«Με τα έργα που τρέχουν ανακτούμε την εμπιστοσύνη των πολιτών» δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ενώ επανέλαβε πως η Θεσσαλονίκη «θα έχει και μετρό και αρχαία στο τέλος του 2023».
«Αποδεικνύεται ότι όταν λέμε κάτι το κάνουμε», δήλωσε σε συνέντευξή του στο TV100 ο Υφυπουργός, που πρόσθεσε ότι η μερίδα του λέοντος των έργων που τρέχουν στη Θεσσαλονίκη αφορούν τις υποδομές.
Συγκεκριμένα, ο κύριος Καραγιάννης ανέφερε ότι από το σύνολο των 30 έργων άνω των 9 δις ευρώ του ευρύτερου σχεδιασμού για τη Θεσσαλονίκη, η πλειονότητα, περίπου 6 δις ευρώ, αφορούν τις υποδομές και τόνισε ότι «αυτά τα έργα τρέχουν».
«Υπάρχουν διαγωνισμοί, εργοτάξια, έχουμε παραδώσει κάποια έργα. Ο καθένας βλέπει πλέον τον σχεδιασμό μας» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κάνοντας έναν απολογισμό, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «το πρώτο ζήτημα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στη Θεσσαλονίκη ήταν ότι οι πολίτες δεν έβλεπαν να γίνεται κάτι στον τόπο τους».
«Το πρώτο που είχαμε να κάνουμε ήταν να κερδίσουμε τη μάχη του αυτονόητου»
«Το πρώτο που είχαμε να κάνουμε ήταν να κερδίσουμε τη μάχη του αυτονόητου. Κλείσαμε μια εκκρεμότητα 15 ετών που κανένας δεν επέλυε, παραδώσαμε εγκαίρως το «ορφανό χιλιόμετρο» της Ποτίδαιας. Το Θέρμη – Γαλάτιστα, ακόμα ένα έργο που ακουγόταν χρόνια, το δημοπρατήσαμε, το ολοκληρώσαμε και το παραδώσαμε. Και τα δύο έργα έχουν τεράστια σημασία για να ανακτήσει η Πολιτεία την εμπιστοσύνη των πολιτών. Να δείξουμε ότι όταν λέμε κάτι το κάνουμε» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.
«Η στάση μας απέναντι στους Θεσσαλονικείς είναι μία στάση σοβαρότητας»
Στον απόηχο της επίσκεψης στο Κέντρο Λειτουργίας του Μετρό, ο κ. Καραγιάννης απέκρουσε την κριτική για την πορεία του έργου και ξεκαθάρισε ότι «η Θεσσαλονίκη θα έχει και μετρό και αρχαία στο τέλος του 2023», όπως δήλωσε σχετικά χθες και η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.
Συνεχίζοντας σημείωσε ότι «η στάση μας απέναντι στους Θεσσαλονικείς είναι μία στάση σοβαρότητας, δεν σκεφτήκαμε ποτέ να κάνουμε εγκαίνια με μουσαμάδες, χωρίς τρένα».
Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι «ένα πραγματικό κόσμημα για την πόλη και τη χώρα»
Διαβεβαίωσε ότι τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται και ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι το πιο σύγχρονο της Ευρώπης. «Κυρίως θα είναι ένα ζωντανό μουσείο που θα προσελκύει τουρίστες από όλο τον κόσμο, ένα πραγματικό κόσμημα για την πόλη και τη χώρα» πρόσθεσε.
Εξάλλου, εντός χρονοδιαγράμματος κινείται και το έργο του FlyOver που θα δώσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «τα εργοτάξια και η κατασκευή θα ξεκινήσει έως το τέλος του 2022».
Το Λιμάνι θα γίνει ο δεύτερος αναπτυξιακός πυλώνας της Θεσσαλονίκης, μετά το αεροδρόμιο»
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στη δημιουργία ενός δεύτερου αναπτυξιακού πόλου στη Θεσσαλονίκη με την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού.
Όπως σημείωσε, «μετά τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου προχωρούμε στην ανάπτυξη του λιμανιού, που αποτελούσε τον δεύτερο αναπτυξιακό πυλώνα της πόλης».
Έκανε γνωστό ότι τέλος του 2023 θα ολοκληρωθεί η οδική σύνδεση, ενώ αρχές του 2023 θα υπάρχει ανάδοχος για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα. Μάλιστα, σημαντικό έργο αποτελεί και ο προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης.
«Δημιουργούμε δύο ισχυρές ραχοκοκαλιές στη Δυτική Θεσσαλονίκη ώστε το αδικημένο κομμάτι της πόλης να πάρει τη θέση που αξίζει» επισήμανε και πρόσθεσε ότι το μέσο θα φτάνει μέχρι τη Σίνδο και το Καλοχώρι, εξυπηρετώντας και το Διεθνές Πανεπιστήμιο.
Σιδηροδρομικά και αντιπλημμυρικά έργα
Τα σιδηροδρομικά έργα, άλλωστε, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη έχουν πολύ σημαντικό ρόλο στον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Για τον λόγο αυτό όπως υπογράμμισε «αναβαθμίζουμε και εκσυγχρονίζουμε το Θεσσαλονίκη – Ειδομένη αυξάνοντας τις εμπορικές δυνατότητες της γραμμής, τελειώνουμε και με τις δύο γέφυρες στον Γαλλικό Ποταμό και παράλληλα “τρέχουμε” δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα».
Ειδικότερα, πρόκειται για το «Θεσσαλονίκη – Τοξότες» και το «Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο» τα οποία εισέρχονται στη φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
«Τα δύο αυτά έργα έχουν μεγάλη στρατηγική σημασία καθώς θα διαφοροποιήσουν τη θέση της χώρας μας τα επόμενα χρόνια» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.
Σχετικά με τα αντιπλημμυρικά έργα σημείωσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημοπρατήσει τα έργα σε Καλαμαριά, Λαχαναγορά και Ωραιόκαστρο, ενώ παράλληλα, έχει ενημερώσει με το Master Plan τους αρμόδιους φορείς για τον προγραμματισμό των δικών τους έργων.
Κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «λέμε στους Θεσσαλονικείς την αλήθεια. Κάνουμε σταθερά βήματα ώστε να δώσουμε στην πόλη τις υποδομές που της αξίζουν».