Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκε επί της αρχής και επί των άρθρων νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Το νομοσχέδιο αφορά την «Κύρωση της Σύμβασης για την ίδρυση του Ευρωπαϊκού Γραφείου Επικοινωνιών (ECO) [Χάγη, 23 Ιουνίου 1993], όπως τροποποιήθηκε στην Κοπεγχάγη στις 9 Απριλίου 2002 και στις 23 Νοεμβρίου 2011» και την «Κύρωση της Συμφωνίας Συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών της, αφενός, και της Ελβετικής Συνομοσπονδίας, αφετέρου, για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Δορυφορικής Πλοήγησης», από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, κατά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας του σχεδίου νόμου ανέφερε ότι «έχει θετικό χαρακτήρα» και «είναι προς το ουσιαστικό συμφέρον της χώρας μας, να μπορέσουμε να προχωρήσουμε και να συμμετέχουμε σε αυτήν τη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια, η οποία διαχειρίζεται αυτά τα πολύ λεπτά και ευαίσθητα ζητήματα». Εξέφρασε την ευχή τα κόμματα που σήμερα επιφυλάχθηκαν στην Επιτροπή να άρουν τις όποιες επιφυλάξεις, να υπάρξει συναίνεση και οι δύο κυρώσεις να ψηφιστούν με ευρύτερη πλειοψηφία. Δεσμεύτηκε πως δεν θα κατατεθούν τροπολογίες.
Σχετικά με τις επιφυλάξεις που διατυπώθηκαν από την εισηγήτρια της μειοψηφίας για τις διατάξεις της Σύμβασης που αφορά την ασυλία και τα προνόμια που δίνονται στον πρόεδρο και τα μέλη του Ευρωπαϊκού Γραφείου Επικοινωνιών, ο υφυπουργός ανέφερε πως τα συγκεκριμένα υπήρχαν και στην προηγούμενη τροποποίηση της Συμφωνίας που έγινε από τη Βουλή και τότε τα είχαν υπερψηφίσει.
Απαντώντας, στους βουλευτές της αντιπολίτευσης, που παρεμπίπτοντος αναφέρθηκαν στη λειτουργία των ΕΛΤΑ, ο κ. Γεωργαντάς ανέφερε ότι «ξέρετε πολύ καλά, πως γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για την αναδιάρθρωση της παλαιότερης εταιρείας του δημοσίου. Με την έναρξη της διακυβέρνησής μας διαπιστώσαμε ότι τα ΕΛΤΑ είχαν ένα παθητικό περίπου 6,5 - 7 εκατ. ευρώ το μήνα. Καταλαβαίνετε ότι δεν μπορούσαμε αδιάφορα να αφήσουμε να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και έτσι, με πολλές παρεμβάσεις οι οποίες γίνανε και με την προσπάθεια εκσυγχρονισμού, η οποία έγινε, καταφέραμε στο ενδιάμεσο να περιορίσουμε αυτό το ποσό στα 4 εκατ. ευρώ το μήνα. Μετά από τις τελευταίες παρεμβάσεις μας και από το πρόγραμμα της εθελούσιας εξόδου - το οποίο με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε, καθώς, οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ το αποδέχθηκαν - και με τον προγραμματισμό που υπάρχει για τον εκσυγχρονισμό» πιστεύουμε πως «τους επόμενους μήνες θα δούμε να διαμορφώνεται μια νέα κατάσταση, η οποία πιστεύω ότι θα καταλήξει και σε κερδοφορία, αλλά και βεβαίως σε μία υπηρεσία, η οποία θα έχει τα χαρακτηριστικά που πραγματικά πρέπει να έχει». Και τόνισε πως «δεν υπάρχει καμία σκέψη ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ κι όποιος αναφέρει κάτι τέτοιο θα διαψευστεί το επόμενο διάστημα».
Ο εισηγητής της ΝΔ, Δημήτρης Κούβελας ανέφερε ότι οι δύο συμβάσεις έχουν η κάθε μια της ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον καθώς με την κύρωση της πρώτης που αφορά το Ευρωπαϊκό Γραφείο Επικοινωνιών η Ελλάδα συμβαδίζει, πλέον, με τις διεθνείς επιταγές στον τομέα των επικοινωνιών και θέτει τις βάσεις για τις οποίες, οι συμμετέχοντες φορείς, αλλά και οι Έλληνες καταναλωτές τελικά, θα μπορούν να απολαμβάνουν καλύτερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες, ειδικότερα στον τομέα των ταχυδρομικών και ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Με τη δεύτερη Σύμβαση που αφορά τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Δορυφορικής Πλοήγησης η Ελλάδα ενισχύει τη θέση της στον χάρτη της ευρωπαϊκής δορυφορικής βιομηχανίας αλλά και για τις ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων, εφαρμογών και λογισμικού στον τομέα της δορυφορικής πλοήγησης.
Η εισηγήτρια της μειοψηφίας, Αναστασία Γκαρά, δήλωσε επιφύλαξη και για τις δύο Συμβάσεις, λόγω της πρακτικής των υπουργικών τροπολογιών που προστίθενται στα νομοσχέδια της κυβέρνησης προκειμένου να έχει την δυνατότητα λόγου στην Ολομέλεια. Υπογράμμισε την τεράστια σημασία που έχει για την Ελλάδα η συμμετοχή μας σε αυτά τα ευρωπαϊκά προγράμματα, αλλά και στις δομές που βασίζονται στην τεχνολογική πρόοδο και την καινοτομία. Ωστόσο, παρατήρησε πως είναι δυσάρεστο να συζητάμε σήμερα δύο Συμβάσεις που από τη μία μας δείχνουν τα τεράστια βήματα που γίνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο στους τομείς των ταχυδρομικών υπηρεσιών, των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, αλλά και της διαστημικής πολιτικής και από την άλλη, μας υπενθυμίζουν δυστυχώς, το μονοπάτι οπισθοδρόμησης και καθυστέρησης στο οποίο έχει βάλει τη χώρα η κυβέρνηση σε αυτούς τους τομείς.