Εισήχθη στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τελωνειακές και φορολογικές ρυθμίσεις.
«Η κυβέρνηση εμπλουτίζει το θεσμικό και μεταρρυθμιστικό της έργο και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι την τελευταία ημέρα της θητείας της», ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος, παρουσιάζοντας στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή, όπου εισήχθη και γίνεται η επεξεργασία του, το νομοσχέδιο για «τη θέσπιση του γενικού καθεστώτος των ειδικών φόρων κατανάλωσης, άσκηση της τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου και λοιπές τελωνειακές και φορολογικές ρυθμίσεις».
Ο εισηγητής της ΝΔ, Σάββας Αναστασιάδης, μίλησε για ένα ευνοϊκό νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο για την ομαλή λειτουργία της αγοράς αλκοολούχων, καπνού και ενέργειας και πιο συγκεκριμένα, τόνισε ότι ενσωματώνεται στο εσωτερικό μας δίκαιο η Ευρωπαϊκή Οδηγία 262 του 2020 του Συμβουλίου της 19ης Δεκεμβρίου του 2019, που έχει ως στόχο την εναρμόνιση των ειδικών φόρων κατανάλωσης, που επιβάλλονται στα αλκοολούχα ποτά, τον καπνό και την ενέργεια, ώστε να διασφαλίζεται η ορθή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς.
Επίσης, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το δεύτερο μέρος του σχεδίου νόμου, ρυθμίζει ζητήματα τελωνειακής αντιπροσώπευσης εν γένει και ειδικότερα της άσκησης του επαγγέλματος του τελωνειακού αντιπροσώπου, με την αναθεώρηση του ισχύοντος πλαισίου περί εκτελωνιστών και την εισαγωγή νέων προβλέψεων.
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Τρύφων Αλεξιάδης, δήλωσε εξ αρχής ότι το νομοσχέδιο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση και ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του θα το ψηφίσει, έθεσε ωστόσο ζητήματα (π.χ. το ζήτημα της εκπαίδευσης των τελωνειακών από δημόσιο φορέα) επισημαίνοντας τις διαστάσεις του λαθρεμπορίου καυσίμων. Επίσης, ρώτησε αναφορικώς με το άρθρο 52 για την εισφορά των πλοίων πρώτης κατηγορίας, αν σημαίνει μείωση φορολογικής επιβάρυνσης σε εφοπλιστές.
Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Κώστας Σκανδαλίδης, επίσης ζήτησε ξεκάθαρη απάντηση για το περιεχόμενο, τη σκοπιμότητα του άρθρου 52 για τη φορολογία των πλοίων.
Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Μαρία Κομνηνάκα, ζήτησε διευκρινήσεις επί του συγκεκριμένου άρθρου και εν γένει ανέφερε ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου, στρέφεται ενάντια στα δικαιώματα των εργαζομένων, μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων, που δραστηριοποιούνται στο επάγγελμα της τελωνειακής αντιπροσώπευσης και γι' αυτό θα το καταψηφίσουμε επί της αρχής.
Από την Ελληνική Λύση, ο Βασίλειος Βιλιάρδος ανάφερε ότι αυτό που θα έπρεπε να συζητάμε, δεν είναι οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η συγκεκριμένη, αλλά νομοσχέδια για την αλλαγή του παραγωγικού μας μοντέλου, για τη στήριξη του πρωτογενούς μας τομέα, της μεταποίησης και της βιομηχανίας, για τη σύνδεση του τουρισμού με την εγχώρια παραγωγή, για τον ισοσκελισμό του εμπορικού μας ελλείμματος, το οποίο είναι τεράστιο πρόβλημα, καθώς επίσης, γενικότερα, για την παραγωγή πλούτου.
Εκ μέρους του ΜέΡΑ25, ο Γιώργος Λογιάδης, είπε ότι, ενσωματώνοντας συνεχώς κοινοτικές Οδηγίες, βλέπουμε σήμερα τα τεράστια προβλήματα που έχει δημιουργήσει το «ναι σε όλα» στην ΕΕ, όπως είναι το ευρύτερο φορολογικό πλαίσιο.
«Η κυβέρνηση συνεχίζει το μεταρρυθμιστικό και θεσμικό της έργο. Tο περιεχόμενο του νομοσχεδίου πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να αποτελέσει πεδίο ευρείας διακομματικής συναίνεσης. Αυτό, άλλωστε, επιτεύχθηκε στη διαδικασία της διαβούλευσης. Πιστεύω ότι όλα τα κόμματα, όλες οι πολιτικές δυνάμεις θα εκφραστούν με ορθολογικό τρόπο.Σε κάθε περίπτωση, η κυβέρνησή μας, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, θα συνεχίσει να υλοποιεί ουσιαστικές, θεσμικές μεταρρυθμίσεις», είπε ο κ. Βεσυρόπουλος, παρουσιάζοντας στην επιτροπή Οικονομικών τις διατάξεις του νομοσχεδίου.