Μια συνολική εκτίμηση για τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Πανελληνίων παραθέτει η ομάδα διδασκόντων των φροντιστηρίων έλιξ.
Το iefimerida.gr και τα φροντιστήρια έλιξ παρουσίασαν με ταχύτητα και εγκυρότητα τις απαντήσεις στα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών, των Μαθηματικών και της Βιολογίας.
Μόλις λίγα λεπτά μετά την ανακοίνωση των θεμάτων, η έμπειρη ομάδα των φροντιστηρίων έλιξ έκανε το πρώτο σχόλιο για τα Αρχαία Ελληνικά. Όπως ανέφεραν στο πρώτο σχόλιο, «τα θέματα του Γνωστού με μια πρώτη ματιά μπορούν να χαρακτηριστούν βατά, αν και η επιλογή και των δυο πρωτότυπων κειμένων έγινε από την ίδια θεματική ενότητα. Το θέμα Α περιλάμβανε, εκτός από ερωτήσεις σωστού-λάθους, και μια αντιστοίχιση πάνω σε εκφραστικές-υφολογικές επιλογές, που άλλοτε περιλαμβάνονταν σαν υποερώτημα στις ερμηνευτικές ερωτήσεις. Η ερμηνευτική ερώτηση της Β1 άσκησης θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαφής και θα είναι εύκολο για τους μαθητές να εντοπίσουν τα ερμηνευτικά σχόλια του φακέλου υλικού που απαιτούνται για την απάντηση. Το παράλληλο κείμενο της Β2 δεν θα δυσκολευτούν οι υποψήφιοι να το συγκρίνουν με το πρωτότυπο. Τέλος, η Β3 περιλάμβανε μόνο ένα σκέλος τη φετινή χρονιά και οι λέξεις που ζητούνταν δεν παρουσίαζαν κάποια δυσκολία. Ως προς το Άγνωστο – Αδίδακτο κείμενο, τα φετινά θέματα είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και μπορούν να χαρακτηριστούν απαιτητικά ως προς τη Γραμματική και το Συντακτικό. Το ίδιο κείμενο παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες».
Πανελλήνιες: Η συνολική εκτίμηση για τα Αρχαία Ελληνικά από φροντιστήρια έλιξ
Πλέον, τα φροντιστήρια έλιξ, έχοντας αναλύσει διεξοδικά τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών, επισημαίνουν τα εξής στην τελική τους εκτίμηση:
«Τα θέματα του Διδαγμένου Κειμένου σε γενικές γραμμές μπορούν να χαρακτηριστούν βατά, αν και η επιλογή έγινε από μια θεματική ενότητα και συγκεκριμένα την 5η θεματική. Κάθε μαθητής που είχε κάνει μια ολοκληρωμένη προετοιμασία μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των θεμάτων. Αναλυτικότερα, το θέμα Α περιλάμβανε, εκτός από ερωτήσεις σωστού-λάθους και μια αντιστοίχιση πάνω σε εκφραστικές επιλογές, που άλλοτε περιλαμβάνονταν σαν υποερώτημα στις ερμηνευτικές ερωτήσεις.
»Η ερμηνευτική ερώτηση της Β1 απαιτούσε τη χρήση τριών σχολίων του Φακέλου Υλικού, επιβεβαιώνοντας την απαίτηση να γνωρίζουν οι μαθητές τα σχόλια των διδακτικών εγχειριδίων. Το παράλληλο κείμενο της Β2 δεν παρουσίαζε δυσκολίες στην κατανόησή του και ήταν εύκολο για τους μαθητές να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά του "Υπερανθρώπου" σε καθένα από τα δυο κείμενα. Στη συνέχεια, η Β3 παρουσίαζε πιο απλή μορφή συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, αφού περιορίζονταν σε ένα μόνο ερώτημα.
»Τέλος, στην άσκηση που αφορά τις εισαγωγές δεν εντοπίζονται διαφορές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το αδίδακτο κείμενο αντλήθηκε από τον "Θεάγη" του Πλάτωνα. Η μετάφρασή του (Θέμα Γ1) κρίνεται ιδιαίτερα απαιτητική, η ερώτηση κατανόησης (Θέμα Γ2) ήταν σε περιορισμένο απόσπασμα το οποίο για πρώτη φορά δόθηκε στην εκφώνηση, γεγονός που διευκολύνει τους μαθητές στον εντοπισμό της. Οι γραμματικές παρατηρήσεις (Θέμα Γ3) καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος της ύλης ενώ στο συντακτικό (Θέμα Γ4) πέρα από τη συνηθισμένη άσκηση συντακτικής αναγνώρισης των όρων, ζητήθηκε, όπως και πέρυσι, το συντακτικό φαινόμενο του πλαγίου λόγου».
Οι απαντήσεις στα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών
Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις στα Αρχαία Ελληνικά:
Φροντιστήρια έλιξ: Ο δρόμος για την επιτυχία στις Πανελλήνιες
Τα φροντιστήρια έλιξ, που εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη, έχουν μια ιστορία 23 ετών και σε αυτό το διάστημα έχουν οδηγήσει πάνω από 11.000 υποψηφίους στην επιτυχία.
Συγκεκριμένα, τα τελευταία 10 χρόνια (2013-2022):
• 472 επιτυχόντες σε υψηλόβαθμες Σχολές Υγείας
• 406 επιτυχόντες σε υψηλόβαθμες Ανθρωπιστικές Σχολές
• 585 επιτυχόντες σε υψηλόβαθμες Θετικές Σχολές
• 340 επιτυχόντες σε υψηλόβαθμες Σχολές Οικονομίας & Πληροφορικής
Τα τρία Α των φροντιστηρίων έλιξ:
- Αξιοπιστία: ό,τι λέμε το κάνουμε
- Αξία: ό,τι κάνουμε έχει άξια
- Αποτέλεσμα: από τα έλιξ στο Πανεπιστήμιο
… και περνάμε καλά!
Μάθετε περισσότερα για τα φροντιστήρια έλιξ κάνοντας «κλικ» στον παρακάτω σύνδεσμο: