Είκοσι χρόνια πίσω οδηγεί την κοινωνία και την εκπαίδευση η κυβέρνηση με την απόφασή της να ελέγχει τα προσωπικά δεδομένα των γονέων που αφορούν τη συνείδησή τους και ειδικότερα τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.
Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων ο Νίκος Φίλης, τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κατά τη διάρκεια συζήτησης επίκαιρης ερώτησής του στη Βουλή.
Επιπλέον ο κ.Φίλης τόνισε:
«Σύμφωνα με τη νέα υπουργική απόφαση Κεραμέως - Μακρή (Ιούνιος 2021), οι γονείς πρέπει να δηλώνουν το θρήσκευμά τους, και αν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι εμποδίζονται να ζητούν εξαίρεση των παιδιών τους από το μάθημα των Θρησκευτικών, το οποίο σημειωτέον παραμένει μάθημα κατήχησης.
Κι αυτό, σε αντίθεση με την πρόσφατη απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που ζητεί να μπορεί οποιοσδήποτε Έλληνας πολίτης να αιτείται εξαίρεση του παιδιού του από το μάθημα των Θρησκευτικών, επικαλούμενος απλώς λόγους συνείδησης.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, περιφρονεί επίσης την τελεσίδικη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, σύμφωνα με την οποία συνιστά παραβίαση προσωπικών δεδομένων η απαίτηση να δηλώνουν οι πολίτες τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις. Μας γυρίζει δηλαδή η, κατά δήλωση Μητσοτάκη «προοδευτική κεντροδεξιά» κυβέρνηση, στις εποχές που δόθηκε και κερδήθηκε η μάχη για να μην αναγράφεται το θρήσκευμα στις ταυτότητες, κόντρα στο Ιερατείο και τον Χριστόδουλο. Επιβάλλουν όμως σήμερα να αναγράφεται στο αίτημα εξαίρεσης των γονιών, υποκλινόμενοι σε ακραίες εκκλησιαστικές αξιώσεις!
Με την εγκύκλιο Κεραμέως - Μακρή δημιουργούνται μάλιστα επιπλέον εμπόδια για την άσκηση του δικαιώματος των Ελλήνων πολιτών να εξαιρούνται τα παιδιά τους από το μάθημα των Θρησκευτικών: Επιβάλλεται στους γονείς να συνυπογράφουν αμφότεροι τη δήλωση για τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις και να τη θεωρούν σε δημόσια αρχή. Αντίθετα δηλαδή από ό,τι ισχύει για την εξαίρεση από άλλα μαθήματα, όπου αρκεί μια απλή δήλωση του γονιού στη διεύθυνση του σχολείου.
Πρόκειται για άλλο ένα κρούσμα υποβάθμισης της εκπαίδευσης, παραβίασης των προσωπικών δεδομένων και ταλαιπωρίας των παιδιών και των οικογενειών τους, σε μια περίοδο μάλιστα που μέσα στην πανδημία η κυβερνητική πολιτική εκτίναξε τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες».