Κυρώθηκαν την Πέμπτη (5/5) από τη Βουλή οι αεροπορικές συμφωνίες με Χιλή, Αίγυπτο και Σαουδική Αραβία.
Στο πλαίσιο της κύρωσης των αεροπορικών συμφωνιών με Χιλή, Αίγυπτο και Σαουδική Αραβία και κατά την τοποθέτησή του στη Βουλή, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, χαρακτήρισε ως πολύ σημαντική για τα ελληνικά νοικοκυριά την αναμενόμενη ανακοίνωση του πρωθυπουργού για τις τιμές ενέργειας. Ακόμη, είπε ότι η ανακοίνωση του Κυριάκου Μητσοτάκη μπορεί να ενοχλήσει την αντιπολίτευση, «αλλά θα ευχαριστήσει και θα ικανοποιήσει τους Έλληνες πολίτες».
Απαντώντας στην κριτική βουλευτών της αντιπολίτευσης για την ασφάλεια των ελληνικών αεροδρομίων, είπε ότι η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχουν τον απόλυτο έλεγχο, και πιστοποιούν την ασφάλεια των πτήσεων στην Ελλάδα. Αισθανόμαστε όλοι ασφαλείς, τόσο οι Έλληνες πολίτες, όσο και οι τουρίστες οι οποίοι θα έρθουν τους επόμενους μήνες στην περιοχή μας, είπε ο κ. Παπαδόπουλος.
Νωρίτερα, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης, είχε επικαλεστεί έγγραφα αερολιμεναρχών για ελλείψεις προσωπικού με αποτέλεσμα να μην διενεργούνται έλεγχοι αεροπορικών εταιρειών εκτιμώντας ότι η κυβέρνηση, με τις νομοθετικές της πρωτοβουλίες, προκάλεσε την αποδιοργάνωση στη λειτουργία των αεροδρομίων.
Στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για πλαφόν στην τιμή της ενέργειας αναφέρθηκε ο βουλευτής του κόμματος, Χρήστος Γκόκας, ενώ για τα θέματα ασφάλειας των αεροδρομίων ανέφερε ότι, και με αφορμή τη δημιουργία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, «έχουμε ήδη εκφράσει τις αμφιβολίες και τη διαφωνία μας σχετικά με τον τρόπο άσκησης ελέγχου εποπτείας στα περιφερειακά αεροδρόμια».
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, τόνισε ότι η ακρίβεια στην ενέργεια, «δεν είναι ορφανή: Είναι η πολιτική της λεγόμενης απελευθέρωσης της ενέργειας, και η πολιτική της λεγόμενης πράσινης μετάβασης, μια διαδικασία κατά την οποία ισχυρότατοι επιχειρηματικοί όμιλοι, τα λεγόμενα και πράσινα αρπακτικά, μεταβαίνουν σε ένα νέο Ελ Ντοράντο κερδών, οι δε φτωχές λαϊκές οικογένειες, μεταβαίνουν ολοένα και πιο γοργά στην ενεργειακή φτώχεια και ανέχεια».
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος, είπε ότι η χώρα μας αντιμετωπίζει σήμερα τεράστια προβλήματα στην ενέργεια λόγω των λαθών της κυβέρνησης στα ζητήματα της βίαιης απολιγνιτοποίησης και του ενεργειακού χρηματιστηρίου. «Όλα αυτά τα προβλήματα δεν λύνονται με διαγγέλματα τα οποία έχουν χάσει πλέον τη σημασία τους όταν γίνονται τόσο συχνά, προφανώς για κομματικούς λόγους όταν συμβαδίζουν με την πτώση των ποσοστών της κυβέρνησης κάθε φορά» είπε ο κ. Βιλιάρδος.
Τέλος, ο βουλευτής του ΜέΡΑ25, Γιώργος Λογιάδης, επισήμανε ότι οι συμφωνίες λαμβάνουν χώρα σε μια περίοδο που έχει αποσαρθρωθεί πλήρως η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στην Ελλάδα κι έχει μετατραπεί σε μία ακόμα δήθεν Ανεξάρτητη Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας η οποία έχει ως κύριο μέλημα την ουσιαστική κατάργηση της Ελληνικής Πολιτικής Αεροπορίας με τη μέθοδο του outsourcing, δηλαδή τον ντε φάκτο αφελληνισμό και την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών της Πολιτικής Αεροπορίας μας.
Τι προβλέπουν οι συμφωνίες που κυρώθηκαν στη Βουλή
Οι τρεις συμφωνίες έγιναν δεκτές κατά πλειοψηφία από την Ολομέλεια της Βουλής, με τη ΝΔ, τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ να ψηφίζουν υπέρ, το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ25 να ψηφίζουν κατά, ενώ η Ελληνική Λύση δήλωσε «παρών».
Με τις συμφωνίες εκσυγχρονίζεται το θεσμικό πλαίσιο των διμερών αεροπορικών σχέσεων, ενισχύεται η συνεργασία μεταξύ των χωρών και προωθούνται οι διεθνείς αεροπορικές υπηρεσίες μεταξύ της χώρας μας και των παραπάνω χωρών.
Οι βασικές διατάξεις των Συμφωνιών αναφέρονται:
- Στον διορισμό μίας ή περισσοτέρων αεροπορικών εταιρειών από κάθε χώρα για την εκτέλεση τακτικών διεθνών αεροπορικών δρομολογίων μεταξύ Ελλάδας και Σαουδικής Αραβίας, Χιλής και Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου αντίστοιχα,
- Στην αεροπορική ασφάλεια και αμοιβαία συνδρομή για την πρόληψη παράνομων πράξεων κατά της ασφάλειας αεροσκαφών, των επιβατών και του πληρώματός τους,
- Στις εμπορικές ευκαιρίες των αεροπορικών εταιρειών των συμβαλλόμενων χωρών μέσω συμφωνιών εμπορικής συνεργασίας,
- Στην αμοιβαία απαλλαγή των αεροπορικών εταιρειών από τελωνειακούς δασμούς και συναφείς φόρους,
- Στα εφαρμοζόμενα από τις εταιρείες τιμολόγια και κόμιστρα για τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων και τέλος,
- Στην επίλυση αναφυομένων διαφορών και στην έναρξη ισχύος των Συμφωνιών.