Ανακοινώθηκαν πριν από λίγο οι βαθμολογίες των Πανελληνίων 2020 και πλέον το επόμενο βήμα για τους υποψηφίους είναι ο υπολογισμός των μορίων που συγκέντρωσαν.
Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) έχει αναρτήσει στο σάιτ της μια εύκολη εφαρμογή, η οποία επιτρέπει στους υποψηφίους να δουν πολύ γρήγορα πόσα μόρια συγκέντρωσαν. Η εφαρμογή είναι σε ισχύ τόσο για όσους έδωσαν Πανελλήνιες με το νέο σύστημα όσο και για αυτούς που εξετάστηκαν με το παλιό σύστημα.
Αφού μπείτε στο σάιτ της ΟΕΦΕ, σε αυτόν τον σύνδεσμο, επιλέγετε είτε την καρτέλα «Υπολογισμός μορίων με το νέο σύστημα» είτε την καρτέλα «Υπολογισμός μορίων με το παλιό σύστημα».
Στη συνέχεια, στα αριστερά της σελίδας, επιλέγετε Προσανατολισμό (Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών, Σπουδών Υγείας, Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής). Στα αντίστοιχα μαθήματα, τοποθετείτε τους βαθμούς που συγκεντρώσατε και η εφαρμογή σάς δίνει αυτομάτως τα μόρια που συγκεντρώσατε.
Δείτε και τις πιθανές σχολές εισαγωγής
Στην πλατφόρμα της ΟΕΦΕ, αφού δείτε πόσα μόρια συγκεντρώσατε, μπορείτε να δείτε και τις πιθανές σχολές εισαγωγής, σύμφωνα με τις περσινές βάσεις. Μια εφαρμογή σάς δείχνει, ανάλογα με το πεδίο σπουδών, σε ποια σχολή είναι πιθανό να εισαχθείτε, πάντα με γνώμονα τις περσινές βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
Πανελλήνιες 2020: Η αλλαγή στα μόρια
Υπενθυμίζεται ότι φέτος δεν υπήρχαν μαθήματα που έδιναν περισσότερα μόρια, όπως υπήρχαν μέχρι και το 2019 τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας. Έτσι κάθε μάθημα δίνει τώρα 250 μόρια σε αντίθεση με το 2019, όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα, που επιμελήθηκε ο Στράτος Στρατηγάκης:
Όπως είναι λογικό, η αλλαγή επηρεάζει τον συνολικό αριθμό μορίων που θα συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές 2020, αφού δεν γράφουν σε όλα τα μαθήματα τον ίδιο βαθμό. «Αν, δηλαδή, ένας υποψήφιος έγραφε και στα 4 μαθήματα 15, τότε θα συγκέντρωνε 15.000 μόρια είτε με το ένα σύστημα είτε με το άλλο. Όμως αυτό δεν συμβαίνει στην πράξη», είχε πει ο κ. Στρατηγάκης.
Συνεπώς, οι υποψήφιοι συγκεντρώνουν περισσότερα μόρια με το νέο σύστημα, και αυτό οφείλεται στο ότι στο Μάθημα 1 και στο Μάθημα 2, που είναι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, οι υποψήφιοι γράφουν χαμηλότερους βαθμούς, γιατί είναι δυσκολότερα μαθήματα από τα άλλα, με αποτέλεσμα όταν έχουν αυξημένη βαρύτητα να οδηγούν τους υποψηφίους στη συγκέντρωση λιγότερων μορίων από όταν δεν έχουμε αυξημένη βαρύτητα στα μαθήματα με χαμηλότερες επιδόσεις.
Στον παρακάτω πίνακα αποτυπώνονται 4 παραδείγματα που δείχνουν τη διαφοροποίηση των μορίων ανάλογα με τις επιδόσεις των υποψηφίων:
Με την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας, η εξέλιξη θα δημιουργήσει μια γενική τάση, αυξητική στα μόρια. Ωστόσο, η αύξηση δεν θα είναι ίδια σε όλη την γκάμα, «αλλά όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά των βαθμών από το μέσο όρο των βαθμών του υποψηφίου τόσο μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά μορίων μεταξύ του παλαιού και του νέου συστήματος», όπως είπε ο κ. Στρατηγάκης.
«Ο υποψήφιος 1 θα συγκέντρωνε τα ίδια μόρια και με τα δύο συστήματα, αλλά αυτό δεν είναι πραγματικό, γιατί κανείς υποψήφιος δεν γράφει τους ίδιους βαθμούς σε όλα τα μαθήματα. Οι άλλοι υποψήφιοι είναι πιο πραγματικές περιπτώσεις και βλέπουμε ότι όσο μεγαλύτερη απόκλιση έχουν οι βαθμοί τους από το μέσο όρο, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά των μορίων. Αυτό μας επιτρέπει να καταλάβουμε ότι θα έχουμε άνοδο των βάσεων των χαμηλόβαθμων σχολών, εξαιτίας της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού μορίων. Δεν γνωρίζουμε βέβαια πώς θα επηρεάσει τη διαμόρφωση των βάσεων η δυσκολία των θεμάτων και οι επιδόσεις των υποψηφίων στις εξετάσεις», τόνισε.