Ο ιδρυτής του Monopeto Γιώργος Αθανασόπουλος, του πρώτου ψηφιακού χάρτη για το χειροποίητο ρούχο στην Ελλάδα, μας ξεναγεί στον κόσμο του bespoke, με αφορμή την έκθεση ClassiCon που διοργανώνει στην Αθήνα για τους λάτρεις του κλασικού ανδρικού στυλ, στο ξενοδοχείο President στις 21-22/10.
Ο άνθρωπος που χαρτογράφησε ψηφιακά την κουλτούρα του bespoke στην Ελλάδα, εντοπίζοντας τα ραφεία και τους δημιουργούς του χειροποίητους ενδύματος και υποδήματος που υπάρχουν σε όλη τη χώρα, μας μυεί στα μυστικά του κλασικού στυλ, με αφορμή την έκθεση ClassiCon που διοργανώνει στο President στις 21-22 Οκτωβρίου. Για δύο ημέρες η μεγάλη σάλα του γνωστού ξενοδοχείου στους Αμπελοκήπους θα μετατραπεί σε ένα τεράστιο ραφείο, όπως εξηγεί στο iefimerida o Γιώργος Αθανασόπουλος, ιδρυτής του monopeto.gr και του ClassiCon. Ο ίδιος σε συνεργασία με την εταιρεία διοργάνωσης εκθέσεων Stalexpo, ετοίμασαν μια μεγάλη γιορτή για όσους αγαπούν το ανδρικό κλασικό στυλ ή όσους επιθυμούν να μυηθούν σε αυτό και δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν. Σε αυτή την έκθεση για πρώτη φορά στην Ελλάδα, θα συγκεντρωθούν κάτω από την ίδια στέγη επιλεγμένοι ράφτες, υποδηματοποιοί, εισαγωγείς υφασμάτων και αξεσουάρ, δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να απολαύσουν τη μοναδική εμπειρία του tailor-made.
Με αφορμή την έκθεση ClassiCon ζητήσαμε στον Γιώργο Αθανασόπουλο να μας ξεναγήσει στην Αθήνα του bespoke ανδρικού ρούχου και να μοιραστεί μαζί μας όλα τα μυστικά του κλασικού στυλ, τις παγίδες, τις τάσεις και τις δοκιμασμένα καλές διευθύνσεις που χαρτογραφεί εδώ και χρόνια στον ψηφιακό οδηγό του.
Τι είναι η έκθεση ClassiCon και γιατί πρέπει να έρθει κανείς; Τι θα μάθουν από αυτήν οι άντρες αλλά και οι γυναίκες για το ανδρικό στυλ και τι εκπλήξεις/εμπειρίες θα έχουν όσοι την επισκεφθούν;
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα η μεγάλη αίθουσα ενός κεντρικού ξενοδοχείου θα μεταμορφωθεί σε ένα τεράστιο ραφείο, ο επισκέπτης θα αγγίξει με τα δάχτυλα του εκλεκτά υφάσματα για σακάκια και πουκάμισα, δέρματα για παπούτσια και ζώνες και θα μπορεί να έρθει σε άμεση επαφή με τους δημιουργούς, να λύσει τις απορίες του και να κάνει τη δική του έρευνα τιμών για προϊόντα και υπηρεσίες.
Το tailor-made, το να ράβεις δηλαδή τα ρούχα σου ακριβώς στα μέτρα σου σε έναν ράφτη, είναι μια συνήθεια υπό εξαφάνιση στα χρόνια του fast fashion, της κυριαρχίας του sporty style και της σαρωτικής επικράτησης του casual ντυσίματος. Εκτός από μια μικρή πολυτέλεια που προσφέρει κάποιος στον εαυτό του, γιατί παραμένει σημαντικό το να ράβεσαι σήμερα;
Υπάρχουν τρεις βασικοί λόγοι οι οποίοι έχουν την ίδια αξία. Ο πρώτος είναι η εφαρμογή. Ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό σώμα, οι εταιρείες προσπαθούν να φτιάξουν ρούχα που να κάνουν σε όλους και τελικά δεν κάνουν σε κανέναν. Ο ράφτης θα φτιάξει από το μηδέν για το δικό σου σώμα και τις ιδιομορφίες σου είτε αυτή είναι μια απλή κοιλίτσα είτε μια ιδιαίτερη ανατομική περίπτωση. Ο δεύτερος είναι ότι το επί παραγγελία, bespoke αγγλιστί, ένδυμα και υπόδημα σού δίνει πλήρη ελευθερία έκφρασης. Εσύ θα διαλέξεις το ύφασμα μέσα από χιλιάδες σχέδια, υφές και χρώματα. Εσύ, πάντα σε συνεννόηση με τον ράφτη σου, θα επιλέξεις πόσο φαρδύ ή πόσο στενό θες το παντελόνι σου σε ακρίβεια εκατοστού, πόσο φαρδιά θες τα πέτα στο σακάκι σου και τι γιακά θες στο πουκάμισό σου. Σε έναν ράφτη καλείσαι να γίνεις ο σχεδιαστής του εαυτού σου. Να έχεις πλήρη έλεγχο της εικόνας σου. Ο τρίτος αφορά στην περιβαλλοντική και ηθική πλευρά της ένδυσης. Όταν πας στον ράφτη ξέρεις πού δίνεις τα λεφτά σου. Γνωρίζεις ότι θα κατευθυνθούν στην τοπική οικονομία και όχι στα ταμεία μιας πολυεθνικής που κατασκευάζει μαζικά αμφιβόλου ποιότητας ρούχα φτιαγμένα να πεταχτούν υπό… αμφίβολες συνθήκες εργασίας.
Μιλήστε μας για το Monopeto, το πρώτο ψηφιακό περιοδικό για το κλασικό ανδρικό στυλ στην Ελλάδα. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την κουλτούρα του bespoke; Αφηγηθείτε μας την ιστορία που σας οδήγησε σε ένα τόσο ιδιαίτερο πρότζεκτ;
Το Monopeto γεννήθηκε γιατί είμαι δημοσιογράφος και η καθημερινότητα μου αναλώνεται σε πολέμους, φυσικές καταστροφές και εγκλήματα. Ένιωσα την ανάγκη να γράφω για κάτι δημιουργικό που αγαπώ και με χαλαρώνει. Πάντα μου άρεσε το κλασικό στιλ και στα 20 μου ανακάλυψα το στρατιωτικό ραφείο του Γιώργου Κωβαίου στην γειτονιά μου, στα Άνω Πατήσια. Μπήκα και τον ρώτησα αν κάνει και πολιτικά ρούχα, μου είπε ναι, έραψα το πρώτο μου σακάκι, ένα κοτλέ θυμάμαι, και από τότε ερωτεύτηκα. Αρχικά, με κέρδισε η σωστή εφαρμογή, ως εύσωμος δυσκολευόμουν να βρω ένα σακάκι που να κάθεται σωστά πάνω μου. Όταν φόρεσα το πρώτο μου επί παραγγελία σακάκι ήταν πραγματικά αποκάλυψη. Κατόπιν αγάπησα και τη διαδικασία, την έρευνα για το επόμενο ύφασμα στα κασμιράδικα της Αθήνα, τις πρόβες, την προσωπική σχέση με τον ράφτη. Ο ράφτης μου όμως μεγάλωνε, πέθανε μάλιστα πριν από λίγα χρόνια, έπρεπε να βρω λύση. Έτσι, ο ρεπόρτερ μέσα μου ξύπνησε και με έβγαλε στους δρόμους να βρω τους εναπομείναντες ράφτες της Αθήνας και κάπως έτσι ξεκίνησε το Monopeto.
Ο Χάρτης του Tailor-made στην Αθήνα
Έχοντας μεγάλη εμπειρία από το Monopeto πίσω σας, ποιος είναι ο δικός σας χάρτης στην Αθήνα για το κλασικό στυλ; Τι επιλέγετε ανάλογα με το τι θέλετε να ράψετε; Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ράφτες και γιατί ξεχωρίζετε τον καθένα;
Αυτό που συμβουλεύω τους αναγνώστες μου είναι ότι εάν βρουν ράφτη που ταιριάζουν τα χνώτα τους να μην τον αφήνουν. Εγώ όμως κάνω το αντίθετο. Ως δημοσιογράφος πρέπει να κάνω συνέχεια ρεπορτάζ, να ράβω σε όσους περισσότερους μπορώ ώστε να έχω προσωπική άποψη για τη δουλειά τους. Ο κάθε ράφτης έχει τη δικιά του γραμμή, το μυστικό είναι να βρεις τον ράφτη που ταιριάζει στην δική σου αισθητική ως τεχνίτης αλλά και ως άνθρωπος, γιατί η σχέση με τον ράφτη σου είναι αυστηρά προσωπική.
Από πού αγοράζετε υφάσματα και ποια να επιλέγουμε ανά εποχή;
Υφάσματα αγοράζω από τα τελευταία κασμιράδικα της Ελλάδας, τον Τάκη Στουρνάρα στην Αιόλου, τον Ζελίδη στην Αγίου Μάρκου και όταν με πάει ο δρόμος, από τον Βάρτο Εσκιτζιάν στη Θεσσαλονίκη. Σε σχέση με τις εποχές, τον χειμώνα μού αρέσουν τα βαριά βρετανικά tweed και τα απαλά flannel, το καλοκαίρι όμως το ύφασμα πρέπει να αναπνέει, να αφήνει τον αέρα να το διαπερνά και να δροσίζει το σώμα, γι αυτό τα μάλλινα fresco υφάσματα και τα λινά έχουν τον πρώτο λόγο.
Πού πηγαίνουμε για καλά χειροποίητα παπούτσια;
Υπάρχουν αρκετοί καλοί υποδηματοποιοί στην Ελλάδα, ο Καραστατήρας στο Γαλάτσι είναι γείτονας και φίλος, ο Καραστέργιος στη Ρόδο, ο Κωνσταντίνος στη Θεσσαλονίκη, ο Κωτζαμανίδης στην Πάτρα είναι εξαιρετικοί, στο κέντρο της Αθήνας υπάρχει ο Πάρης στην Λέκκα, αλλά και ο Κωνσταντίνος Τζώρας στην Ευριπίδου που είναι ένας νέος άνθρωπος, ο οποίος θεωρώ ότι θα μας απασχολήσει ευχάριστα τα επόμενα χρόνια.
Τα αγαπημένα σας μαγαζιά για γραβάτες; Ποιο/ποια στυλ είναι διαχρονικά και τι είναι καλό να γνωρίζουμε όταν αγοράζουμε μια γραβάτα;
Αγαπημένο μου μαγαζί είναι το Erika στην Νικίου και αγαπημένος μου bespoke γραβατοποιός ο Γιώργος Μακρής στην Λάρισα που μου φτιάχνει γραβάτες όπως ακριβώς τις θέλω. Το βασικό όταν αγοράζουμε μια γραβάτα, εκτός από τα υλικά τα οποία πρέπει να είναι φυσικά, είναι το πλάτος της το οποίο θα πρέπει να είναι ανάλογο με το πλάτος των πέτων του σακακιού μας, ώστε να επιτυγχάνεται αρμονία. Επίσης το μήκος, δεμένη πρέπει να φτάνει στο ζωνάρι του παντελονιού (ή την ζώνη μας, εάν φοράμε) ούτε πιο μακριά, ούτε πιο κοντή.
Από πού αγοράζετε τα αξεσουάρ σας και τι είναι συνήθως αυτά;
Δεν μου αρέσουν τα πολλά αξεσουάρ. Κάποιες φορές θα βάλω μανικετόκουμπα τα οποία είτε τα βρίσκω σε παλαιοπωλεία και βιντατζάδικα, είτε τα σχεδιάζω σε συνεργασία με τον κοσμηματοποιό Ηλία Κεράνη. Όταν βάζω σακάκι ή κοστούμι, πάντα φοράω μαντιλάκι στο πέτο.
Τα μυστικά του κλασικού στυλ: Το κόστος, οι παγίδες, οι τάσεις, τα tips για κάθε σωματότυπο
Είναι ακριβό σπορ το κλασικό ανδρικό στυλ; Τι budget πρέπει να διαθέτει κανείς για να είναι ντυμένος καλά κατά μέσο όρο το χρόνο;
Υπάρχουν λύσεις για κάθε πορτοφόλι. Μπορείς να παίξεις τένις με ρακέτα των δέκα ευρώ, μπορείς και με ρακέτα των δέκα χιλιάδων. Ένας άντρας μπορεί να βρει εξαιρετικές και ποιοτικές ευκαιρίες σε καταστήματα που ειδικεύονται στα vintage ενδύματα και με την βοήθεια ενός ράφτη να τα φέρει στα μέτρα του. Μπορεί δηλαδή να φτιάξει μια ολόκληρη γκαρνταρόμπα με ελάχιστο κόστος. Για να γίνει βέβαια αυτό θα πρέπει πρώτα να διαβάσει τη θεωρία. Να εξοπλιστεί με όσες περισσότερες γνώσεις μπορεί ώστε να μάθει να αναγνωρίζει την ποιότητα. Το vintage θέλει κυνήγι και το κυνήγι θέλει καρτέρι. Επίσης, εάν θέλει να κατευθυνθεί προς το bespoke, θα πρέπει να μάθει να κυνηγά υφάσματα σε καλές τιμές, να κάνει βόλτες στα κασμιράδικα, να ρωτά τους εμπόρους και να χτίσει προσωπική σχέση με τον ράφτη του. Πάντα ο τακτικός πελάτης παίρνει καλύτερη τιμή.
Στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης δεν μπορώ να δώσω μια σαφή απάντηση. Εξαρτάται από τη ζωή και την καθημερινότητα του καθενός. Άλλες ανάγκες έχει ένας άντρας που φοράει κοστούμι κάθε μέρα στη δουλειά του και άλλες ένας που θέλει ένα σπορ σακάκι για μια φορά στο τόσο. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι ο καθένας μπορεί να χαράξει το δικό του μονοπάτι στο κλασικό στιλ και μπορεί ένας άντρας να είναι ευπρεπής και κομψός σχεδόν όλο τον χρόνο με ένα κοστούμι και δυο σακάκια μόνο, εφόσον ξέρει να τα συνδυάζει.
Ακόμα και το κλασικό στυλ έχει κάποιες διαχρονικές αρχές και κάποιες νέες τάσεις. Ποιες είναι αυτές και ποιες είναι οι παγίδες αν υιοθετούμε τις τάσεις άκριτα; Υπάρχει κάτι που κλασικά είναι καλό να αποφεύγουμε όταν προσπαθούμε να χτίσουμε το κλασικό μας στυλ;
Να αποφεύγουμε τα άκρα. Τα τελευταία χρόνια στις βιτρίνες βλέπω σχεδόν αποκλειστικά κοστούμια slim fit με πολύ λεπτά πέτα τα οποία συνοδεύουν στενά και χαμηλοκάβαλα παντελόνια που δεν ταιριάζουν σε κανέναν. Το κλασικό στιλ ορίζεται από τις αναλογίες του, μέσα σε ένα κοστούμι πρέπει να μπορείς να ζεις, να αναπνέεις, να χορεύεις. Γενικά, να αποφεύγουμε οτιδήποτε επιβάλει η μόδα καθώς όπως είχε πει και ο Όσκαρ Ουάϊλντ, η μόδα είναι κάτι τόσο άσχημο που πρέπει να το αλλάζουμε κάθε έξι μήνες.
Υπάρχουν κάποια μυστικά για το κλασικό στυλ που πρέπει να γνωρίζει κανείς ανάλογα με τον σωματότυπο που διαθέτει;
Το κλασικό στιλ δημιουργήθηκε για να υπηρετεί τις ανάγκες κάθε άντρα. Το σακάκι είναι αρχιτεκτονικά σχεδιασμένο έτσι ώστε να χτίζει στήθος και ώμους και να λεπταίνει τη μέση, τα ψηλοκάβαλα παντελόνια προσδίδουν ύψος ενώ η γραβάτα κατευθύνει το βλέμμα του παρατηρητή εκεί που πραγματικά έχει σημασία, στο πρόσωπό μας. Υπάρχουν μικρά μυστικά για κάθε σωματότυπο: Οι εύσωμοι σαν εμένα ευεργετούνται από την μονοχρωμία και ένα κοστούμι εξυπηρετεί αυτόν ακριβώς τον σκοπό, καθώς το κοστούμι αποτελείται από σακάκι, παντελόνι και ενδεχομένως γιλέκο κομμένα από το ίδιο τόπι ύφασμα. Οι ρίγες (κοστούμια με μοτίβα pinstripe, chalk stripe κλπ) προσδίδουν ύψος, ενώ αν κάποιος είναι πολύ ψηλός ένα καρό σακάκι θα του προσθέσει την διάσταση του πλάτους και θα τον κάνει να δείχνει πιο αρμονικός.
Εκτός από το tailor-made, μέρος της ιεροτελεστίας είναι και η περιποίηση των ρούχων. Τι πρέπει να ξέρουμε για αυτό; Υπάρχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες στην Αθήνα ή online που μπορούν να μας λύσουν τα χέρια;
Όποιος φυλάει τα ρούχα του έχει τα μισά καινούργια δεν λέει η παροιμία; Το βασικό στάδιο της φροντίδας κάθε γκαρνταρόμπας γίνεται στο σπίτι και είναι όπως ακριβώς είπες: ιεροτελεστία. Με την επιστροφή στο σπίτι το σακάκι πρέπει να ξεκουράζεται σε μια κρεμάστρα με πεπλατυσμένες άκρες, να αερίζεται ώστε να απομακρύνονται οι οσμές και να βουρτσίζεται με μια βούρτσα από φυσική τρίχα η οποία δεν θα ταλαιπωρήσει το ύφασμα. Εάν γίνονται αυτά, οι επισκέψεις στο καθαριστήριο είναι άσκοπες εκτός βέβαια στην περίπτωση σοβαρού λεκέ που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τοπικά. Παράλληλα, τα δερμάτινα υποδήματα πρέπει να μπαίνουν σε ξύλινα καλαπόδια τα οποία απορροφούν την υγρασία από το δέρμα και διατηρούν τη φόρμα του παπουτσιού. Αυτές οι πρακτικές εγγυούνται ότι τα σακάκια και τα παπούτσια μας θα μας υπηρετούν πιστά για χρόνια, πάντα σε καλή κατάσταση και έτσι μπορούμε να επενδύσουμε στην ποιότητα παρά στην ποσότητα.
Πώς χτίζουμε ένα κλασικό στυλ ξεκινώντας από το μηδέν αν η γκαρνταρόμπα μας είναι προσανατολισμένη κυρίως στο casual style; Από τι ξεκινάμε, τι αγοράζουμε; Πόσα κοστούμια χρειάζεται να έχει πραγματικά ένας άνδρας στη ντουλάπα του;
Για έναν άντρα που θέλει να κάνει στροφή στο κλασικό στιλ, αυτό που πάντα προτείνω είναι να ξεκινήσει με μερικά βασικά πουκάμισα. Συγκεκριμένα γραβατοπουκάμισα με σκληρό γιακά όχι button down (με κουμπάκια). Ένα λευκό και ένα γαλάζιο. Κατόπιν, να επενδύσει σε ένα ζευγάρι δερμάτινα παπούτσια με ραμμένη σόλα σε ένα σκούρο καφέ χρώμα που είναι το πιο ευέλικτο. Αργότερα, μπορεί να προσθέσει το πρώτο του κοστούμι το οποίο, αν είναι σε σκούρο μπλε χρώμα, μπορεί να φοράει το σακάκι μόνο του ως blazer και να το συνδυάσει με πολλά διαφορετικά παντελόνια (γκρι, μπεζ, πράσινα, κίτρινα, ό,τι θέλει). Το πόσα κοστούμια χρειάζεται πραγματικά ένας άντρας καθορίζεται από την καθημερινότητα και την αισθητική του. Υπάρχουν άντρες που δεν φορούν ποτέ κοστούμια για διάφορους λόγους, αυτό που έχω να πω είναι ότι ακόμη κι αυτοί χρειάζονται δυο κοστούμια. Ένα χειμωνιάτικο και ένα καλοκαιρινό.
Μιλώντας για το γυναικείο στυλ η Κοκό Σανέλ είχε πει ότι είναι κυρίως μια πράξη αφαίρεσης, η τέχνη δηλαδή του να πετάς το περιττό, μια άσκηση ισορροπίας. Ισχύει αυτό και στο ανδρικό στυλ και αν ναι πώς ξέρουμε τι είναι περιττό;
Το κλασικό στιλ είναι συνώνυμο του απέριττου, του διακριτικού και του λειτουργικού. Δεν περιλαμβάνει τίποτα το διακοσμητικό. Μέχρι και η γραβάτα και το μαντιλάκι έχουν πρακτικό λόγο ύπαρξης, ακόμη κι αν θεωρούνται διακοσμητικά στοιχεία. Ένα κοστούμι ή ένα σπορ σακάκι δεν έχουν πάνω τους logo εταιρειών, τυπωμένα σχέδια, φράσεις και αριθμούς. Τίποτα δεν προσπαθεί να κλέψει τις εντυπώσεις. Ο μόνος τους ρόλος είναι να αφήσουν αυτόν που τα φοράει να εδραιώσει την παρουσία του με το μόνο που έχει σημασία, την προσωπικότητά του.
Παρά την επικράτηση του βιομηχανικού ρούχου και της ευρύτερης κουλτούρας της ταχύτητας σε κάθε επίπεδο, γιατί το vintage, το slow living, το χειροποίητο επιστρέφουν τόσο δυναμικά: από το ρούχο και το φαγητό μέχρι το ταξίδι και τη διακόσμηση; Είναι απλή νοσταλγία για έναν κόσμο που χάνεται, ένας τελευταίος σπασμός πριν τη λήθη ή μια βαθύτερη ανάγκη να ανακαλύψουμε ξανά τη βραδύτητα που ο Μίλαν Κούντερα την αποκαλεί «ρυθμό της απόλαυσης»;
Θεωρώ ότι η βιομηχανοποίηση του ρούχου είχε πολλά θετικά και πολλά αρνητικά. Κάποτε τα ρούχα ήταν πολύ ακριβά και οι περισσότεροι είχαν ελάχιστα, τα οποία όμως φρόντιζαν ώστε να είναι πάντα αξιοπρεπείς. Πλέον, κανείς δεν θα πεθάνει από το κρύο επειδή δεν έχει τι να φορέσει. Από την άλλη, στις ημέρες μας η fast fashion και οι influencers της μας βομβαρδίζουν καθημερινά με το νέο hot και trendy προϊόν τους που είναι εξ αρχής σχεδιασμένο και κατασκευασμένο για να φορεθεί μια δυο φορές και γρήγορα να καταλήξει σε κάποια χωματερή για να αντικατασταθεί από το νέο hot προϊόν της σεζόν. Για εμένα, το να επιλέξεις την στροφή σε ένα πιο κλασικό στιλ ερμηνεύεται ως αντίσταση σε αυτή την ματαιότητα.
Πέρα από το ντύσιμο, το κλασικό στυλ είναι μια ευρύτερη στάση ζωής που τη χαρακτηρίζει η φροντίδα, η ποιότητα, ο εκλεκτισμός, η αποφυγή της εύκολης λύσης και της προχειρότητας;
Προσωπικά, δεν ταυτίζω το κλασικό στιλ ένδυσης με κάποια στάση ζωής. Μπορεί κάποιος να φοράει μόνο φόρμες και αθλητικά παπούτσια αλλά να ενστερνίζεται αξίες όπως αυτές που ανέφερες. Σίγουρα όμως, ο άντρας που θα δώσει σημασία στο τι φοράει, τι διαβάζει, τι τρώει έχει περισσότερο ενδιαφέρον ως προσωπικότητα από έναν που δεν δίνει.
Info: classiconexpo.gr
Ξενοδοχείο President, Λεωφ. Κηφισιάς 43, Αθήνα / Σάββατο 21 και Κυριακή 22 Οκτωβρίου, 11:00 με 21:00 /
Είσοδος: 10€ (ισχύει και για τις δύο μέρες της έκθεσης)
Εισιτήρια: more.com και στην είσοδο τις ημέρες της έκθεσης
- ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- Ένας ηλεκτρολόγος άλλαξε ζωή στα 50 φτιάχνοντας γιαούρτι στο χωριό -Το γαλακτοπωλείο που κάνουν ουρές οι Αθηναίοι
- Δύο δάσκαλοι δημοτικού ψάχνουν στο TikTok το καλό φαγητό, κρυμμένα στέκια και γευστικές ιστορίες σε όλη την Ελλάδα
- Πού θα φάμε πραγματικά καλά στην Αθήνα -Τα best εστιατόρια και street food από τη δημοφιλή foodie Surtuko