«Ο ξενοδοχειακός κλάδος όπως πάντα είναι στις επάλξεις και έτοιμος να δώσει τον καλύτερο εαυτό του, χωρίς δεύτερες σκέψεις» τονίζει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός σε άρθρο του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, με αφορμή την εκκίνηση του τουρισμού.
Ο κ. Βασιλικός δηλώνει ότι οι ξενοδόχοι είναι αισιόδοξοι χωρίς ωστόσο να είναι αιθεροβάμονες σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι η πρόθεση του κλάδου αυτή τη στιγμή σε συντριπτικό ποσοστό είναι το άνοιγμα των επιχειρήσεων, κάτι που θα συμβαίνει σταδιακά από τα μέσα Μαΐου μέχρι και τα τέλη Ιουνίου.
Αναφορικά με την λειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων, ο κ. Βασιλικός υπογραμμίζει ότι ο στόχος είναι να αναδειχθεί για δεύτερη χρονιά το ελληνικό ξενοδοχείο ως άριστο πρότυπο εφαρμογής υγειονομικών πρωτοκόλλων. Έχουμε την εμπειρία, έχουμε το σχέδιο, έχουμε τη βούληση να προστατεύσουμε αποτελεσματικά την υγεία όλων, με πλήρη συναίσθηση πως η ασφάλεια είναι και αυτό το καλοκαίρι η πιο κρίσιμη διάσταση του προϊόντος μας, αναφέρει ο πρόεδρος του ΞΕΕ.
Ακολουθεί το άρθρο του Πρόεδρου του ΞΕΕ:
Η πανδημία αφήνει μεγάλες απώλειες στην οικονομία και μεγάλες πληγές στο κοινωνικό σώμα. Όμως η ελπίδα έρχεται με την προσπάθεια. Η χώρα από τις 15 Μαΐου κάνει την προσπάθειά της για τη σεζόν του 21, μαζί με την επανεκκίνηση του συνόλου της οικονομίας. Ο ξενοδοχειακός κλάδος όπως πάντα είναι στις επάλξεις και έτοιμος να δώσει τον καλύτερο εαυτό του, χωρίς δεύτερες σκέψεις.
Είμαστε αισιόδοξοι, χωρίς να είμαστε αιθεροβάμονες. Με την ελπίδα στο ελληνικό καλοκαίρι που έχει παντού μόνον φίλους και με ρεαλιστική εκτίμηση μιας ζήτησης που θα εκφραστεί "last minute", η πρόθεση του κλάδου αυτή τη στιγμή σε συντριπτικό ποσοστό είναι το άνοιγμα των επιχειρήσεων κι αυτό θα το δούμε να συμβαίνει σταδιακά από τα μέσα Μαΐου μέχρι και τα τέλη Ιουνίου. Από κει και πέρα, γνωρίζουμε πως δεν είναι όλα στο χέρι μας. Τα επιδημιολογικά δεδομένα διεθνώς και οι ανατροπές τους μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες τόσο για το καλύτερο όσο και για το χειρότερο σενάριο. Το ίδιο και οι διαφόρων επιπέδων γεωπολιτικοί ανταγωνισμοί που εκδηλώνονται και επηρεάζουν άμεσα το τουριστικό προϊόν.
«Το ελληνικό ξενοδοχείο ως άριστο πρότυπο εφαρμογής υγειονομικών πρωτοκόλλων»
Εμείς οφείλουμε να εστιάσουμε σε όλα αυτά που είναι πραγματικά στο χέρι των ξενοδόχων. Να αναδείξουμε για δεύτερη χρονιά το ελληνικό ξενοδοχείο ως άριστο πρότυπο εφαρμογής υγειονομικών πρωτοκόλλων. Έχουμε την εμπειρία, έχουμε το σχέδιο, έχουμε τη βούληση να προστατεύσουμε αποτελεσματικά την υγεία όλων, με πλήρη συναίσθηση πως η ασφάλεια είναι και αυτό το καλοκαίρι η πιο κρίσιμη διάσταση του προϊόντος μας.
Επιπλέον η σοβαρότητα και η ταχύτητα στην υλοποίηση του εθνικού εμβολιαστικού προγράμματος ενισχύει σημαντικά την διεθνή εικόνα αξιοπιστίας της χώρας και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την τουριστική αξιοποίηση αυτού του πολύτιμου κεφαλαίου μέσα στο 2021. Επίσης είναι πολύ σημαντική παράμετρος η φιλική και χωρίς ταλαιπωρία είσοδος των επισκεπτών στη χώρα, είτε στα αεροδρόμια, είτε πολύ περισσότερο στα χερσαία σύνορα στο πλαίσιο των αναγκαίων ελέγχων. Τα νέα εργαλεία που έχουμε πλέον στη διάθεσή μας, με βάση και το ευρωπαϊκό πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό, θα συνεισφέρουμε για να το επιτύχουμε.
Κάθε αρχή είναι και δύσκολη αλλά και κάθε φιλότιμη προσπάθεια ανταμείβεται. Ο τουρισμός είναι το «ισχυρό χαρτί» της χώρας. Έχουμε όλοι λόγο να τον βοηθήσουμε γιατί είναι υπόθεση όλων. Γιατί μπορεί να γίνει ο καταλύτης επιτάχυνσης για την πολυπόθητη ανάκαμψη της οικονομίας και της κοινωνίας".