Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής αναφορικά με το νομοσχέδιο για το νέο σχολείο, η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε και σε έναν μαθητή που συγκέντρωσε πάνω από 20.000 μόρια, αλλά έμεινε εκτός της σχολής επιλογής του.
Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε, λοιπόν, στην περίπτωση μαθητή του πρώτου Πρότυπου Λυκείου Αθηνών, που αν και συγκέντρωσε 20.988 μόρια και 1.838 πάνω από την περσινή βάση, έμεινε εκτός της Αρχιτεκτονικής Σχολής λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στο ειδικό μάθημα του σχεδίου.
Είχε προηγηθεί μια ανοικτή επιστολή του μαθητή προς τη Ν. Κεραμέως, μέσω της οποίας εξέφραζε τα παράπονά του για τον τρόπο βαθμολόγησης των ειδικών μαθημάτων και το πώς αριστούχοι μαθητές δεν κατάφεραν να περάσουν στις πρώτες σχολές επιλογής τους.
Σύμφωνα με την επιστολή που δημοσίευσε η ιστοσελίδα alfavita.gr, ο Διονύσης Κατάκαλου συγκέντρωσε 20.988 και όμως δεν εισήχθη στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ, επειδή «κόπηκε» από την ΕΒΕ.
Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει:
Αξιότιμη κα υπουργέ,
Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.
Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1.838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στη δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες, ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.
Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:
- Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και
- Πώς καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;
- Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;
- Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;
Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μη στερήσετε τη θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.
- Με εκτίμηση
- Κατάκαλος Διονύσιος
- 1o Πρότυπο Λύκειο Αθηνών
Κεραμέως: Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα επέλεξαν τον αριθμό εισακτέων, όχι το υπουργείο Παιδείας
«Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα επέλεξαν τον αριθμό εισακτέων και όχι το υπουργείο Παιδείας», τόνισε η υπουργός Παιδείας, απαντώντας στην κριτική βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τις κατηγορίες τους ότι αφήνει έξω ακόμα και αριστούχους μαθητές.
Αναφερόμενη ειδικότερα στην περίπτωση του μαθητή με τα 20.988 μόρια, που δεν πέρασε στη σχολή επιλογής του, η Ν. Κεραμέως τόνισε χαρακτηριστικά: «Προφανώς, ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το υπουργείο Παιδείας».
Στη συνέχεια η υπουργός πρόσθεσε: «Τόσα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ φωνάζει ότι δεν είναι δυνατόν τα πανεπιστήμια να μην έχουν λόγο. Επί διακυβέρνησής του έμπαιναν με βαθμό ένα, δύο τρία, τέσσερα. Ξέρετε πόσοι παραμένουν φοιτητές; Το 40% δεν αποφοιτούν ποτέ. Το μόνο εύκολο για εμάς ήταν να παραμείνει ως έχει το σύστημα. Όμως, εμάς δεν μας ενδιαφέρει να εγκλωβίζουμε τους μαθητές, να τους δημιουργούμε φρούδες ελπίδες. Αυτό που μας νοιάζει είναι να τους δημιουργούμε προοπτικές».
Παρατηρητήριο fakenews της ΝΔ: Αυτή είναι η αλήθεια
Εξάλλου, σε ανακοίνωσή του το Παρατηρητήριο fakenews της ΝΔ, επισημαίνει πώς έχει η αλήθεια για τον εν λόγω μαθητή: «Ο συγκεκριμένος υποψήφιος μπορεί, βάσει της βαθμολογίας του, να εισαχθεί στις Αρχιτεκτονικές Σχολές Πατρών, Ιωαννίνων, Χανίων. Έλαβε βαθμολογία 13,6 στο σχέδιο, βασικό μάθημα για την εισαγωγή του σε Τμήμα Αρχιτεκτονικής (όπως είναι π.χ., τα αγγλικά για την αγγλική φιλολογία ή τα μουσικά μαθήματα για τις μουσικές σπουδές) και δεν κατάφερε να πιάσει τη βάση του 14,03 της Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, τον συντελεστή της οποίας η ίδια η Σχολή έχει ορίσει. Με το παλιό σύστημα, εφόσον υποψήφιος δεν έπιανε την απαιτούμενη ελάχιστη βάση του ειδικού μαθήματος (10) αποκλειόταν από ολόκληρη την επιστήμη, εν προκειμένω της Αρχιτεκτονικής, ενώ το νέο σύστημα εξασφαλίζει μία ποικιλομορφία στις βάσεις, επομένως και περισσότερες εναλλακτικές. Είναι συνεπώς επιτυχών σε Σχολή Αρχιτεκτονικής, ενώ προφανώς υπήρξαν συνυποψήφιοί του που πέτυχαν υψηλότερη βαθμολογία στο βασικό για την Αρχιτεκτονική Σχολή μάθημα του σχεδίου. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων που βλέπουν τη δημοσιότητα τις τελευταίες ώρες, οι υποψήφιοι δεν εισάγονται στην πρώτη Σχολή προτίμησής τους λόγω βαθμολογίας, αλλά δεν αποκλείονται από άλλες αντίστοιχες Σχολές και το Πανεπιστήμιο ευρύτερα».