Πανελλαδικές 2022 -Έκθεση: Τι ώρα θα βγουν θέματα και απαντήσεις -Πώς εξετάζεται η Νεοελληνική Γλώσσα - iefimerida.gr

Πανελλαδικές 2022 -Έκθεση: Τι ώρα θα βγουν θέματα και απαντήσεις -Πώς εξετάζεται η Νεοελληνική Γλώσσα

πανελλαδικές 2022 πανελλήνιες / τα μέτρα
Φωτογραφία αρχείου: INTIME NEWS
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Έκθεση) μπήκαν σήμερα στην «κούρσα» των Πανελλαδικών οι υποψήφιοι από τα ΓΕΛ.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα των Πανελλαδικών 2022, αύριο, Σάββατο, οι υποψήφιοι από τα ΕΠΑΛ θα εξεταστούν στα Μαθηματικά (Άλγεβρα), ενώ τη Δευτέρα, 6 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα διαγωνιστούν σε Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Πανελλαδικές ολοκληρώνονται στις 10 Ιουνίου για τους μαθητές των ΓΕΛ και στις 17 Ιουνίου για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Τα Ειδικά Μαθήματα θα εξεταστούν 18-30 Ιουνίου.

Πανελλαδικές 2022: Τι ώρα ανακοινώνονται τα θέματα -Τι ισχύει για τις απαντήσεις

Σύμφωνα με τον οδηγό του υπ. Παιδείας για τις Πανελλαδικές, τα θέματα των εξετάσεων θα ανακοινώνονται μετά τις 10.00 π.μ. Το iefimerida.gr, σε συνεργασία με το ΜΕΘΟΔΙΚΟ Φροντιστήριο, θα μεταδίδει πρώτο τα θέματα και τις απαντήσεις, ενώ θα ακολουθεί και σχολιασμός. Για τα θέματα, τις απαντήσεις και τον σχολιασμό μπορείτε να αποθηκεύσετε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Υπενθυμίζεται ότι κατά την περίοδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022, και συγκεκριμένα από τις 02-6-2022 έως και τις 30-6-2022 απαγορεύεται η είσοδος κοινού, δικηγόρων και επισκεπτών στο Υπουργείο Παιδείας. Εξαίρεση αποτελούν τα ραντεβού δικηγόρων για επείγουσες υποθέσεις,που θα πραγματοποιούνται μετά τις 11.00π.μ..

Πανελλαδικές 2022: Πώς εξετάζεται η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Έκθεση)

Στο ΦΕΚ για τις Πανελλαδικές εξετάσεις περιγράφεται λεπτομερώς ο τρόπος με τον οποίο εξετάζεται κάθε μάθημα. Σε ό,τι αφορά τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Έκθεση) αναφέρονται τα εξής:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την εξέταση του μαθήματος Γενικής Παιδείας, οι υποψήφιοι/ες αξιολογούνται σε ενιαία τρίωρη εξέταση στην κατανόηση και παραγωγή λόγου. Δίνονται στους/στις υποψηφίους/ες δύο ή τρία μη διδαγμένα κείμενα, συνολικής έκτασης έως τρεις σελίδες, ένα εκ των οποίων είναι λογοτεχνικό, σε ολοκληρωμένη ή αποσπασματική μορφή, (ποίημα, διήγημα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο)· τα υπόλοιπα κείμενα μπορεί να είναι σε ολοκληρωμένη, ελαφρώς διασκευασμένη ή αποσπασματική μορφή: δημοσιογραφικά άρθρα, συνεντεύξεις, κριτικές, δοκίμια, επιστημονικά κείμενα, αφίσες με λεζάντα, πληροφοριακά κείμενα με εικόνες, σκίτσα, πίνακες ή διαγράμματα κ.ά.), διαφορετικά μεταξύ τους ως προς το κειμενικό είδος, ώστε να αποτιμάται η αναγνωστική ικανότητα των υποψηφίων σε ποικιλία κειμενικών ειδών.  

Τα κείμενα μπορούν να συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια. Για τα κείμενα αυτά τίθενται τέσσερα συνολικά θέματα μέσω των οποίων αποτιμάται η ικανότητα των υποψηφίων να κατανοούν το περιεχόμενο των κειμένων, να ερμηνεύουν και να αξιολογούν στάσεις, αξίες, ιδέες κ.ά. βασιζόμενοι/ ες σε στοιχεία των κειμένων, καθώς επίσης να παράγουν ερμηνευτικό και κριτικό λόγο.

Τα θέματα προτείνεται να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να τίθενται περιορισμοί στην έκταση των απαντήσεων (όπου χρειάζεται). Το νοηματικό περιεχόμενο των μη λογοτεχνικών κειμένων πρέπει να είναι συναφές με κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες που προσδιορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Τα κείμενα συνοδεύονται από τα εξής θέματα:

Το πρώτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη συνοπτική νοηματική απόδοση από τους/τις υποψηφίους/ες μέρους ενός κειμένου ή τη συνοπτική απόδοση των απόψεων που διατυπώνονται σε ένα κείμενο για κάποιο ζήτημα. Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με δεκαπέντε (15) μονάδες.

Το δεύτερο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αναλύεται σε τρία ερωτήματα, διαφορετικά μεταξύ τους, με δυνατότητα κάποιο/κάποια από αυτά να είναι κλειστού τύπου και με ενδεχόμενη αιτιολόγηση της απάντησης. Ένα από αυτά μπορεί να διαιρείται σε δύο υποερωτήματα. Τα ερωτήματα σχετίζονται με:

Την αξιοποίηση του πλαισίου των κειμένων (κοινωνικού, ιστορικού, πολιτιστικού, του χώρου και του χρόνου) με σκοπό την κατανόηση των λόγων και των ενεργειών των υποκειμένων (ατομικών και συλλογικών) που αναφέρονται στα κείμενα, και των σχέσεων μεταξύ τους, τον εντοπισμό και την ερμηνευτική προσέγγιση σκοπών, στάσεων, βασικών θέσεων και προθέσεων του συντάκτη/συντακτών των κειμένων, καθώς και την τεκμηρίωση της βασικής ιδέας του κειμένου, την αξιολόγηση της συνάφειας ιδεών, επιχειρημάτων, τίτλων, υπότιτλων, εικόνων κ.ά. με μια θέση, άποψη ή ζήτημα που θέτει το κείμενο και της αποδεικτικής τους αξίας, τον εντοπισμό και τη συσχέτιση συγκεκριμένων κειμενικών δεικτών που οργανώνουν το κείμενο ως σημασιοδοτημένη κατασκευή - δηλαδή, οι υποψήφιοι/ες να εντοπίζουν μέσα στο κείμενο δείκτες (π.χ. λεξιλόγιο, ρηματικά πρόσωπα, στίξη, εκφραστικά μέσα, τρόπους σύνταξης, κ.ά.) και να αναγνωρίζουν τη λειτουργία τους στο κείμενο, την αναγνώριση και την ερμηνευτική προσέγγιση του τρόπου σύνδεσης και οργάνωσης ιδεών, προτάσεων, παραγράφων ή διαφόρων σημειωτικών τρόπων σε ένα κείμενο, αφού λάβουν οι υποψήφιοι/ες υπόψη το επικοινωνιακό πλαίσιο και τα κοινωνικά συμφραζόμενα, τη σύγκριση των μη λογοτεχνικών κειμένων ως προς τις θέσεις, τον τρόπο πραγμάτευσης του θέματος, την πειστικότητα, την αποτελεσματική μετάδοση του νοήματος κ.α. Το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες, που επιμερίζονται σε κάθε ερώτημα ανάλογα με τη βαρύτητά τους (15+15+10). Τα υποερωτήματα, επίσης, βαθμολογούνται ανάλογα με τη βαρύτητά τους.

Το τρίτο θέμα σχετίζεται με το λογοτεχνικό κείμενο και αφορά στην παραγωγή ερμηνευτικού σχολίου, με το οποίο επιδιώκεται οι υποψήφιοι/ες, αφενός να αναπτύσσουν κρίσιμα θέματα/ερωτήματα που πραγματεύεται το λογοτεχνικό κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες ή και στοιχεία συγκειμένου, αφετέρου να τοποθετούνται/ανταποκρίνονται στα θέματα/ ερωτήματα αυτά, τεκμηριώνοντας τις προσωπικές τους θέσεις. Η προβλεπόμενη έκταση της απάντησης μπορεί να κυμαίνεται από 100 έως 200 λέξεις. Το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες. Στα παραπάνω θέματα χρειάζεται να είναι σαφής και προσεκτική η διατύπωση των ερωτημάτων, ώστε να αποφεύγονται επικαλύψεις στις απαντήσεις των υποψηφίων.

Το τέταρτο θέμα σχετίζεται με τα μη λογοτεχνικά κείμενα και αφορά στη γραπτή παραγωγή κριτικού λόγου, 300 έως 400 λέξεις (ανάλογα με τη βαρύτητα του θέματος), το οποίο ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο (σκοπό, πομπό, αποδέκτες, κειμενικό είδος) και ζητεί από τους/τις υποψηφίους/ες την ανάπτυξη τεκμηριωμένης προσωπικής γνώμης, τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με προβλήματα, θέσεις, στάσεις, στερεότυπα, προκαταλήψεις κ.ά. που θέτει το κείμενο/θέτουν τα κείμενα αναφοράς. Το τέταρτο θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες.

Οδηγός για τις Πανελλαδικές

Το iefimerida.gr έχει ήδη δημοσιεύσει αναλυτικές οδηγίες των ειδικών, καθώς και τον κανονισμό για τα αντικείμενα που απαγορεύεται να έχουν μαζί τους την ώρα της εξέτασης οι υποψήφιοι των Πανελλήνιων εξετάσεων. Ο κανονισμός είναι ιδιαίτερα αυστηρός και υπό ορισμένες περιπτώσεις προβλέπει τον μηδενισμό του γραπτού.

Στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις χρησιμοποιείται εκ νέου ο «κόφτης» της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ενώ και τα μόρια που θα συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι θα υπολογιστούν με διαφορετικό τρόπο. Το υπουργείο Παιδείας ανάρτησε ταυτόχρονα τους πίνακες με τους εισακτέους, με τους αναλυτές να υποστηρίζουν ότι ο αριθμός τον εισακτέων δεν θα επηρεάσει σημαντικά τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ