Πανελλήνιες 2023: Ποιος ήταν ο συνταγματολόγος Σταύρος Τσακυράκης, κείμενο του οποίου «έπεσε» στη Νεοελληνική Γλώσσα - iefimerida.gr

Πανελλήνιες 2023: Ποιος ήταν ο συνταγματολόγος Σταύρος Τσακυράκης, κείμενο του οποίου «έπεσε» στη Νεοελληνική Γλώσσα

Ο Σταύρος Τσακυράκης
Ο Σταύρος Τσακυράκης / Φωτογραφία: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στη Νεοελληνική Γλώσσα εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2023, που προέρχονται από τα Γενικά Λύκεια της χώρας.

Ένα από τα κείμενα που «έπεσαν» -που μεταξύ άλλων εστίασαν στον φεμινισμό και τη βία κατά των γυναικών- ήταν του Σταύρου Τσακυράκη. Ο Σταύρος Τσακυράκης ήταν καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είχε θέσει υποψηφιότητα με το Ποτάμι στις ευρωεκλογές του 2014, χωρίς να εκλεγεί, ενώ είχε αναλάβει την υπεράσπιση των 8 Τούρκων στρατιωτικών που είχαν ζητήσει άσυλο στην Ελλάδα, μετά την απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία το 2016.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Σταύρος Τσακυράκης γεννήθηκε το 1951 στη Μήθυμνα Λέσβου. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Φιλοσοφία του Δικαίου και ήταν διδάκτορας του συνταγματικού δικαίου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Κατά τη διάρκεια της χούντας ήταν γραμματέας της ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος και μέλος της συντονιστικής επιτροπής κατάληψης του Πολυτεχνείου. Για την αντιδικτατορική του δράση συνελήφθη και φυλακίστηκε. Τα ανθρώπινα δικαιώματα ήταν ο τομέας με τον οποίον ασχολήθηκε ως επί το πλείστον.

Ο Σταύρος Τσακυράκης έφυγε από τη ζωή το 2018, έπειτα από μακροχρόνια μάχη με τον καρκίνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κείμενο του Σταύρου Τσακυράκη στις Πανελλήνιες 2023

«Ημέρα καταδίκης της βίας εναντίον των γυναικών

Δεν υπάρχει στην ιστορία της ανθρωπότητας διαρκέστερη και διαστροφικότερη καθυπόταξη ανθρώπων από αυτή που υπέστησαν οι γυναίκες από τους άντρες. Αρχίζοντας από τον Αριστοτέλη αναρίθμητα ήταν τα μεγάλα πνεύματα που αρνιούνταν σε αυτές την ανθρώπινη αξία. Μέχρι τον 20ό αιώνα, με ελάχιστες εξαιρέσεις, όλες οι συζητήσεις για την ισότητα θεωρούσαν ως δεδομένο ότι αυτή δεν περιλαμβάνει τις γυναίκες.

Η αντίληψη ότι είναι κατώτερα πλάσματα, φτιαγμένα για να εξυπηρετήσουν την αναπαραγωγή του κόσμου των ανδρών, είχε ως συνέπεια μια τέτοια κακομεταχείριση, βία και εκμετάλλευση, που όμοιά της δεν έχει υποστεί καμία άλλη ομάδα ανθρώπων (ούτε οι μαύροι ούτε η εργατική τάξη, κανείς).

Σε πολλά μέρη του κόσμου ακόμα και σήμερα η ωμή βία εναντίον των γυναικών είναι καθημερινή πρακτική. Στις δικές μας κοινωνίες οι ωμότητες είναι παράνομες. Τα φαινόμενα, όμως, βιασμού, οικογενειακής βίας, σεξουαλικής παρενόχλησης και ποικίλων άλλων προσβολών των γυναικών κάθε άλλο παρά σπάνια είναι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ξέρω ότι οι καθιερωμένες ημέρες μνήμης δεν συγκινούν. Σήμερα, όμως, ημέρα κατά της βίας εναντίον των γυναικών, δεν μπορεί παρά να αναλογιζόμαστε με ενοχή τη μεγαλύτερη αδικία που υπήρξε από καταβολής κόσμου, να συμπονούμε τις αμέτρητες γυναίκες θύματα, και να προσπαθούμε να οραματιζόμαστε δικαιοσύνη».

[Σταύρος Τσακυράκης, Δικαιοσύνη: Η ουσία της πολιτικής, εκδ. Μεταίχμιο, 2019, σ. 202].

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ