Την επικαιρότητα μονοπωλεί η ανάδειξη του Στέφανου Κασσελάκη σε νέο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, μετά τη νίκη του με μεγάλη διαφορά στον β' γύρο των εσωκομματικών εκλογών.
Επικοινωνιολόγοι και πολιτικοί αναλυτές προσπαθούν να εξηγήσουν πώς μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα ο Στέφανος Κασσελάκης κατάφερε να κερδίσει μεγάλο μέρος των ψηφοφόρων του κόμματος και τελικά να διαδεχθεί τον Αλέξη Τσίπρα στην προεδρία, μετά από 15 ολόκληρα χρόνια.
Για το «φαινόμενο Κασσελάκης» μίλησε σήμερα το πρωί στην ΕΡΤ ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας δημοσκοπήσεων Pulse, Γιώργος Αράπογλου, υπογραμμίζοντας τα χαρακτηριστικά που τον οδήγησαν στην χθεσινή νίκη.
Ερωτηθείς για το γεγονός πως σε λιγότερο από ένα μήνα και ενώ δεν τον γνώριζε κανείς πριν έγινε πρόεδρος του κόμματος απάντησε πως δεν έχει δει ξανά ποτέ κάτι παρόμοιο και τόνισε πως δεν έχει περιπτώσεις που να εκτοξεύθηκαν και να μην ανέβηκαν την κομματική ιεραρχία μέσα σε ελάχιστες μέρες.
«Αλλά και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν και το πρόσωπο αλλά και την εξέλιξή του, θα έλεγα ότι δεν τα έχουμε συναντήσει ξανά» πρόσθεσε ο κ. Αράπογλου.
Πού οφείλεται η σαρωτική νίκη Κασσελάκη
«Όπως κάθε εξέλιξη, οφείλεται πρώτα από όλα στο ίδιο το πρόσωπο. Δεύτερον, στο κοινό το οποίο απευθύνεται. Ας σκεφτούμε σε τι κατάσταση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ μετά από μία σημαντική ήττα που κατέγραψε απέναντι στη Νέα Δημοκρατία με μία από τις μεγαλύτερες διαφορές που έχουν καταγραφεί. Και τρίτον, στην εποχή, στις αλλαγές που έχουμε πλέον λόγω τεχνολογίας, αλλαγές και εξελίξεις στην ενημέρωση. Και τα τρία μαζί νομίζω συνέβαλαν στο να εκδηλωθεί αυτό το φαινόμενο έτσι όπως το παρακολουθήσαμε τις τελευταίες ημέρες».
«Ίσως είναι το μήνυμα, ίσως είναι όμως η εικόνα, τα χαρακτηριστικά του, ίσως είναι οι συμβολισμοί. Όλα μαζί, νομίζω είναι αυτά που γοήτευσαν τους ψηφοφόρους που πήγαν και τον ψήφισαν» ενώ τόνισε πως είναι και πολλά εκείνα τα σημεία στα οποία επένδυσε προσθέτοντας πως «σίγουρα είναι ένα λαμπερό πρόσωπο, ένα νέο, ένα φρέσκο, ένα άφθαρτο. Είναι αρκετά επικοινωνιακό. Νομίζω ότι αυτό σίγουρα μπορεί να το βοηθήσει μια ομάδα, αλλά πρέπει να το έχει και το ίδιο το πρόσωπο. Επίσης, φάνηκε να αξιοποιεί κάποια στοιχεία που έπιασαν στο κοινό των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ. Ας πούμε, η αυτοπρότασή του ως τον καλύτερο αντίπαλο του κυρίαρχου πολιτικά σήμερα Κυριάκου Μητσοτάκη, του κύριου αντίπαλου του ΣΥΡΙΖΑ και αυτού που οδήγησε σε αυτή τη μεγάλη ήττα. Νομίζω ότι έπιασε, ανεξάρτητα αν θα αποδειχθεί ή όχι, γιατί όλα όσα ειπώθηκαν και παρουσιάστηκαν, τώρα θα κρίνουμε αν τυχόν ισχύουν, αλλά και το σύνθημα που ακούσαμε κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, το «Άλλαξε τα όλα» δείχνει ότι έπεισε περισσότερο ότι μπορεί να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές που χρειάζεται ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα».
Τέλος ερωτηθείς εάν έπεισε περισσότερο ο Κασσελάκης ή εάν δεν έπεισε αρκετά η κυρία Αχτσιόγλου σημείωσε πως συνέβησαν και τα δύο αναλύοντας πως «ένα λαμπερό πρόσωπο σίγουρα συγκρίνεται με αυτό που έχει να ανταγωνιστεί. Άρα νομίζω συνέβησαν και τα δύο. Πρώτα απ’ όλα υπήρξε μια καθυστέρηση στην αντίδραση. Θυμηθείτε την έκπληξη που προκάλεσε το αποτέλεσμα του πρώτου γύρου. Θυμηθείτε πώς αντιμετωπίστηκε η υποψηφιότητα Κασσελάκη από τους άλλους συνυποψηφίους του τις ημέρες πριν από τον πρώτο γύρο. Άρα υπήρξε και καθυστερημένη αντίδραση και προφανώς κάποια χαρακτηριστικά που ο ίδιος είχε φάνηκε να είναι καλύτερα ή να τα έχει σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι στην υποψήφια του.