Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης με άρθρο του στο iefimerida.gr αναφέρεται στα έργα υποδομών στην Ελλάδα, τα οποία γεννούν νέες επενδύσεις και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, όπως αναφέρει.
Ολόκληρο το άρθρο του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών:
«Στις Υποδομές τα τελευταία δύο χρόνια το κλίμα έχει αλλάξει και πλέον η υποεπένδυση της προηγούμενης περιόδου αποτελεί παρελθόν. Η έντονη κατασκευαστική δραστηριότητα που είχε γνωρίσει η Ελλάδα παλαιότερα έρχεται και πάλι φέρνοντας μαζί της την ώθηση που η χώρα είχε ανάγκη.
Είναι σε όλους γνωστό ότι οι δημόσιες υποδομές αποτελούν δείκτη ανάπτυξης, σταθερής, μετρίσιμης και, το σημαντικότερο, ωφέλιμης για την οικονομία και την καθημερινότητα.
Στη δική μας αντίληψη, τα έργα έχουν αρχή, μέση, τέλος. Αποτελούν μία σημαντική επένδυση όχι μόνο όταν επιτυγχάνουν τον βασικό σκοπό τους, αλλά όταν αποτελούν κινητήριο δύναμη για την ανάπτυξη της περιοχής που διέρχονται ή εξυπηρετούν.
Κατ’ εξοχήν ο κατασκευαστικός κλάδος λειτουργεί δημιουργώντας ισχυρές δυναμικές και ενεργοποιώντας εσωτερικούς πόρους καθώς για κάθε επένδυση που γίνεται γεννιούνται και άλλες επιμέρους. Οδηγούμαστε έτσι, όχι μόνο στην ευκαιριακή τόνωση μιας τοπικής αγοράς, αλλά στη διάχυση της επένδυσης και κατά συνέπεια στην αξιόπιστη μεγέθυνση της οικονομίας.
Πώς το εξασφαλίζουμε αυτό; Μένοντας ανυποχώρητοι στο τρίπτυχο της κυβερνητικής πολιτικής για τα έργα. Τα εξαγγέλλουμε μόνο όταν έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο πλάνο.
Δεύτερον, δεν φοβόμαστε το μέλλον και τα σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία που μας προσφέρονται, όπως τα έργα ΣΔΙΤ, δεν στεκόμαστε αδρανείς και εκμεταλλευόμαστε κοινοτικούς πόρους και Ταμείο Ανάκαμψης.
Επιπλέον, δεν πέφτουμε στην παγίδα στην οποία καταποντίστηκαν στο παρελθόν άλλα έργα. Έχουμε το πλάνο, έχουμε τον στόχο, βλέπουμε πού θέλουμε να οδηγήσουμε τη χώρα και χαράσσουμε ενιαίο σχέδιο. Όλα τα έργα, λοιπόν, αποτελούν κομμάτι ενός παζλ, τμήμα μίας ευρύτερης στρατηγικής. Αυτή η προσέγγιση διασφαλίζει ότι αφενός θα μπει τέλος στη στρέβλωση που κυριαρχούσε και κυρίως ότι τα έργα αποτελούν μέρος ενός συνόλου το οποίο κάνει καλύτερη τη ζωή των πολιτών και δημιουργεί συνθήκες ανάπτυξης.
Καμία κοινωνία όμως δεν μπορεί να ευημερήσει αν δεν μπορεί να αξιοποιήσει το έμψυχο δυναμικό της, τα σπουδαία μυαλά της. Είναι παραπάνω από στοίχημα για εμάς να διεκδικήσουμε τον επαναπατρισμό των επιστημόνων (μηχανικών, οικονομολόγων, νομικών) αυτής της χώρας, όχι ευκαιριακά αλλά ουσιαστικά.
Θέλουμε μέσω της αναμενόμενης οικονομικής ανάπτυξης που επιτυγχάνουν οι κατασκευές να αξιοποιήσουμε τους νέους επιστήμονες που μπαίνουν τώρα στην αγορά εργασίας, αλλά και όσους είχαν αναγκαστεί να φύγουν στο εξωτερικό. Θέλουμε να ανακόψουμε την αιμορραγία του brain grain δημιουργώντας μία νέα τάση στον τεχνικό κόσμο, το brain gain. Και αν υπάρχει ένας κλάδος που μπορεί να το κάνει αυτό, αυτός σίγουρα είναι ο κατασκευαστικός.
Σε αυτή την κατεύθυνση θα ήθελα να αναφέρω το παράδειγμα της Γραμμής 4 του Μετρό μήκους 13χλμ. που θα φιλοξενούν τέσσερις Δήμοι. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ευρώπη με προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ. Περιοχές που αποτελούν την καρδιά της Αθήνας, εντάσσονται στον χάρτη του Μετρό. Η εμπειρία επιβεβαιώνει ότι οι σταθμοί του Μετρό δημιουργούν από μόνοι τους ένα «οικονομικό μικροκλίμα».
Η σημασία, όμως, του έργου έγκειται και στο εξής: για τη Γραμμή 4 του Μετρό θα «ανοίξουν» έως και 10.000 νέες θέσεις εργασίας. Αυτή η πτυχή του έργου μας δημιουργεί πρόσθετη ικανοποίηση και ώθηση. Είναι, μάλιστα, μία πτυχή που υπάρχει σε όλα τα έργα που προγραμματίζουμε και υλοποιούμε.
Μελετητές, σύμβουλοι, κατασκευαστές αναζητούν και θα αναζητήσουν ανθρώπινο δυναμικό λόγω του όγκου των έργων που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα και προσεγγίζουν τα 13 δις.€ και αυτό για εμάς είναι μία απόδειξη ότι κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση και ότι η στρατηγική μας επιτυγχάνει το διττό στόχο της.
Αυτή, λοιπόν, η «κατασκευαστική έκρηξη» που δρομολογούμε ως Κυβέρνηση και ως Υπουργείο, δικαιολογεί τον χαρακτηριστεί του 2021 ως έτους υποδομών».