Τα αναλυτικά αποτελέσματα, τις Βάσεις και τα στατιστικά ανάρτησε το υπουργείο Παιδείας στην ιστοσελίδα του.
Λίγη ώρα νωρίτερα είχαν ανακοινωθεί τα αποτελέσματα των Πανελληνίων.
Η πρώτη εικόνα είναι ότι οι υποψήφιοι από τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ που εισάγονται φέτος σε πανεπιστήμια, Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, σε ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, καθώς και στις Ακαδημίας της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού ανέρχονται σε 61.682.
O συνολικός αριθμός των υποψηφίων για επιλογή ανήλθε σε 73.405, εκ των οποίων 61.143 υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΓΕΛ και 12.262 υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΕΠΑΛ.
Σε ό,τι αφορά τα δημόσια ΙΕΚ, ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων με οριστικοποιημένο παράλληλο μηχανογραφικό φέτος ανήλθε σε 20.432, εκ των οποίων 18.812 υποψήφιοι είναι απόφοιτοι Λυκείων σχολικού έτους 2021-2022, ενώ 1.620 είναι απόφοιτοι παλαιότερων ετών.
Επίσης, 157 υποψήφιοι επιλέχθηκαν στην ειδική κατηγορία, ενώ 20.275 επιλέχθηκαν στη γενική κατηγορία.
Βάσεις 2022: Πώς θα δείτε τα τελικά αποτελέσματα
Για να δείτε τις πληροφορίες που σας ενδιαφέρουν ακολουθήστε τους εξής συνδέσμους:
2. Συγκριτικό Βάσεων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ
3. Στατιστικά Προτιμήσεων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ
5. Στατιστικά Προτιμήσεων ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ
6. Βάσεις εισαγωγής ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ στα ΔΙΕΚ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ
7. Βάσεις εισαγωγής ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ στα ΔΙΕΚ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ
8. Στατιστικά Προτιμήσεων στα ΔΙΕΚ
Βάσεις 2022: 75.154 οι εισαχθέντες σε ΑΕΙ και Δημόσια ΙΕΚ
Από τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, προκύπτει ότι φέτος αυξήθηκε ο συνολικός αριθμός των εισαχθέντων σε ΑΕΙ και Δημόσια ΙΕΚ σε 75.154, έναντι 71.833 το 2021.
Κατά την ίδια πηγή, το 93% των επιτυχόντων εισάγεται σε Σχολή-Τμήμα μέσα στις πρώτες 10 προτιμήσεις του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ αυξήθηκε στο 62,1%, έναντι 61,1% το 2021.
Ο απόλυτος αριθμός εισαχθέντων 2022 σε ΑΕΙ ανέρχεται σε 61.682.
Τι δείχνουν τα αποτελέσματα για το Παράλληλο Μηχανογραφικό
Το ποσοστό εισαγωγής στα Δημόσια ΙΕΚ μέσω παράλληλου μηχανογραφικού αυξήθηκε στο 65,9%, έναντι 37,7% το 2021.
Η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ανέδειξε μια δημόσια εναλλακτική εκπαιδευτική διαδρομή, η οποία ανοίγει δρόμους επαγγελματικής αποκατάστασης σε επιλεγμένες ειδικότητες υψηλής ζήτησης και απορρόφησης, όπως προγραμματιστής ψηφιακών συστημάτων και ιστοσελίδων (web-design), τεχνικός ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και βοηθός νοσηλευτής μεταξύ άλλων.
Η ανταπόκριση των υποψηφίων ήταν ευρύτατη: 13.472 υποψήφιοι είναι επιτυχόντες σε Δημόσια ΙΕΚ, ενώ άλλες περίπου 10.000 θέσεις θα δοθούν για πρόσθετες εγγραφές σε Δημόσια ΙΕΚ τον Σεπτέμβριο.
Το 24,8% όσων υπέβαλαν παράλληλο μηχανογραφικό έχει επιλέξει Δημόσιο ΙΕΚ σε διαφορετική περιφέρεια από αυτή του μόνιμου τόπου κατοικίας, γεγονός που υπογραμμίζει περαιτέρω τον αναβαθμισμένο ρόλο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Φέτος, για πρώτη φορά, τα αποτελέσματα των υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις ανακοινώνονται ταυτόχρονα με τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Αυτό επετεύχθη, καθώς, επίσης για πρώτη φορά, υπέβαλαν ηλεκτρονικά Μηχανογραφικό Δελτίο για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, τον μήνα Μάιο, αντί για το μήνα Σεπτέμβριο.
Ο μαθηματικός-σύμβουλος σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης, μιλώντας στην ΕΡΤ, επισήμανε ότι επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις για πτωτική τάση στις Βάσεις, τονίζοντας ότι καταγράφηκε μεγάλη πτώση στη Νομική Αθήνας, η οποία έπεσε κάτω από τα 18.000 μόρια.
Κάτω από τα 18.000 μόρια, όπως είπε ο κ. Στρατηγάκης, έπεσε και η Οδοντιατρική Αθήνας. Μικρότερη πτώση από αυτή που αναμενόταν καταγράφηκε στην Ιατρική Αθήνας, ενώ μικρή πτώση παρατηρήθηκε και στο Μαθηματικό Αθήνας.
Βάσεις 2022: Η επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας
Από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων παρατίθενται πληροφορίες για τις διαδικασίες επιλογής για την εισαγωγή υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσω πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ- ΕΠΑΛ και μέσω της ειδικής κατηγορίας υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις καθώς και για την εισαγωγή υποψηφίων στα Δημόσια ΙΕΚ, μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου.
Α) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
Α1. Οι διαδικασίες επιλογής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αφορούν αποφοίτους που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις 2022 ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ:
i) ημερήσιου Γενικού Λυκείου, για τα Τμήματα και τις Σχολές των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές των Ακαδημιών της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος.
ii) ημερήσιου ΕΠΑΛ, για Τμήματα και Σχολές των Πανεπιστημίων, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, τις Σχολές Αστυφυλάκων, Πυροσβεστών, Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.
iii) εσπερινού Γενικού Λυκείου, για τα Πανεπιστήμια, τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.
iv) εσπερινού ΕΠΑΛ, για τα Πανεπιστήμια, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.
Α2. Επίσης, οι διαδικασίες επιλογής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αφορούν αποφοίτους, χωρίς νέα εξέταση το 2022, αλλά με παλαιότερη συμμετοχή το 2020 ή το 2021:
i) ημερήσιου Γενικού Λυκείου, για τα Τμήματα και τις Σχολές των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές των Ακαδημιών της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος.
ii) ημερήσιου ΕΠΑΛ , για τα Πανεπιστήμια, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, τις Σχολές Αστυφυλάκων, Πυροσβεστών, Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.
Δίνονται στη δημοσιότητα η βαθμολογία του πρώτου και του τελευταίου εισαγόμενου στο κάθε Τμήμα ή Σχολή για την κάθε κατηγορία. Επίσης, δίνονται συγκριτικά στοιχεία για τα έτη 2022 και 2021, για τις κατηγορίες υποψηφίων, όπου οι βάσεις εισαγωγής είναι αναλογικά συγκρίσιμες μεταξύ των δύο ετών, καθώς και τα στατιστικά προτιμήσεων τόσο των υποψηφίων όσο και των επιτυχόντων στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022.
Ταυτόχρονα, τα αποτελέσματα αποστέλλονται ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους, για να εκτυπωθούν καταστάσεις των επιτυχόντων και να αναρτηθούν στα Λύκεια. Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα Λύκεια θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα στοιχεία της επιτυχίας του και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.
O συνολικός αριθμός των υποψηφίων για επιλογή ανήλθε σε 73.405, εκ των οποίων 61.143 υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΓΕΛ και 12.262 υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΕΠΑΛ.
Συνολικά εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος 61.682 υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.
Τα αναλυτικά στοιχεία υποψηφίων και επιτυχόντων παρατίθενται στον συνημμένο πίνακα.
Η διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής θα ανακοινωθεί με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο. Η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και του Λιμενικού Σώματος, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, καθώς στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις Σχολές.
Β) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΟΒΑΡΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ
Φέτος για πρώτη φορά οι υποψήφιοι που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις υπέβαλαν ηλεκτρονικά, μέσω Διαδικτύου, Μηχανογραφικό Δελτίο για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, τον μήνα Μάιο αντί για το μήνα Σεπτέμβριο, προκειμένου τα αποτελέσματα τους να ανακοινωθούν παράλληλα με τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Προκειμένου να ολοκληρωθεί έγκαιρα αυτή η διαδικασία, οι βαθμοί απόλυσης των μαθητών της Γ’ τάξης των ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΝΕΕΓΥΛ και Λυκείων ΕΑΕ αντλήθηκαν υπηρεσιακά από την ηλεκτρονική πλατφόρμα myschool του ΥΠΑΙΘ.
Στη διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με την ανωτέρω ειδική κατηγορία, έλαβαν μέρος 1.637 συνολικά υποψήφιοι, από τους οποίους εισήχθησαν οι 1.524.
Η διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής θα ανακοινωθεί με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο.
Γ) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ
Η διαδικασία επιλογής αφορά αποφοίτους του 2022 ή παλαιότερους που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και υπέβαλαν οριστικοποιημένο παράλληλο μηχανογραφικό.
Έχουν δοθεί στη δημοσιότητα η βαθμολογία του τελευταίου εισακτέου σε κάθε προσφερόμενη ειδικότητα σε κάθε Δημόσιο ΙΕΚ για κάθε κατηγορία υποψηφίων (γενική/ειδική). Απεστάλησαν ηλεκτρονικά στην Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (πρώην Ο.Α.Ε.Δ.) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και στο Υπουργείο Τουρισμού καταστάσεις επιτυχόντων κάθε κατηγορίας, ώστε να υποστηριχθεί στα αντίστοιχα ΙΕΚ η διαδικασία των εγγραφών.
Όσον αφορά τα ΙΕΚ εποπτείας των Υπουργείων Παιδείας και Υγείας, έχει προετοιμαστεί η διαδικασία καταχώρισης και παρακολούθησης των εγγραφών των επιτυχόντων μέσα από το Πληροφοριακό Σύστημα ΠΗΓΑΣΟΣ, στο οποίο έχουν πρόσβαση τα ΙΕΚ αυτά.
O συνολικός αριθμός των υποψηφίων με οριστικοποιημένο παράλληλο μηχανογραφικό φέτος ανήλθε σε 20.432, εκ των οποίων 18.812 υποψήφιοι είναι απόφοιτοι Λυκείων σχολικού έτους 2021-2022, ενώ 1.620 είναι απόφοιτοι παλαιότερων ετών. Επίσης, 157 υποψήφιοι επιλέχθηκαν στην ειδική κατηγορία, ενώ 20.275 επιλέχθηκαν στη γενική κατηγορία.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης αποτελεσμάτων, οι επιτυχόντες του παράλληλου μηχανογραφικού είναι συνολικά 13.472.
Πιο συγκεκριμένα, οι 13.315 είναι επιτυχόντες στη γενική κατηγορία και 157 στην ειδική κατηγορία.
Τα αναλυτικά στοιχεία υποψηφίων και επιτυχόντων ανά υπουργείο παρατίθενται στον συνημμένο πίνακα.
Τα δικαιολογητικά και η διαδικασία της εγγραφής έχουν ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα του παράλληλου μηχανογραφικού (https://michanografiko-diek.it.minedu.gov.gr) για τους επιτυχόντες στα Δημόσια ΙΕΚ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενώ οι αντίστοιχες πληροφορίες εγγραφής για τα ΔΙΕΚ εποπτείας των άλλων Υπουργείων θα ανακοινωθούν ξεχωριστά από τα Υπουργεία αυτά.
Η προθεσμία για την εγγραφή των επιτυχόντων στα ΙΕΚ επιτυχίας τους για τα Δημόσια ΙΕΚ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι από την Πέμπτη 1/9/2022 μέχρι και τη Δευτέρα 12/9/2022.
Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι αυτά που έχουν ανακοινωθεί με τις Οδηγίες προς τους επιτυχόντες του παράλληλου μηχανογραφικού.
Πίνακας 1: Στατιστικά στοιχεία υποψηφίων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ για τα αποτελέσματα επιλογής Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΜΕ ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2022 | |||
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ | ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ | ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ |
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ |
ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΓΕΛ | 1.355 | 1.297 | 95.72 % |
ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΕΠΑΛ | 282 | 227 | 80.50 % |
Πίνακας 2: Στατιστικά στοιχεία υποψηφίων με ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ για τα αποτελέσματα επιλογής 2022.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝΓΙΑ ΔΙΕΚ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ 2022 | ||
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ | ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ | ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ |
ΓΕΝΙΚΗ | 20.275 | 13.315 |
ΕΙΔΙΚΗ | 157 | 157 |
ΣΥΝΟΛΟ | 20.432 | 13.472 |
Πίνακας 3: Στατιστικά στοιχεία υποψηφίων για τα αποτελέσματα του Παράλληλου Μηχανογραφικού 2022.
ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΓΙΑ ΔΙΕΚ 2022 ΑΝΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ | ||||
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ | ΘΕΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ | ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ | ΘΕΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ | ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ |
Υ.ΠΑΙ.Θ. | 14.180 | 11.398 | 1.418 | 120 |
ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ | 765 | 609 | 103 | 10 |
ΥΠ. ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ | 914 | 644 | 97 | 7 |
Δ.ΥΠ.Α. (πρώην Ο.Α.Ε.Δ.) | 615 | 597 | 82 | 19 |
ΥΠ. ΑΓΡΟΤ. ΑΝΑΠΤ. ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ | 80 | 67 | 9 | 1 |
ΣΥΝΟΛΟ | 16.554 | 13.315 | 1.709 | 157 |
Πίνακας 4: Όλες οι υπερβάσεις στον αριθμό επιτυχόντων σε σχέση με τον αριθμό θέσεων έχουν προκύψει λόγω ισοβαθμιών στο βαθμό του τελευταίου (βάση). Οι θέσεις της ειδικής κατηγορίας υπολογίστηκαν ως το 10% πλέον των θέσεων της γενικής κατηγορίας ανά ΙΕΚ και ειδικότητα