τρίκαλα, προϋπολογισμού 48,3 εκατ. ευρώ.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε την υπογραφή της σύμβασης για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα δούμε στους δρόμους των δύο μεγαλύτερων πόλεων της χώρας στις αρχές του 2024.
Υπογράψαμε τη συμβατική συμφωνία μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΣΕ, με την οποία αυξάνεται η ετήσια χρηματοδότηση του από 45 εκατ. ευρώ σε 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου να εξασφαλισθούν οι αναγκαίοι πόροι για τη συντήρηση και εύρυθμη λειτουργία του δικτύου.
Σε τροχιά υλοποίησης βρισκόταν ήδη 63 μεγάλα αρδευτικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 784 εκατ. ευρώ.
Επισκέφθηκα και επιθεώρησα τις εργασίες στο υπό κατασκευή αρδευτικό δίκτυο της Ηράκλειας Φθιώτιδας, έργο ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης.
Στο 29ο Συνέδριο των Αστικών Συγκοινωνιών, που πραγματοποιήθηκε στη Λαμία ανακοίνωσα ότι προχωρήσαμε στις απαραίτητες ενέργειες και τις αναγκαίες διαδικασίες, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την έγκριση της έκτακτης ενίσχυσης ύψους 18,3 εκατ. ευρώ στα υπεραστικά και αστικά ΚΤΕΛ, καθώς και στους μεμονωμένους μεταφορείς άγονων γραμμών, εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης της τιμής των καυσίμων το 2022.
Προχωράμε με σχέδιο και στρατηγική για να φέρουμε πιο κοντά τις πόλεις και τις περιφέρειες της χώρας, με ασφάλεια, ταχύτητα και σεβασμό στο περιβάλλον.
Βάζουμε όλη μας τη δύναμη για να πετύχουμε. Να χτίσουμε το μέλλον, γκρεμίζοντας ταυτόχρονα τις παθογένειες του παρελθόντος.
Βάζουμε όλη μας τη δύναμη για να πετύχουμε. Να χτίσουμε το μέλλον, επιδιώκοντας να αντιμετωπίσουμε τις διαχρονικές παθογένειες του παρελθόντος».