Ο κλάδος του gaming αποτελεί έναν από τους ταχύτερους αναπτυσσόμενους τομείς στην Ευρώπη όπως προκύπτει από τα στοιχεία για τις καταναλωτικές δαπάνες ψυχαγωγίας.
Οι δαπάνες των κατόχων καρτών Visa στην κατηγορία gaming στην Ευρώπη, αυξήθηκαν κατά 16,7% σε ετήσια βάση αντιπροσωπεύοντας ρυθμό ανάπτυξης 40% υψηλότερο από τη συνολική αύξηση δαπανών των κατόχων καρτών Visa. Οι δαπάνες για αγορές υπηρεσιών ψυχαγωγίας gaming αυξήθηκαν κατά 60% περισσότερο από τα ταξίδια, 75% περισσότερο από τη μόδα και 85% περισσότερο από το θέατρο και τον κινηματογράφο κατά το τελευταίο έτος.
Οι gamers ξοδεύουν περισσότερα και κάνουν περισσότερες συναλλαγές από τον μέσο κάτοχο κάρτας
«Οι gamers στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν μια ψηφιακά καταρτισμένη και σημαντική δημογραφική ομάδα, με την ψυχαγωγία gaming να αποτελεί βασική πηγή διασύνδεσης και δημιουργικότητας, ειδικά για το νεότερο κοινό. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ρόλος των δημιουργών περιεχομένου gaming γίνεται όλο και πιο σημαντικός και υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες για αυτούς να προωθήσουν περαιτέρω θετικές οικονομικές δραστηριότητες. Καθώς η βιομηχανία gaming εξελίσσεται, δεσμευόμαστε να τους δώσουμε τη δυνατότητα να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη στις κοινότητές τους και να συμβάλουν στο ακμάζον οικοσύστημα, ώστε να επωφεληθούν όλοι», σύμφωνα με την Kim Kadlec, Chief Marketing Officer της Visa Europe.
Οι gamers ξοδεύουν περισσότερα και πραγματοποιούν περισσότερες συναλλαγές σε σύγκριση με τον μέσο κάτοχο κάρτας Visa στην Ευρώπη, με εκείνους στην Ισπανία να ξοδεύουν τα περισσότερα για ψυχαγωγία gaming και εκείνους στην Ουγγαρία να έχουν τον υψηλότερο αριθμό συναλλαγών κατά μέσο όρο.
Οι τομέας των παιχνιδιών όχι μόνο ενισχύει την οικονομία αλλά και τις δεξιότητες καθώς το 81% των παικτών (gamers) πιστεύουν ότι το παιχνίδι ή η παρακολούθηση βελτιώνει την επίλυση προβλημάτων και τη γρήγορη σκέψη ενώ παρόμοια άποψη έχουν και οι δημιουργοί gaming με το 71% να αισθάνονται ότι ενισχύει τις ψηφιακές και άλλες δεξιότητες τους.
Η έρευνα της Visa υπογραμμίζει την αυξανόμενη επιρροή των δημιουργών περιεχομένου στις αγορές που σχετίζονται με gaming, με πάνω από το ένα τέταρτο (28%) των gamers να δηλώνουν ότι οι δημιουργοί περιεχομένου διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις των δαπανών τους. Περισσότεροι από τους μισούς (53%) αλληλεπιδρούν με influencers gaming τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, σύμφωνα με τη Visa, ποσοστό που αυξάνεται σε επτά στους δέκα (70%) σε ό,τι αφορά gamers ηλικίας 18 έως 24 ετών.
Καθώς αυξάνεται η ζήτηση για περιεχόμενο ψυχαγωγίας gaming, αυξάνεται και η προσφορά – με τη Visa να διαπιστώνει ότι τρεις στους δέκα (30%) gamers είτε κάνουν streaming (11%) είτε μοιράζονται περιεχόμενο σχετικό με παιχνίδια στα social media (19%). Από αυτούς που δημιουργούν περιεχόμενο, ένας στους πέντε (21%) θεωρεί τον εαυτό του «δημιουργό περιεχομένου gaming», ενώ περισσότεροι από τους μισούς (52%) θα σκέφτονταν να γίνουν στο μέλλον. Η Visa διαπιστώνει ότι σχεδόν εννέα στους δέκα (91%) gamers πιστεύουν ότι η καριέρα του gaming influencer έχει γίνει πιο ελκυστική τα τελευταία τρία χρόνια.
Από τους gamers που δημιουργούν περιεχόμενο:
- Δύο στους πέντε (41%) παράγουν έσοδα από αυτό και ένα επιπλέον 56% θα το ήθελε
- Συνήθως τα έσοδά τους προέρχονται από streaming (41%), συνδρομές (40%) και αγορές των καταναλωτών (38%) μέσω του περιεχομένου τους
- Τρεις στους δέκα (30%) από αυτούς που έχουν έσοδα από τη δημιουργία περιεχομένου πληρώνονται πάνω από 1.200 ευρώ το μήνα για κάτι τέτοιο, ενώ σχεδόν όλοι (96%) πιστεύουν ότι τα έσοδά τους θα αυξηθούν σημαντικά κατά το επόμενο έτος
Παρά το γεγονός ότι η αναδυόμενη οικονομία του gaming δείχνει ενθαρρυντικά σημάδια ανάπτυξης, οι δημιουργοί περιεχομένου αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις όσον αφορά την εμπορική αξιοποίηση της βάσης των θαυμαστών τους. Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για όσους παράγουν έσοδα από τη δημιουργία περιεχομένου περιλαμβάνουν την αύξηση του κοινού τους (34%), τεχνικές πτυχές όπως η αποδοχή πληρωμών (35%) και η κατανόηση των κανόνων της πλατφόρμας (34%).
Για όσους δημιουργούν περιεχόμενο αλλά δεν έχουν ακόμη έσοδα, οι πέντε κορυφαίες προκλήσεις περιλαμβάνουν:
- Αύξηση και διατήρηση κοινού (46%)
- Εξασφάλιση χορηγιών και εταιρικών σχέσεων (35%)
- Δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου και διαχείριση δημιουργικού άγχους (34%)
- Αντιμετώπιση τεχνικών ζητημάτων (34%)
- Σταθερή απόκτηση αρκετών χρημάτων (34%)