Η Θεσσαλονίκη και η Πιερία ένωσαν τις δυνάμεις τους επιχειρώντας την πρώτη οργανωμένη κίνηση εξωστρέφειας στο πλαίσιο της επανεκκίνησης του τουρισμού, που έχει πληγεί σφόδρα από την πανδημία, διοργανώνοντας μια επιχειρηματική αποστολή στην πρωτεύουσα της Ρουμανίας, στο Βουκουρέστι.
Το γραφείο για το συνεδριακό τουρισμό της Θεσσαλονίκης Thessaloniki Convention Bureau, οι Ενώσεις Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και Πιερίας, τουριστικοί πράκτορες, επιχειρηματίες και στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης συμμετείχαν στην πρωτοβουλία “Διπλωματία Προορισμών” και παρουσίασαν στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείου της ρουμάνικης πρωτεύουσας την Πέμπτη, το τουριστικό προϊόν της περιοχής τους και τις δράσεις τους ενώ ακολούθησαν στη συνέχεια b2b συναντήσεις με σκοπό την ανάπτυξη επαγγελματικών συνεργασιών.
Τουρισμός και άνοιγμα στη Ρουμανική αγορά
Η ρουμάνικη αγορά αποτελεί πολύ σημαντική αγορά για τον τουρισμό της Βόρειας Ελλάδας και ειδικά για την Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, για αυτό και επιλέχθηκε το Βουκουρέστι ως πρώτος προορισμός της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας.
Εδικά για τη Θεσσαλονίκη, φέτος οι Ρουμάνοι τουρίστες ήταν οι πρώτοι σε διανυκτερεύσεις σύμφωνα με τα στοιχεία οκταμήνου της ΕΞΘ. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που το Thessaloniki Convention Bureau έδωσε το “παρών” στο Βουκουρέστι, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του TCB και ξενοδόχος Γιάννης Ασλάνης. «Είναι σημαντικό για την πόλη μας να συμμετέχουμε σε δράσεις εξωστρέφειας που προβάλλουν τον προορισμό ενώ ήταν και μια καλή ευκαιρία, σε μια περίοδο κατά την οποία σταδιακά ανοίγει και το κομμάτι του MICE τουρισμού, των εκδηλώσεων και συνεδρίων, να ενεργοποιήσουμε εκ νέου τις σχέσεις μας με τις αγορές του εξωτερικού, προκειμένου να επανακάμψουμε και να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε τουριστικά», επεσήμανε.
Εξάλλου, όπως τόνισε και ο προϊστάμενος του γραφείου ΕΟΤ Ρουμανίας Γιώργος Σταφυλάκης, το ένα τρίτο των τουριστικών εσόδων στην Κεντρική Μακεδονία προέρχονται από τον οδικό τουρισμό και η Ρουμανία είναι η νούμερο ένα χώρα στον τομέα αυτό. «Ειδικά το 2021 είναι μια χρονιά που πήγε πολύ καλύτερα από την προηγούμενη και η Ελλάδα έδωσε στους Ρουμάνους το αίσθημα ασφάλειας που είχαν ανάγκη». Αυτό θα αποτελέσει και τη βάση, όπως ανέφερε, για να αυξηθεί το τουριστικό κύμα το 2022.
«Οι Ρουμάνοι αγαπούν πολύ την Ελλάδα και αυτό φαίνεται από τα καλά αποτελέσματα που είχαμε στον τουρισμό φέτος, παρά την πανδημία αλλά και από το γεγονός ότι ακόμη και το Σεπτέμβριο υπήρχε ενδιαφέρον να ταξιδέψουν στη χώρα μας. Αγαπούν όμως ειδικά τη Βόρεια Ελλάδα επειδή μπορούν να την προσεγγίσουν οδικώς», σημείωσε ο Δημητρης Κατρακωσταντής, επιτετραμμένος της Ελληνικής πρεσβείας στη Ρουμανία, υπογραμμίζοντας ότι η εν λόγω επαφή που γίνεται θα δώσει μεγαλύτερη ώθηση στις συνεργασίες και την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού.
«Έχουμε ένα δεδομένο,η Ρουμάνικη πλευρά αγαπά την Ελλάδα και τους Έλληνες και θέλει να δημιουργήσει συνέργειες άλλα και ευκαιρίες όχι μόνο στο κομμάτι του τουρισμού αλλά και γενικότερα στην επιχειρηματικότητα. Ο τουρισμός όμως παραμένει αιχμή για την Ρουμανία», δήλωσε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιάννης Αλφιέρης, γενικός γραμματέας του διμερούς Ελληνο-Ρουμανικού Επιμελητηρίου. Στη Ρουμανία αυτήν τη στιγμή δραστηριοποιούνται περισσότερες από 5000 επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων. «Πλέον κοιτάμε πώς θα μπορέσουμε να περάσουμε από μια φάση που ήμασταν στην πρώτη γραμμή με την παρουσία μας στον τραπεζικό κλάδο, τις τηλεπικοινωνίες κτλ, σε μια φάση που σήμερα διαμορφώνεται και έχει να κάνει με την καινούργια επιχειρηματικότητα, με τις start ups, την εμπειρία με τη γνώση και το πιο σημαντικό από όλα, να μπορέσουμε να κάνουμε συνέργειες που οι Ρουμάνοι τις επιζητούν και χρειάζονται την υποστήριξη μας», τόνισε ο κ.Αλφιέρης.
Μετά από έναν καλό Σεπτέμβρη για την πόλη της Θεσσαλονίκης, χάρη στη ΔΕΘ ο Θεόδωρος Μουσιάδης ταμίας της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, εξηγεί ότι η παρουσία τους στο Βουκουρέστι είναι ένα πρώτο βήμα για ένα «ισορροπημένο άνοιγμα, για να μπορέσουμε να κάνουμε τις πρώτες επαφές με την αγορά, εξυπηρετεί, βοηθάει και πρέπει να είμαστε παρόντες. Είναι ένας τρόπος για να μπορέσουμε να επανέλθουμε σε μια μορφής κανονικότητας και πωλήσεων. Άλλωστε οι Ρουμάνοι φέτος ήταν η πρώτη εθνικότητα για αυτό η εδώ παρουσία μας θεωρώ ότι ήταν μονόδρομος».
Στην Πιερία οι ρουμάνοι τουρίστες ξεπερνούν το 30% συνολικά των τουριστών. Πρόκειται για το ένα τρίτο του τουρισμού, και αυτό ήταν ένας βασικός λόγος για να δώσει η Ένωση Ξενοδόχων Πιερίας, που εκπροσωπεί περισσότερα από 400 ξενοδοχεία, το “παρών” στην “Διπλωματία Προορισμών”. «Είναι η πρώτη φορά που συμμετέχουμε σε μια τέτοια εκδήλωση στην οποία είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το προϊόν μας με απτό τρόπο ακόμη και σε μία αγορά που θεωρείται για εμάς ώριμη, αφού οι Ρουμάνοι μας επισκέπτονται εδώ και 25 χρόνια», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νικόλαος Λαλούμης γενικός γραμματέας Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας.
Στο ίδιο πλαίσιο ο Γιωργος Καραλής αντιδήμαρχος Τουρισμου του δήμου Δίον-Ολύμπου, τόνισε ότι είναι η πρώτη φορά που γίνεται μια τέτοια κίνηση εξωστρέφειας και η συμμετοχή του δήμου είναι σημαντική καθώς στόχος και επιθυμία τους είναι να αναπτύξουν το τουριστικό τους προϊόν που αφορά όλες τις εποχές του χρόνου και έχει μεγάλη δυναμική. Την ίδια ώρα, η αγορά των Βαλκανίων παραμένει ως αγορά στόχευσης αφού τροφοδοτεί εδώ και χρόνια με τουρίστες την περιοχή, όπως επισημαίνει η Μαρία Τερζίδου αντιδήμαρχος Τουρισμου του δήμου Κατερίνης. «Μπορεί λόγω της πανδημίας να υπήρξε στροφή στον εσωτερικό τουρισμό αλλά η εξωστρέφεια και ειδικά προς τις βαλκανικές χώρες που μας στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια και η δυνατότητα να παρουσιάσουμε το τουριστικό μας προϊόν σωστά αποτελούν προτεραιότητα», σημείωσε.
Η πρωτοβουλία της Διπλωματίας Προορισμών υποστηρίχθηκε από την Aegean Airlines που είναι μέλος του Thessaloniki Convention Bureau, καθώς όπως ανέφερε η Ειρήνη Σιδηροπούλου διευθύντρια πωλήσεων Βορείου Ελλάδας και των Βαλκανίων της εταιρείας και αντιπρόεδρος του TCB «στόχος μας είναι να επαναπροσδιορίσουμε μια μεγάλη αγορά και να να επανασυστήσουμε τη Θεσσαλονίκη σε αυτήν την αγορά. Άλλωστε στη Ρουμανία εκτελούμε πτήσεις τα τελευταία 10 χρόνια και είναι μια αγορά που μας ενδιαφέρει και θα συνεχίσει να μας ενδιαφέρει», πρόσθεσε.
Σημειώνεται ότι η δράση της Διπλωματίας Προορισμών την διοργάνωση της οποίας έχει αναλάβει ο Σπύρος Πέγκας (πρώην αντιδήμαρχος Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης) τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και των Ενώσεων Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και Πιερίας.