Για την πορεία του καλαθιού του νοικοκυριού μίλησε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, τονίζοντας πως το κέρδος για κάθε νοικοκυριό ανέρχεται σε 1.004 ευρώ τον χρόνο.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, την πρώτη εβδομάδα της λειτουργίας του μέτρου το καλάθι κόστιζε 125 ευρώ, ενώ οκτώ εβδομάδες μετά πλέον κοστίζει 107,5 ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 14%.
«Δεν υπάρχει αισχροκέρδεια, οι τιμές ανέβηκαν από τον πληθωρισμό. Η άνοδος του πληθωρισμού δεν είναι αποτέλεσμα αισχροκέρδειας, οφείλεται σε αντικειμενικούς λόγους», είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης και συμπλήρωσε πως το καλάθι του νοικοκυριού δεν κατάφερε να σταματήσει τον πληθωρισμό.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, η κυβέρνηση πήρε μία σειρά μέτρων, όπως το καλάθι του νοικοκυριού, η μείωση ασφαλιστικών εισφορών και η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, ώστε να ενισχύσει έμμεσα τους μισθούς. «Η κυβέρνηση πιστεύει ακράδαντα στη μείωση φόρων. Έχουμε μειώσει 26 φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Δεν μπορούμε εν μέσω πληθωρισμού να κάνουμε γενικά μέτρα μείωσης φόρων πια, δεν το επιτρέπει το Eurogroup και οι αγορές», είπε.
«Το μέτρο έχει καλύψει πάνω από το 90% του πληθυσμού»
Πολλά είναι τα παράπονα από πολίτες που μένουν στην περιφέρεια και στα νησιά, οι οποίοι αναφέρουν ότι δεν μπορούν να κάνουν χρήση του καλαθιού του νοικοκυριού, επειδή δεν υπάρχουν στην περιοχή τους μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ο Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε πως υπάρχουν κάποια νησιά που δεν έχουν μπει στο καλάθι του νοικοκυριού, τα οποία είναι λίγα, ενώ το μέτρο έχει καλύψει πάνω από 90% του πληθυσμού.
«Το 95% του πληθυσμού έχει καλάθι του νοικοκυριού. Το ότι μπορεί σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο να μην έχει μεγάλο σούπερ μάρκετ, το δέχομαι. Δεν μπορούμε να πάμε στο κάθε νησί να φτιάχνουμε σούπερ μάρκετ. Ο λόγος που έχουμε βάλει τα σούπερ μάρκετ στο καλάθι του νοικοκυριού και όχι τις μικρότερες αλυσίδες είναι πολύ απλός. Εάν βάλω τα μικρότερα καταστήματα στο καλάθι θα τα καταστρέψω», είπε.
Και εξήγησε: «Επιβραβεύουμε την προσπάθεια των σούπερ μάρκετ να χαμηλώσουν τις τιμές. Εάν βάλω τα μικρά καταστήματα, που δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις τιμές των σούπερ μάρκετ, θα δούμε τα μίνι μάρκετ πάντα να είναι ακριβότερα. Καλό θα τους κάνει ή κακό;».