Τουριστική έκρηξη πριν καν μπει το καλοκαίρι -Το παράδειγμα της Κρήτης με τα απίστευτα στοιχεία αφίξεων - iefimerida.gr

Τουριστική έκρηξη πριν καν μπει το καλοκαίρι -Το παράδειγμα της Κρήτης με τα απίστευτα στοιχεία αφίξεων

εκκλησακι τουριστες
Αρχίζει η τουριστική περίοδος, φωτογραφία EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μόνο ουτοπικός δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, πλέον, ο στόχος εισπράξεων ανάλογων του 2019, στον τουρισμό.

Και αυτό διότι παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε μόλις στα μέσα Μαίου, ο αριθμός των ξένων επισκεπτών αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς, ειδικά στους πιο δημοφιλείς προορισμούς.

«Πρώιμο» καλοκαίρι ζουν στην Κρήτη -«Απογειώθηκε» τον Απρίλη ο τουρισμός

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Κρήτης, που ζει ένα πρώιμο καλοκαίρι. Είναι ενδεικτικό ότι τον Απρίλιο «απογειώθηκε», σε σχέση με το 2021, η κίνηση των επιβατών στο αεροδρόμιο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» των Χανίων που μάλιστα «άγγιξε» την κίνηση του Απριλίου του 2019, όταν μέσω του αεροδρομίου είχαν διακινηθεί 169.261 επιβάτες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Fraport, τον Απρίλιο του 2022 μέσω του «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», διακινήθηκαν 168.801 επιβάτες, έναντι 14.489 τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Η αύξηση ήταν 1.065%. Ειδικότερα, κατά τον Απρίλιο 2022, με πτήσεις εξωτερικού διακινήθηκαν 114.951 επιβάτες, έναντι μόλις 210 τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Με πτήσεις εσωτερικού 53.850 επιβάτες, έναντι 14.270 τον περσινό Απρίλιο. Μέσω του «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», τον φετινό Απρίλιο πραγματοποιήθηκαν 2.843 πτήσεις, έναντι 1.079 πέρυσι.

Στην κορυφή των «Times» η Αλόννησος

Φυσικά δεν είναι μόνο η Κρήτη, που τραβά το ενδιαφέρον. Σύμφωνα με το Greek Hotelier, οι Times του Λονδίνου προβάλλουν και φέτος τη χώρα μας, δημοσιεύοντας λίστα με τα 25 καλύτερα ελληνικά νησιά. Την κορυφή της λίστας «κατακτά» η Αλόννησος με το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ελλάδας και το μεγαλύτερο φυσικό θαλάσσιο πάρκο της Ευρώπης. Ακολουθούν η ρομαντική Σάμος, τα Κύθηρα μιας άλλης εποχής, η Αίγινα με τους αργούς ρυθμούς της, η ιδιαίτερη Ικαρία, το εντυπωσιακό Μεγανήσι, οι γραφικές Σπέτσες, η Ιθάκη του Οδυσσέα, η καταπράσινη Θάσος, η Ίος με τη θετική ενέργεια, η Σκόπελος ως το νησί του Mamma Mia, η μυστική Τζιά, η πευκόφυτη Λευκάδα, η μοναδική Λέσβος και η Μήλος με τα διαφορετικά φυσικά τοπία. Τη λίστα συμπληρώνουν η Τήνος της γαστρονομίας, η «πεταλούδα του Αιγαίου» Αστυπάλαια, η Κάρπαθος με τα θαλάσσια σπορ, η Σίφνος με την αρμονία που εκπέμπει, η μαγευτική Σκύρος, η συγκλονιστική Ύδρα, οι Παξοί που σε μεταφέρουν σε άλλη διάσταση, η Νάξος ως το ονειρεμένο νησί του Λόρδου Βύρωνα, η Χάλκη με την απλότητα της και η Κάλυμνος για τα πεδία αναρρίχησης.  

Προσγειωμένοι οι επαγγελματίες του κλάδου

Οι επαγγελματίες του κλάδου δεν πετάνε, πάντως, στα σύννεφα. «Η ανάκαμψη των αφίξεων δεν αντανακλάται με αυτόματο τρόπο στην ανάκαμψη των ταμείων των ξενοδοχείων. Είναι παραμορφωτικός ο καθρέπτης των αφίξεων», παρατήρησε ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γ. Τάσιος στη Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας, παραθέτοντας τις «γκρίζες» ζώνες, πίσω από τους αριθμούς:

  • ένα μεγάλο κομμάτι των αφίξεων χάνεται μέσα στη γκρίζα περιοχή της παραοικονομίας διαμοιρασμού 
  • το βαρύ πλήγμα της πανδημίας έχει αφήσει ανοιχτές πληγές που μεταφράζονται σε υποχρεώσεις προς το Δημόσιο και τις τράπεζες 
  • μετά το σοκ της πανδημίας αντιμετωπίζουμε ένα παγκόσμιο τσουνάμι ανατιμήσεων στην ενέργεια και στα προϊόντα, την ώρα που συμβαίνει ένας πόλεμος στην Ευρώπη και επιδεινώνει καθημερινά την κατάσταση, με αποτέλεσμα- εκτός των άλλων- να είναι αυξημένο 25-30% το λειτουργικό κόστος ανά δωμάτιο διανυκτέρευσης 

Σκληραίνει η κόντρα με τα Airbnb

Το μόνο σίγουρο είναι ότι σκληραίνει η κόντρα των οργανωμένων καταλυμάτων, με τη βιομηχανία των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος κατέθεσε καταγγελία για αθέμιτες πρακτικές ψηφιακών πλατφορμών στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στην καταγγελία δίνεται ειδική έμφαση στη μη συμμόρφωση των Online Travel Agencies (OTAs) με προηγούμενες αποφάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με τις αυθαίρετες ρήτρες ισοτιμιών που εξακολουθούν να επιβάλλονται, αλλά και σε μεθόδους παραπλανητικής διαφήμισης που εφαρμόζουν, οι οποίες αναπτύχθηκαν και συνεχίζονται μέσω των διαδικτυακών αναζητήσεων.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ