«Όλες οι κυβερνήσεις πρέπει να ζητήσουμε συγγνώμη από τους πολίτες για την ταλαιπωρία που έχουν υποστεί όλα αυτά τα χρόνια από την αδυναμία του κράτους να προχωρήσει στην ψηφιοποίηση πλευρών της Δημόσιας Διοίκησης».
Αυτή τη φράση χρησιμοποίησε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας από το βήμα της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργείου του που, μεταξύ άλλων, απλοποιεί τη διαδικασία για τους γονείς των παιδιών που κάνουν λογοθεραπεία και εργοθεραπεία.
Ο κ. Πιερρακάκης αναφερόμενος στις διαδικασίες ψηφιοποίησης τόνισε ότι πάνω από 800.000 επισκέψεις σε γκισέ έχουν αποφευχθεί με την ψηφιοποίηση υπεύθυνων δηλώσεων, εξουσιοδοτήσεων κ.λπ. «Οι αριθμοί είναι μεγάλοι και δείχνουν πόσο πολύ ο κόσμος διψά για να μην ταλαιπωρείται», ανέφερε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι καμία κυβέρνηση που σέβεται τον εαυτό της δεν μπορεί να γυρίσει στους γονείς των παιδιών που κάνουν λογοθεραπεία και εργοθεραπεία και να τους πει «πείτε μας μπράβο που αλλάξαμε μια διαδικασία που σας ταλαιπωρούσε χρόνια».
«Πρέπει να πούμε συγγνώμη για όλες αυτές τις ώρες, τις ουρές, όλα αυτά τα χρόνια, όλες οι κυβερνήσεις, για όλη την ταλαιπωρία που έχουν υποστεί όλοι οι γονείς και όχι μόνο. Πρέπει να πούμε μια μεγάλη συγγνώμη, τη συγγνώμη της εκκρεμότητας. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε. Θα προχωρήσουμε αυτού του τύπου τις ψηφιακές τεχνολογίες για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών. Και αυτές τις αλλαγές μπορούμε να τις αγκαλιάσουμε όλοι μαζί γιατί δεν έχουν κομματικό χρώμα», είπε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι η μεγάλη φιλοσοφική αλλαγή που συντελείται σήμερα στο υπουργείο είναι ότι «περνάμε από τις υποδομές στις υπηρεσίες και τα προϊόντα» και έφερε ως παράδειγμα την καθιέρωση της άυλης συνταγογράφησης.
«Τα συστήματα υπήρχαν, το σύστημα της άυλης συνταγογράφησης βασίζεται στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης που υπήρχε εδώ και χρόνια. Το κόστος της επέκτασής του για να γίνει άυλη ήταν ελάχιστο και έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πάρα πολύ καιρό. Θα βγάλουμε και στο μέλλον τέτοια ψηφιακά προϊόντα, που το καθένα θα συνεπάγεται χιλιάδες ουρές που δεν θα πραγματοποιούνται πια», ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης.
Όσον αφορά την καθιέρωση της εξυπηρέτησης των πολιτών στα ΚΕΠ όχι μέσω φυσικής παρουσίας αλλά μέσω τηλεδιάσκεψης, ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι πριν από τον κορωνοϊό οι επισκέψεις στα ΚΕΠ ήταν 20.000 την ημέρα. Οι 12.000 επισκέψεις ήταν για βεβαίωση γνησίου υπογραφής εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης που πια έχουν ψηφιοποιηθεί. Ενώ 2.000 ήταν οι επισκέψεις για χαρτιά δημοτολογίου, που και αυτά ψηφιοποιήθηκαν.
«Υπάρχουν όμως και κάποιες υπηρεσίες που δεν είναι δυνατόν ακόμη να ψηφιοποιηθούν. Έτσι σκεφτήκαμε ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ψηφιακή τεχνολογία, την εξυπηρέτηση μέσω τηλεδιάσκεψης, για να γλιτώσει ο πολίτης την επίσκεψή του στα ΚΕΠ», κατέληξε ο κ. Πιερρακάκης.