Το νομοσχέδιο για την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης έγινε δεκτό επί της αρχής του κατά πλειοψηφία.
Συγκεκριμένα, ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η επεξεργασία του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης, σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Ανώνυμης Εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό επί της αρχής του κατά πλειοψηφία.
Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ. Από την πλευρά των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και ΕΛ.ΛΥ επιφυλάχθηκαν για τη συζήτηση και ψήφιση του στην Ολομέλεια την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου, ενώ ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 δήλωσαν ότι καταψηφίζουν.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κλείνοντας τη συζήτηση, επεσήμανε ότι πέρα από τις διαφοροποιήσεις που υπήρξαν κατά τη συζήτηση της Κύρωσης της Συμφωνίας έγινε αντιληπτό ότι όλοι συμφωνούν στην αναγκαιότητα να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν τα έργα γιατί έτσι θα αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο η γεωστρατηγική και γεωπολιτική θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης φέρνοντας έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό αλλά και οφέλη στην τοπική κοινωνία.
Απαντώντας στις παρατηρήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης για τις χρονικές παρατάσεις ολοκλήρωσης των έργων, ο υπουργός Ναυτιλίας διευκρίνισε ότι, το αίτημα του αναδόχου υπεβλήθη το 2021 και αφορά όχι μόνο την στατική αποκατάσταση του κτιρίου του παλαιού τελωνείου αλλά και την ορθολογική και λειτουργική αξιοποίηση του.
Έλενα Ράπτη (ΝΔ): Έργο πνοής που θα ενισχύσει γεωστρατηγικά τη χώρα και οικονομικά την τοπική κοινωνία
Η γενική εισηγήτρια της ΝΔ, Έλενα Ράπτη έκανε λόγο για ένα έργο πνοής που θα αναβαθμίσει σημαντικά τη Βόρεια Ελλάδα και θα ενισχύσει γεωστρατηγικά τη χώρα και οικονομικά την τοπική κοινωνία.
Μιχαηλίδης (ΣΥΡΙΖΑ): Προβληματικά σημεία εξακολουθούν να παραμένουν στην τροποποίηση της Σύμβασης
Από την πλευρά του, ο γενικός εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Μιχαηλίδης, έκανε λόγο για προβληματικά σημεία που εξακολουθούν να παραμένουν στη τροποποίηση της Σύμβασης, όπως το ζήτημα της προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος και οι ευθύνες για τις καθυστερήσεις στην αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού.
Πάνας (ΠΑΣΟΚ): Έπρεπε να αναφέρονται τα ποιοτικά και αναπτυξιακά στοιχεία
Για «αδύναμα σημεία της Σύμβασης Παραχώρησης», μίλησε ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Απόστολος Πάνας, τονίζοντας ότι «έπρεπε να αναφέρονται και να προσδιορίζονται τα ποιοτικά και αναπτυξιακά στοιχεία και όχι απλά να παρατείνονται οι βασικές υποχρεώσεις του επενδυτή».
Δελής (ΚΚΕ): Διαφωνούμε όχι επί της διαδικασίας αλλά επί της ουσίας για τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, υπογράμμισε ότι η διαφωνία του κόμματος του «δεν είναι επί της διαδικασίας αλλά επί της ουσίας για τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία είναι αρνητικότερη από την μητρική, για το λαό και τη κοινωνία» και πρόσθεσε ότι «ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και όλα τα αστικά κόμματα είναι στοιχισμένα στη στρατηγική του κεφαλαίου».
Βιλιάρδος (Ελληνική Λύση): Απόλυτη ελευθερία και ευελιξία του αναδόχου -Άλλο αξιοποίηση και άλλο ξεπούλημα
«Άλλο αξιοποίηση και άλλο ξεπούλημα και εκποίηση της δημόσιας περιουσίας λόγω χρεών της χώρας», σημείωσε από την πλευρά του, ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος. Όπως υποστήριξε, «οι νέες τροποποιήσεις, αναδεικνύουν τα προβλήματα της παραχώρησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την απόλυτη ελευθερία και ευελιξία του αναδόχου και την έλλειψη προβλέψεων ποινικών ρητρών».
Λογιάδης (ΜέΡΑ25): Δεν είμαστε αντίθετοι στην αξιοποίηση -Το ζητούμενο είναι από ποιον και για ποιον
Ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25, Γιώργος Λογιάδης, ανέφερε ότι το κόμμα του «δεν είναι εναντίον της αναβάθμισης και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας αλλά το ζητούμενο είναι από ποιον και για ποιον». «Το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας δυστυχώς συνεχίζεται. Το κράτος παραχωρεί ένα ακόμα διαμάντι σε ιδιώτες. Το ΜέΡΑ25 καταψηφίζει τη νέα Σύμβαση», κατέληξε ο κ. Λογιάδης.
Υπέρ της αναβάθμισης και αξιοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης τάχθηκαν νωρίτερα, όλοι οι εξωκοινοβουλευτικοί φορείς που είχαν κληθεί στην Επιτροπή και κατέθεσαν τις απόψεις τους.
Τόσο ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης Βασίλης Καμπάκης όσο και ο εκτελεστικός διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, Δημήτρης Ιατρίδης, χαρακτήρισαν επιβεβλημένη την τροποποίηση της Σύμβασης ώστε, όπως είπαν, ευχερέστερα και γρηγορότερα να ολοκληρωθούν τα έργα και να καταστεί η Θεσσαλονίκη γεωστρατηγικός πόλος στα Βαλκάνια.