Ως ένα τμήμα που θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης για διεθνείς φοιτητές και ταυτόχρονα κυψέλη γνώσης και καινοτομίας στην καρδιά της Θεσσαλίας χαρακτήρισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το Τμήμα Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού στην Καρδίτσα το οποίο και επισκέφθηκε ως πρώτο σταθμό της περιοδείας του στην περιφέρεια Θεσσαλίας.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό παράδειγμα τμήματος που προσφέρει υψηλού επιπέδου τεχνολογική εκπαίδευση με ταυτόχρονη πολύ υψηλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας ενώ συνδυάζει πολύ καλές εγκαταστάσεις και υλικοτεχνική υποδομή.
Στόχος του προγράμματος σπουδών αποτελεί η παροχή καθετοποιημένης γνώσης από την αειφορική διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος έως την αξιοποίηση των κύριων προϊόντων του, με έμφαση στο ξύλο και τις χρήσεις του και φυσικά στο σχεδιασμό προϊόντων.Τα τρία εργαστήρια που διαθέτει (Τεχνικού Σχεδίου, Σχεδιασμού Επίπλου με Η/Υ και Βιομηχανικού Σχεδιασμού), περιλαμβάνουν σύγχρονα εργαλεία, όπως προγραμματισμένο ρομποτικό βραχίονα για ποιοτικό έλεγχο προϊόντων, 3D printer και 3D scanner.
Ο Πρωθυπουργός συζήτησε με το διδακτικό προσωπικό του τμήματος και άκουσε τους προβληματισμούς των σπουδαστών. Ξεναγήθηκε στα εργαστήρια και στο χώρο του Πανεπιστημίου που εκτίθενται πρωτοποριακές κατασκευές και έπιπλα - δημιουργίες των φοιτητών.
Στη συζήτηση συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κωνσταντίνος Τσιάρας, βουλευτές, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ζήσης Μαμούρης και το διδακτικό προσωπικό του Τμήματος.
«H Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης»
Ο πρωθυπουργός συζήτησε με το διδακτικό προσωπικό του τμήματος και άκουσε τους προβληματισμούς των σπουδαστών. Ξεναγήθηκε στα εργαστήρια και στο χώρο του Πανεπιστημίου που εκτίθενται πρωτοποριακές κατασκευές και έπιπλα - δημιουργίες των φοιτητών.
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως "το ενδιαφέρον το δικό μου, της υπουργού, ολόκληρης της κυβέρνησης για την δημόσια Παιδεία είναι δεδομένο και αδιαπραγμάτευτο. Ως μια δημόσια Παιδεία η οποία πρέπει να αλλάξει και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των καιρών. Και κυρίως να συνδεθεί πρακτικά με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει στους φοιτητές γνώσεις και δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν στη συνέχεια -όταν με το καλό ολοκληρώσουν τις σπουδές τους- να μπορούν να προσβλέπουν σε μια γόνιμη και επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία".
Είπε πως το τμήμα αυτό προέκυψε μέσα από μια συγχώνευση -που πέρασε μέσα από διάφορες περιπέτειες- και σημείωσε πως ""καθηγητές με μεράκι, φοιτητές με μεράκι και μια πολύ καλή στήριξη από την ηγεσία του πανεπιστημίου, συνθέτουν την πρώτη ύλη πάνω στην οποία μπορούμε να χτίσουμε κάτι πολύ όμορφο, κάτι πολύ ουσιαστικό".
Πρόσθεσε ότι "υπάρχει πολύ μεγάλος βαθμός απορρόφησης των αποφοίτων από την αγορά εργασίας γιατί καλύπτετε μια πραγματική ανάγκη".
Σημείωσε ότι "η Δασολογία και η επιστήμη του ξύλου είναι έννοιες που είναι απολύτως συμβατές με την κυκλική οικονομία. Και είναι δεδομένο ότι ένα τμήμα το οποίο βρίσκεται και πολύ κοντά στους ξυλοφόρους ορεινούς όγκους της Πίνδου και των Αγράφων, είναι και σωστά τοποθετημένο για να μπορεί να αξιοποιήσει από τη μια την πρώτη ύλη που υπάρχει και από την άλλη να μπορεί να κάνει τη σύνδεση με την ίδια την μεταποιητική δραστηριότητα η οποία στηρίζεται στο ξύλο και η οποία πιστεύω ότι και στην Ελλάδα έχει ακόμα πάρα πολύ σημαντικές προοπτικές".
Ανέφερε πως η γενικότερη λογική είναι να εκχωρήσει ουσιαστικά την αξιολόγηση των πανεπιστημίων, των τμημάτων σε μια ανεξάρτητη αρχή που θα αποτελεί την μετεξέλιξη της σημερινής ΑΔΥΠ, αυτό ακριβώς το οποίο θα κάνει τελικά και την ίδια τη διαφορά και θα μπορέσει να επιτρέψει στα τμήματα εκείνα τα οποία θα έχουν πραγματική δυναμική, να αναπτυχθούν περισσότερο, να διεκδικήσουν περισσότερους πόρους, να κάνουν περισσότερες επενδύσεις, να συνεργαστούν ακόμα πιο αποτελεσματικά με την ίδια την αγορά".
Υπογράμμισε πως "θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα των ΕΛΚΕ...Έχει επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Θα φύγει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της γραφειοκρατίας στην διαχείριση των λογαριασμών αυτών".
Υπογράμμισε ότι "η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, σε τομείς όπου έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα. Η δική μας άποψη ήταν πάντα ότι αυτό μπορούσε να γίνει μέσα από μια γόνιμη άμιλλα μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα -αλλά το δεύτερο κομμάτι το αφήνουμε στην άκρη καθώς δεν αναθεωρήθηκε το 'Αρθρο 16- επιμένουμε πάρα πολύ στη δυνατότητα του δημόσιου πανεπιστημίου να μπορεί να προσελκύει φοιτητές από το εξωτερικό οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα και οι οποίοι θα μπορούν να παίρνουν εκπαίδευση αντίστοιχη της εκπαίδευσης που τα παιδιά αυτά που θα ‘ρθούν από το εξωτερικό θα κάνουν. Και δεν αναφέρομαι μόνο σε προγράμματα από το ΕΚΠΑ σε τομείς όπου η χώρα θα έπρεπε να πρωταγωνιστεί παγκόσμια -όπως η φιλοσοφία, η ιστορία, οι κλασικές σπουδές- αλλά γιατί όχι στην Καρδίτσα, γιατί όχι σε ένα τμήμα το οποίο έχει υποδομές, ανθρώπους και στήριξη από το ίδιο το πανεπιστήμιο και από την πολιτεία".
Τόνισε πως ο Ε65, αφού προηγουμένως επισκέφθηκε το εργοτάξιο, θα ολοκληρωθεί εντός του 2021, και θα ολοκληρωθεί και τελικά ο Ε65 και προς τον Βορρά με την σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό, οπότε και το ζήτημα της προσπελασιμότητας της Δυτικής πλευράς του Θεσσαλικού κάμπου αντιμετωπίζεται και αυτό και στην πράξη.
Κατέληξε λέγοντας πως είδε παπιγιόν από ξύλο και συμπλήρωσε πως "ίσως γι' αυτούς που δεν ενδιαφέρονται για γραβάτες, να μπορούν να φοράνε παπιγιόν».
Στη συζήτηση συμμετείχαν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Κωνσταντίνος Τσιάρας, βουλευτές, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ζήσης Μαμούρης και το διδακτικό προσωπικό του Τμήματος.