Μητσοτάκης: Δημιουργείται ποδηλατόδρομος από το ΣΕΦ μέχρι το Σούνιο -Αθηναϊκή Ριβιέρα 70 χιλιομέτρων - iefimerida.gr

Μητσοτάκης: Δημιουργείται ποδηλατόδρομος από το ΣΕΦ μέχρι το Σούνιο -Αθηναϊκή Ριβιέρα 70 χιλιομέτρων

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση στη Γλυφάδα
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση στη Γλυφάδα / Φωτογραφία: George Vitsaras/SOOC
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τη δημιουργία ποδηλατόδρομου στο παραλιακό μέτωπο από τον Πειραιά μέχρι τη Βούλα και εν συνεχεία μέχρι το Σούνιο, στο πλαίσιο των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και του Σχεδίου «Ελλάδα 2.0», εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ειδική εκδήλωση στη Γλυφάδα.

«Η Αθήνα έχει τη δυνατότητα να ξαναπάρει τη θέση της στη μεγάλη συμφωνία του κόσμου, αντιμετωπίζοντας όμως με θάρρος τις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Για ένα πιο πράσινο μέλλον, ένα ψηφιακό μέλλον, ένα μέλλον τελικά το οποίο θα προσφέρει στους πολίτες την ποιότητα ζωής που αυτή η πόλη, αυτή η περιφέρεια, αυτός ο αστικός ιστός του λεκανοπεδίου έχει τη δυνατότητα να προσφέρει», σημείωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την παρουσίαση του σχεδίου ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Αττικής, που περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- ενιαίο πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο μήκους 22 χιλιομέτρων από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) ως τη Βουλιαγμένη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αθηναϊκή Ριβιέρα 70 χιλιομέτρων

Με το έργο αυτό εξασφαλίζεται πρόσβαση σε όλο το παραλιακό μέτωπο για τους πολίτες της Αττικής. Οι παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί θα προχωρήσουν στο πλαίσιο μιας συνολικής προσέγγισης ανάπλασης της περιοχής του παραλιακού μετώπου και των οκτώ παράκτιων δήμων, με το σχέδιο να περιλαμβάνει έργα υποδομών και διαμόρφωσης περιβάλλοντος.

Το έργο θα έχει συνολική έκταση περίπου 70 χιλιομέτρων. Το αστικό κομμάτι θα αποκτήσει ενιαίο ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο, ενώ για το υπόλοιπο, από τη Βουλιαγμένη ως το Σούνιο, μήκους 48 χιλιομέτρων, προβλέπεται αναμόρφωση της διαδρομής με ενιαία ανάπλαση.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση στη Γλυφάδα / Φωτογραφία: ΓτΠ/Δημήτρης Παπαμήτσος
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση στη Γλυφάδα / Φωτογραφία: ΓτΠ/Δημήτρης Παπαμήτσος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το έργο αυτό έχει μία ξεχωριστή σημασία, διότι σηματοδοτεί και αυτό με τον τρόπο του μία ανάγκη της πόλης της Αθήνας να ανοιχτεί προς τη θάλασσα», τόνισε ο πρωθυπουργός στην παρουσίαση που έγινε απόψε στη Μαρίνα Γλυφάδας, στο πλαίσιο των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και του Σχεδίου «Ελλάδα 2.0» και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου.

Το «Ελληνικό» και το πάρκο που θα είναι στραμμένο προς τη θάλασσα

«Αυτό το άνοιγμα της πόλης προς τη θάλασσα, βήμα βήμα, αρχίζει και γίνεται πράξη» τόνισε ο πρωθυπουργός, κάνοντας ειδική αναφορά στην «εμβληματική επένδυση του Ελληνικού, η οποία ήδη -ως προς τις νομοθετικές αρμοδιότητες- βρίσκεται στα τελευταία της στάδια» και αφορά ταυτόχρονα το άνοιγμα ενός χώρου «με τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου, το οποίο και αυτό θα είναι στραμμένο προς τη θάλασσα».

Ο Κ. Μητσοτάκης ανακοινώνει την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου / Φωτογραφία: ΓτΠ/Δημήτρης Παπαμήτσος
Ο Κ. Μητσοτάκης ανακοινώνει την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου / Φωτογραφία: ΓτΠ/Δημήτρης Παπαμήτσος

Το ολοκληρωμένο σχέδιο που παρουσιάστηκε σήμερα θα κατασκευαστεί με άξονες τη φύση, τον πολιτισμό, την άθληση και την ψυχαγωγία. Εκτός από πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο, περιλαμβάνει χώρους άθλησης, χώρους για τα παιδιά και χώρους αναψυχής. Παράλληλα, σε όλη την Αττική θα κατασκευαστεί Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλάτου, συνολικού μήκους άνω των 100 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού, Ευθύμιος Μπακογιάννης / Φωτογραφία: ΓτΠ/Δημήτρης Παπαμήτσος
Ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού, Ευθύμιος Μπακογιάννης / Φωτογραφία: ΓτΠ/Δημήτρης Παπαμήτσος

Δείτε την παρουσίαση για τη νέα «Αθηναϊκή Ριβιέρα» από τον Ευθύμιο Μπακογιάννη, γενικό γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού

Δείτε την εκδήλωση

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ολόκληρος ο χαιρετισμός του πρωθυπουργού

Κύριε Περιφερειάρχα, κύριε Δήμαρχε, κυρία και κύριοι Υπουργοί, φίλες και φίλοι, είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι σήμερα μαζί σας, εδώ στη Γλυφάδα.

Έναν Δήμο με τον οποίο συνδέομαι οικογενειακά και θέλω με την ευκαιρία αυτή κύριε Δήμαρχε να σας συγχαρώ για την εξαιρετική δουλειά την οποία έχετε κάνει στη Γλυφάδα, η οποία αποτυπώνεται με δική σας πρωτοβουλία και στην έναρξη αυτού του έργου, που θα αποτελέσει ένα μικρό τμήμα από ένα μεγαλύτερο, πολύ οραματικό σχέδιο για το οποίο σας μίλησε πριν από λίγο ο Θύμιος Μπακογιάννης.

Είμαστε όμως σήμερα εδώ διότι είναι και η παγκόσμια ημέρα του ποδηλάτου και πρέπει να σας πω ότι ακούγοντας τον προλαλήσαντα Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Αστικής Ποδηλασίας αισθάνθηκα ένα πρόσθετο βάρος, διότι είμαι και ο ίδιος ποδηλάτης, ποδηλάτης βουνού. Και επέλεξα να είμαι ποδηλάτης βουνού ακριβώς επειδή η ποδηλασία στην πόλη, δυστυχώς, παραμένει μια πάρα πολύ δύσκολη άσκηση, για λόγους τους οποίους νομίζω ότι όλοι γνωρίζετε πάρα πολύ καλά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο δήμαρχος Γλυφάδας, Γ. Παπανικολάου / Φωτογραφία: ΓτΠ/Δημήτρης Παπαμήτσος
Ο δήμαρχος Γλυφάδας, Γ. Παπανικολάου / Φωτογραφία: ΓτΠ/Δημήτρης Παπαμήτσος

Και θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι εκπονείται για πρώτη φορά μια Εθνική Στρατηγική ποδηλασίας, η οποία συνδέει ουσιαστικά τα δύο συναρμόδια Υπουργεία, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών -είναι μαζί μας ο αρμόδιος Υφυπουργός- και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ως προς την αρμοδιότητα της χωροταξίας, προκειμένου να κάνουμε πράξη αυτό το οποίο πάρα πολλές άλλες χώρες έχουν ήδη πραγματοποιήσει.

Τι δηλαδή; Να δώσουμε τη δυνατότητα σε συμπολίτες μας μέσα στις πόλεις μας, όχι μόνο μέσα στην Αθήνα, μέσα σε όλες τις πόλεις, να χρησιμοποιούν περισσότερο το μέσο το οποίο εξ ορισμού είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και δεν είναι απλά φιλικό προς το περιβάλλον. Όποιος αγαπάει την ποδηλασία ξέρει ότι προσφέρει άλλες χαρές. Την άσκηση και όχι μόνο, την ευεξία, την επαφή με τη φύση. Και αρκεί να δει κανείς πόσοι ποδηλάτες υπάρχουν σε ευρωπαϊκές πόλεις για να καταλάβει την απόσταση την οποία πρέπει να διανύσουμε στη χώρα μας.

Δεν νομίζω, όμως, ότι ο λόγος που δεν έχουμε ένα αναπτυγμένο ποδηλατικό κίνημα στη χώρα μας είναι ότι δεν αγαπάμε το ποδήλατο. Είναι δυστυχώς η κατάσταση για την οποία έχουμε μιλήσει και την οποία γνωρίζουμε όλοι και την οποία καλούμαστε πια να αντιμετωπίσουμε με τρόπο ριζικό, ολιστικό θα έλεγα. Και αυτή είναι η σημασία την οποία αποδίδω στην ανάγκη να έχουμε αυτή την Εθνική Στρατηγική η οποία θα αντιμετωπίζει όλους τους πυλώνες που μέχρι σήμερα δυσχέραιναν την ποδηλασία -και ειδικά την αστική ποδηλασία.

Αναφέρομαι ιδιαίτερα στα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας, στο πώς δηλαδή ο κάθε Δήμος αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να ενσωματώσει στο δικό του αστικό ιστό την ποδηλασία. Αναφέρομαι, προφανώς, και στις πολύ σημαντικές εμβληματικές μεγάλες δράσεις που αφορούν την πόλη μας, την Αθήνα, την Περιφέρεια Αττικής, αγαπητέ μου Γιώργο, κύριε Περιφερειάρχα.

Μιλήσαμε πριν για τις μεγάλες εκκρεμότητες, τα πρώτα μεγάλα βήματα τα οποία πρέπει να γίνουν ως προς το βόρειο άξονα, τη σύνδεση με την Πανεπιστημιούπολη, με το Μετρό και βέβαια το έργο το οποίο θα διασχίζει και θα τέμνει όλη την Ανατολική Αττική για να καταλήγει τελικά στο Σούνιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσέρχεται στην εκδήλωση / Φωτογραφία: George Vitsaras/SOOC
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσέρχεται στην εκδήλωση / Φωτογραφία: George Vitsaras/SOOC

Έχουμε ήδη, όπως γνωρίζετε, ένα σημαντικό πλέγμα κινήτρων ως προς τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Ακούω την επιχειρηματολογία ότι πρέπει να επεκτείνουμε αντίστοιχα κίνητρα και για τα συμβατικά ποδήλατα. Πλην όμως τα ηλεκτρικά ποδήλατα σήμερα δίνουν τη δυνατότητα και σε συμπολίτες μας οι οποίοι μπορεί να μην είναι τόσο αθλητικοί, να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της ποδηλασίας και να αγαπήσουν το ποδήλατο χωρίς κατ’ ανάγκη να αισθάνονται ότι αυτό συνεπάγεται μία μεγάλη, μία έντονη σωματική άσκηση.

Και ήδη είμαι πολύ χαρούμενος διότι το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ως προς τους πόρους που έχουν διατεθεί, τουλάχιστον για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, πηγαίνει εξαιρετικά καλά και φαίνεται να επιτυγχάνει το στόχο του. Και έχουμε τη δυνατότητα φυσικά -εφόσον το πρόγραμμα είναι επιτυχημένο- να διαθέσουμε και άλλους πόρους στη συνέχεια.

Αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία στα ζητήματα της εκπαίδευσης, εκπαίδευσης όλων των παιδιών πρωτίστως. Και όπως γνωρίζετε, πια στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, στη λεγόμενη Ελεύθερη Δημιουργική Ζώνη, εντάσσουμε συνέχεια καινούργια γνωστικά αντικείμενα μέσα στα οποία μπορεί να είναι φυσικά και η συμπεριφορά στο δρόμο και η εξοικείωση με την ποδηλασία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίστοιχη εξοικείωση βέβαια πρέπει να υπάρχει και από τους ίδιους τους οδηγούς αυτοκινήτων οι οποίοι, ως γνωστόν, δεν αντιμετωπίζουν τους ποδηλάτες με την απαιτούμενη προσοχή, με τον απαιτούμενο σεβασμό που επιβάλλει ο ίδιος ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Όμως, σήμερα είμαστε εδώ στη Γλυφάδα όχι μόνο για να μιλήσουμε για την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλασίας και για την πολιτική μας για το ποδήλατο. Είμαστε εδώ για να παρουσιάσουμε ένα καινούργιο έργο, έναν καινούργιο ποδηλατόδρομο, μία καινούργια ποδηλατική διαδρομή η οποία θα συνδέει τον Πειραιά σε πρώτη φάση με τη Βουλιαγμένη και τελικά μέχρι το Σούνιο.

Γιατί έχει ξεχωριστή σημασία αυτό το έργο; Ένα έργο το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και για το οποίο προφανώς απαιτείται η συνεργασία όλων των Δήμων οι οποίοι έχουν πρόσοψη στο παραλιακό μέτωπο; Το έργο αυτό έχει μία ξεχωριστή σημασία διότι σηματοδοτεί και αυτό με τον τρόπο του μία ανάγκη της πόλης της Αθήνας να ανοιχτεί προς τη θάλασσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλά με τον δήμαρχο Γλυφάδας Γιώργο Παπανικολάου και τον Ευθύμιο Μπακογιάννη, γενικό γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλά με τον δήμαρχο Γλυφάδας Γιώργο Παπανικολάου και τον Ευθύμιο Μπακογιάννη, γενικό γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Και, πράγματι, αξίζει κανείς να σκεφτεί γιατί αυτό το άνοιγμα προς τη θάλασσα μάς πήρε τόσες δεκαετίες να το υλοποιήσουμε στην πράξη. Αναζήτησα και βρήκα κάποιες σκέψεις οι οποίες, νομίζω, έχουν ότι την αξία τους να τις μοιραστώ μαζί σας, οι οποίες διατυπώθηκαν από ένα πολύ σημαντικό Ελληνα πολεοδόμο, τον Γιώργο Κανδύλη, ο οποίος μιλώντας στο 2ο Αρχιτεκτονικό Συνέδριο του 1962 για την τολμηρή λειτουργική ενοποίηση ολόκληρου του λεκανοπεδίου της Αττικής σε ένα συνεκτικό αστικό χώρο, με ανοιχτό προσανατολισμό προς το Φάληρο, έλεγε τότε: «η Πρωτεύουσα της Ελλάδος, λόγω της γεωγραφικής θέσης της και του ταυτισμού θάλασσας και ξηράς της χώρας, είναι δεμένη για πάντα με τη θάλασσα».

 Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλά με τον δήμαρχο Γλυφάδας Γιώργο Παπανικολάου και τον Ευθύμιο Μπακογιάννη, γενικό γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλά με τον δήμαρχο Γλυφάδας Γιώργο Παπανικολάου και τον Ευθύμιο Μπακογιάννη, γενικό γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Αυτό το άνοιγμα της πόλης προς τη θάλασσα βήμα-βήμα αρχίζει και γίνεται πράξη. Γίνεται πράξη -πρώτα από όλα- με μία σειρά από σημαντικές δράσεις που αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι Δήμοι στα πλαίσια των δικών τους ορίων. Γίνεται πράξη, προφανώς, με την εμβληματική επένδυση του Ελληνικού η οποία ήδη -ως προς τις νομοθετικές αρμοδιότητες- βρίσκεται στα τελευταία της στάδια, μία επένδυση η οποία δεν αφορά μόνο τις δράσεις τις καινούργιες και τις χρήσεις γης στο ίδιο το Ελληνικό, αφορά ταυτόχρονα και το άνοιγμα ενός χώρου με τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου το οποίο και αυτό θα είναι στραμμένο προς την θάλασσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το άνοιγμα προς τη θάλασσα δεν αφορά το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος το οποίο αποτελεί διαφήμιση για την χώρα μας αλλά και το καινούργιο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το οποίο δρομολογείται με πρωτοβουλία της Περιφέρειας και με στήριξη της κυβέρνησης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο νέο έργο ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Αττικής / Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο νέο έργο ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Αττικής / Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Αλλά σκεφτείτε το λίγο αυτό το οποίο αποκαλούμε Αθηναϊκή Ριβιέρα, 70 χιλιόμετρα, 70 χιλιόμετρα μετώπου προς την θάλασσα, τα οποία σήμερα, όπως είδαμε και σε αυτό το βίντεο, αν θέλει κάποιος να τα διανύσει είναι απλά αδύνατον.

Είναι αδύνατον γιατί υπάρχουν εμπόδια. Δεν υπήρχε ποτέ ένας συνεκτικός προγραμματισμός. Υπάρχουν ιδιοκτησίες, αρκετές ανήκουν στο Δημόσιο μέσω της ΕΤΑΔ άλλες ανήκουν σε Δήμους, άλλες είναι ιδιωτικές ιδιοκτησίες και τα εμπόδια αυτά θα πρέπει να ξεπεραστούν. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με μία συνεκτική μελέτη και με ένα οριζόντιο πρόγραμμα με τη συνεργασία των Δήμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακριβώς αυτό θέλουμε σήμερα να πετύχουμε με αυτό το έργο που εξαγγέλλουμε, το οποίο θα ενοποιήσει επί μέρους προσπάθειες όπως η σπουδαία δουλειά που γίνεται εδώ, στην Γλυφάδα, σε ένα συνεκτικό πρόγραμμα, το οποίο θα καλύψει σε πρώτη φάση το μέτωπο των αστικών Δήμων και μετά θα μπορεί να επεκταθεί, τελικά, και μέχρι το Σούνιο.

Και πιστεύω ότι σήμερα που είναι Παγκόσμια Ημέρα του Ποδηλάτου έχει ξεχωριστή σημασία να μιλήσουμε γι’ αυτό το έργο και για αυτό και επέλεξα και εγώ να βρεθώ σήμερα μαζί σας, εδώ στη Γλυφάδα. Να μοιραστώ αυτές τις λίγες σκέψεις για να διαβεβαιώσω ακόμα μια φορά ότι η ποιότητα ζωής των πολιτών σε μια χώρα που -όπως ειπώθηκε και πριν- έχει αυτόν τον καταπληκτικό καιρό, έχει τεράστια σημασία για τη συνολική ευημερία της ελληνικής κοινωνίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γι’ αυτό αποδίδουμε, συνολικά ως κυβέρνηση, μεγάλη σημασία στα μεγάλα έργα αναπλάσεων στη χώρα. Να αναφέρω ενδεικτικά το έργο το οποίο δρομολογείται προκειμένου να αποκτήσει πρόσθετη ζωή ο πόλος του ΟΑΚΑ. Χίλια στρέμματα, 1.000 στρέμματα είναι το ΟΑΚΑ. Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται είναι λίγο-πολύ γνωστή. Θα εντάξουμε περί τα 40.000.000 έργο παρέμβασης στο Ταμείο Ανάκαμψης, προκειμένου ο χώρος αυτός όχι απλά να αποκτήσει την αίγλη που είχε στους Ολυμπιακούς Αγώνες αλλά να προσαρμοστεί στις νέες ανάγκες μιας κοινωνίας, η οποία αναζητά χώρους αναψυχής και χώρους άθλησης.

Θα αναφερθώ επίσης στη σπουδαία δουλειά η οποία γίνεται στο Τατόι, όπου θα μπορέσουμε να δώσουμε τη δυνατότητα σε συμπολίτες μας να αποκτήσουν πρόσβαση σε έναν «πνεύμονα πρασίνου», αναμειγνύοντας ταυτόχρονα την πολύ πλούσια πολιτιστική παρακαταθήκη ενός τόπου που είναι συνυφασμένος με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο με την ελληνική Ιστορία.

Και πιστεύω ότι αντίστοιχης σημασίας είναι και το έργο για το οποίο μιλάμε σήμερα. Ένα έργο το οποίο θα ολοκληρωθεί προφανώς σε φάσεις ανάλογα με τα εμπόδια τα οποία θα συναντούμε. Αλλά για πρώτη φορά έχει κεντρική χρηματοδότηση και θα έχει κεντρικό σχεδιασμό.

Και να κλείσω με ένα ακόμα απόσπασμα από την ίδια ομιλία του Κανδύλη το 1962, που νομίζω ότι και αυτό είναι σήμερα εξαιρετικά επίκαιρο: «Εξαρτάται από τους Αθηναίους και γενικά από τους Έλληνες αν η Αθήνα θα εξακολουθήσει να νανουρίζεται από την παλιά της δόξα ή θα έχει τη θέληση και το δυναμισμό να ξαναπάρει τη θέση της στη μεγάλη συμφωνία του κόσμου».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο δήμαρχος Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου μιλά στην εκδήλωση / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο δήμαρχος Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου μιλά στην εκδήλωση / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Η Αθήνα έχει τη δυνατότητα να ξαναπάρει τη θέση της στη μεγάλη συμφωνία του κόσμου, αντιμετωπίζοντας όμως με θάρρος τις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Για ένα πιο πράσινο μέλλον, ένα ψηφιακό μέλλον, ένα μέλλον τελικά το οποίο θα προσφέρει στους πολίτες την ποιότητα ζωής που αυτή η πόλη, αυτή η περιφέρεια, αυτός ο αστικός ιστός του λεκανοπεδίου έχει τη δυνατότητα να προσφέρει. Και γι’ αυτό το έργο αυτό έχει την ξεχωριστή του σημασία.

Και όταν με το καλό ολοκληρωθεί, τα πρώτα 22 χιλιόμετρα, να μπορεί κάποιος να πηγαίνει με το ποδήλατο από τον Πειραιά μέχρι τη Βουλιαγμένη ή να τρέχει ή να περπατάει ή να βγάζει βόλτα το παιδί του με το καρότσι του, τότε το μόνο το οποίο θα αναλογιστούμε είναι «γιατί κάτι τόσο αυτονόητο δεν το είχαμε κάνει πιο πριν».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχάρη αρχικά τον δήμαρχο Γλυφάδας, Γιώργο Παπανικολάου, για την «εξαιρετική δουλειά» που κάνει στον δήμο, ενώ τόνισε ότι η αποψινή εκδήλωση, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου, επισημαίνει την ανάγκη για μια εθνική στρατηγική ποδηλάτου, προκειμένου να εκλείψουν οι λόγοι που δυσχεραίνουν την αστική ποδηλασία.

Οπως προαναφέρθηκε, η κύρια χρηματοδότηση του έργου θα γίνει με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και από κάποια κονδύλια του «Αντώνης Τρίτσης», ενώ τον συντονισμό των εμπλεκόμενων δήμων θα έχει η Περιφέρεια Αττικής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου / Φωτογραφία: Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Σκέρτσος: Για 22 χλμ. θα μπορεί κάποιος απρόσκοπτα να περπατήσει, να τρέξει, να κάνει ποδήλατο

Ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Ακης Σκέρτσος, μιλώντας για τη σημερινή εκδήλωση στη Γλυφάδα, και για την ομιλία του πρωθυπουργού με αντικείμενο την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, τόνισε: «Θεωρούμε ότι είναι μια καλή ευκαιρία να αρχίζουμε να παρουσιάζουμε σταδιακά τα έργα που έχουν ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης, το "Ελλάδα 2.0"». Σχέδιο που ονομάστηκε έτσι, όπως επιχειρηματολόγησε ο Α. Σκέρτσος, γιατί «θεωρούμε ότι περιλαμβάνει παρεμβάσεις που θα οδηγήσουν σε μια νέα, καλύτερη εκδοχή της χώρας μας και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής όλων μας».

Ένα από τα έργα αυτά είναι «η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου στην Αττική, από το Φάληρο, το ΣΕΦ, έως και τη Βουλιαγμένη με ένα ενιαίο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων. Για 22 χιλιόμετρα θα μπορεί κάποιος απρόσκοπτα να περπατήσει, να τρέξει, να κάνει ποδήλατο. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό για την ποιότητα ζωής των ανθρώπων», σημείωσε με έμφαση ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ