O υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης μίλησε την Πέμπτη στον τηλεοπτικό σταθμό Mega.
Ανέφερε πως σχεδιάζονται οι πρώτες εμβληματικές δράσεις για την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο ΕΣΠΑ, ενώ σημείωσε ότι, «αμέσως μετά το καλοκαίρι, αυτές οι δράσεις θα βγουν και θα είναι πάρα πολύ γρήγορες σε ό,τι αφορά και στη γραφειοκρατία, και στη λειτουργία των επιχειρήσεων, η εκταμίευση θα γίνεται άμεσα».
Ο υφυπουργός αρχικά έκανε μια αποτίμηση της επίσκεψης του πρίγκιπα Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν στην Ελλάδα. Όπως είπε «τα τελευταία 2,5 χρόνια η Ελλάδα έχει ανοίξει σημαντικά το πεδίο επαφών, ειδικά επιχειρηματικών, με τον Αραβικό Κόλπο, και με τα ΗΑΕ και με άλλες χώρες, έχουμε αναπτύξει το κομμάτι της οικονομικής διπλωματίας και αυτή η επίσκεψη είναι αποτέλεσμα πολλών άλλων επισκέψεων -είχαμε πάει και εμείς στη Σαουδική Αραβία νωρίτερα… Κατά την επίσκεψη του πρίγκιπα - διαδόχου στην Ελλάδα υπεγράφησαν πολύ σημαντικές εμπορικές συμφωνίες, με πρώτη αυτή της κατασκευής καλωδίου δεδομένων που ουσιαστικά ενώνει την αραβική χερσόνησο με την Ευρώπη».
Το ΕΣΠΑ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Για την αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων, ο υφυπουργός σημείωσε πως «διαχρονικά έχουν βοηθήσει τόσο σε περιόδους κρίσης όσο και σε περιόδους ανάπτυξης, τη χώρα μας. Ένα τελευταίο παράδειγμα είναι η συμβολή των κοινοτικών πόρων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όλες αυτές οι δράσεις που έγιναν, από το ΕΣΠΑ κυρίως, η ενίσχυση της αγοράς και της κοινωνίας -πάνω από συνολικά 15 δισ. έπεσαν μόνο πάνω από τις επιχειρήσεις, προκειμένου να παραμείνουν ζωντανές, να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας- και τα αποτελέσματα φάνηκαν. Ελάχιστες επιχειρήσεις έκλεισαν, η ανεργία μειώθηκε παραδόξως και ευτυχώς, άρα ξεπεράσαμε την κρίση της πανδημίας με πάρα πολύ λίγα πράγματα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
«Αυτό που κάνει αυτή η κυβέρνηση είναι, πριν αναγγείλει ή σχεδιάσει οποιοδήποτε έργο, να έχει λύσει όλα τα προβλήματα, κάτι που δεν γινόταν παλαιότερα. Για παράδειγμα, στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, ο οποίος μετά από τόσα χρόνια ξεκινάει, και ένα βασικό σημείο για να γίνουν αυτά τα έργα είναι η χρηματοδότηση. Ένα μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ. Όπως και άλλα συγκοινωνιακά έργα, όπως η Γραμμή 4 του μετρό, η ανανέωση στόλων λεωφορείων, η σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό και αρκετά άλλα περιφερειακά και σιδηροδρομικά έργα, που θα μεταμορφώσουν συγκοινωνιακά την Ελλάδα, συμβάλλοντας πέρα από την εξυπηρέτηση των πολιτών σε μία πιο ανταγωνιστική οικονομία. Οι μεταφορές είναι σημαντικές υποδομές για μία οικονομία», τόνισε για το πρόγραμμα «Μεταφορές» και την ένταξη πολλών οδικών δικτύων στο πρόγραμμα ο κ. Τσακίρης.
«Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, έχει ήδη εγκριθεί το επιχειρησιακό πρόγραμμα, είναι λίγο λιγότερα από 4 δισ. ευρώ, και αυτή τη στιγμή, σχεδιάζουμε τις πρώτες εμβληματικές δράσεις για την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Το ΕΣΠΑ είναι επενδυτικό εργαλείο, δεν είναι εργαλείο κεφαλαίου κινήσεως και άρα η επιχείρηση θα πρέπει να επενδύσει σε πάγια προκειμένου να γίνει πιο ανταγωνιστική, και αμέσως μετά το καλοκαίρι αυτές οι δράσεις θα βγουν και θα είναι πάρα πολύ γρήγορες σε ό,τι αφορά και στη γραφειοκρατία, και στη λειτουργία των επιχειρήσεων. Η εκταμίευση θα γίνεται άμεσα εφόσον φέρουν τα δικαιολογητικά των δαπανών». «Πλέον, γρήγορα θα πηγαίνουν τα χρήματα σε επιχειρήσεις που τα χρειάζονται», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
Τσακίρης: «Το ΕΣΠΑ αφορά αποκλειστικά και μόνο μικρομεσαίες επιχειρήσεις»
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Το ΕΣΠΑ αφορά αποκλειστικά και μόνο μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ακούμε από τη αντιπολίτευση κυρίως ότι τα χρήματα πάνε στις μεγάλες επιχειρήσεις. Τα κοινοτικά χρήματα του ΕΣΠΑ πάνε στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η μικρομεσαία επιχείρηση ορίζεται σύμφωνα με το ευρωπαϊκό κανονισμό κι υπάρχουν οι κατηγορίες: πολύ μικρή, μικρή και μεσαία».
«Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει πολύ καλά την ενεργειακή κρίση, τόσο με τη στήριξη στους πολίτες, στους οικονομικά ευάλωτους αλλά και τις επιχειρήσεις. Δυστυχώς σε κάθε κρίση, υπό κανονικές συνθήκες είναι στο όριο και σε μία κρίση δυστυχώς δεν μπορούν να επιβιώσουν», διευκρίνισε σχετικά.
Επιπλέον, σημείωσε ότι εκτός από το ΕΣΠΑ για τις μεταφορές υπάρχει και το ΕΣΠΑ για την κλιματική αλλαγή, που αφορά πολύ μεγάλα έργα τα οποία θα βοηθήσουν τη χώρα μας στην αντιμετώπιση των κλιματικών προκλήσεων αλλά και στην ενεργειακή ασφάλεια και στην ενεργειακή εξοικονόμηση. Ως παράδειγμα ανέφερε τη Ρεβυθούσα, και απαντώντας σε σχετική ερώτηση τόνισε: «η χώρα μας είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο, τόσο από άποψη ενεργειακής επάρκειας όσο και από άποψη σχεδιασμού».