Τρεις ημέρες απέμειναν για την επίσημη πρεμιέρα της Black Friday και το ενδιαφέρον των καταναλωτών αυξάνεται κάθε ημέρα που περνάει.
Παράλληλα, επίσημοι φορείς επισημαίνουν στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους αποφεύγοντας τυχόν παραπλανητικές προσφορές.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Επικαιροποιημένο «δεκάλογο» που εφιστά την προσοχή των καταναλωτών για τυχόν παραπλανητικές προσφορές δημοσιοποίησε ο ΣΕΒ. Ο δεκάλογος θα παρουσιαστεί την Τρίτη το απόγευμα σε εκδήλωση που διοργανώνει ο Σύνδεσμος σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και τον Εμπορικό Σύλλογο.
Τονίζεται ότι ο ισχυρισμός «έως και» μπορεί να θεωρηθεί παραπλανητικός αν δεν ανταποκρίνεται στους πραγματικούς όρους της προσφοράς ενώ δηλώσεις όπως «η έκπτωση υπολογίζεται στο ταμείο» ή «η έκπτωση περιλαμβάνεται στην τιμή» δεν επιτρέπονται.
Αναλυτικά ο «δεκάλογος»
Σύμφωνα με το εγχειρίδιο που εξέδωσε ο ΣΕΒ, η σωστή ενημέρωση του καταναλωτή για σωστές και συνειδητές επιλογές περιλαμβάνει τα εξής:
1. Περιλαμβάνει σωστά όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις μειώσεις τιμών
2. Ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα
3. Παρουσιάζεται απλά και κατανοητά
4. Αναφέρει ρητά τα οφέλη για τον καταναλωτή
5. Χρησιμοποιεί σωστά τη λέξη «δωρεάν»
6. Δεν παρουσιάζει μεγαλύτερο το πλεονέκτημα του καταναλωτή από αυτό που είναι πραγματικά
7. Δεν περιέχει κρυφές χρεώσεις
8. Δεν περιέχει παραπλανητικούς ισχυρισμούς
9. Δεν περιέχει διαφημίσεις «δόλωμα»
10. Δεν πρέπει να οδηγεί στη λήψη άμεσης απόφασης για αγορά
Αυξημένος τζίρος
Έμποροι και καταστηματάρχες περιμένουν να ανέβει πολύ ο τζίρος τους αυτές τις ημέρες, ενώ οι εκπτώσεις αναμένεται να αγγίξουν έως και το 70%, με τους καταναλωτές να αγοράζουν κυρίως ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, αλλά και ρούχα και παπούτσια.
Σε αρκετά καταστήματα οι εκπτώσεις ξεκίνησαν την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ κάποια άλλα καταστήματα διατηρούν μήνα Black Friday, με τις εκπτώσεις να έχουν ξεκινήσει από την 1η Νοεμβρίου.
Εκτός όμως από την Black Friday, στις 27 Νοεμβρίου παίρνει σειρά η Cyber Monday, με εκπτώσεις και προσφορές σε προϊόντα μέσω διαδικτύου.
«Τρέλα» στις ΗΠΑ
Εν τω μεταξύ και στις ΗΠΑ η «τρέλα» για την Black Friday συνεχίζεται, καθώς οι καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 567 δολάρια κατά τη διάρκεια των αγορών της «Μαύρης Παρασκευής» και της «Κυβερνο-Δευτέρας», σύμφωνα με το Bloomberg. Το ποσοστό είναι αυξημένο κατά 13% συγκριτικά με πέρυσι, καθώς αναζητούν τις καλύτερες προσφορές, ενώ αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες εξαιτίας της ακρίβειας και της εκτίναξης των επιτοκίων.
Τα ευρήματα, αποτελούν νέο ρεκόρ για την ετήσια έρευνα Black Friday-Cyber Monday της Deloitte. Περίπου το 84% των αγοραστών δηλώνουν ότι θα τηρήσουν τους προϋπολογισμούς που έθεσαν τον Σεπτέμβριο. Προκειμένου να παραμείνουν εντός των ορίων των δαπανών τους, πολλοί καταναλωτές σχεδιάζουν να κάνουν μεγάλο μέρος των αγορών τους κατά τη διάρκεια της Black Friday και της Cyber Monday. Τέσσερις στους 10 καταναλωτές αναμένουν να ολοκληρώσουν τις αγορές τους κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Οι καταναλωτές απολαμβάνουν τις γιορτές και «διαχειρίζονται τους προϋπολογισμούς τους για να κάνουν χώρο για εποχιακές στιγμές», δήλωσε ο Stephen Rogers, διευθύνων σύμβουλος του Consumer Industry Center της Deloitte .Εκτιμάται ότι 182 εκατομμύρια άνθρωποι σχεδιάζουν να κάνουν αγορές από την Ημέρα των Ευχαριστιών έως τη Δευτέρα του Διαδικτύου, ο μεγαλύτερος αριθμός από το 2017, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου.