Καθώς η παγκόσμια οικονομία αρχίζει να ξεπερνάει τις επιπτώσεις της πανδημίας, οι μεγαλύτεροι εμπορικοί δρόμοι στον κόσμο συνέχισαν την ανάκαμψή τους, καταγράφοντας ως επί το πλείστον αύξηση των ενοικίων κατά το προηγούμενο έτος.
Ανάμεσα στους ακριβότερους εμπορικούς δρόμους βρίσκεται και η Ερμού, η οποία καταλαμβάνει την 15η θέση στην λίστα, σύμφωνα με την 33η έκδοση «Main Streets Across the World» της Cushman & Wakefield. Η μέση τιμή ανά τεραγωνικό στην Ερμού βρίσκεται στα 3,480 ευρώ, ενώ οι τιμές των ενοικίων έχουν παρουσιάσει αύξηση 2% συγκριτικά με το 2019.
Στην κορυφή η 5th Avenue
Στην κορυφή της λίστας της Cushman & Wakefield βρίσκεται η 5th Avenue στην Νέα Υόρκη, ακολουθούμενη από την Via Montapoleone στο Μιλάνο. Την πρώτη πεντάδα κλείνουν η Tsim Sha Tsui στο Χονγκ Κονγκ, η New Bond Street στο Λονδίνο και η Champs-Elysees στο Παρίσι.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα ενοίκια για εμπορικά ακίνητα αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 4,8% τους τελευταίους 12 μήνες. Η Ασία και ο Ειρηνικός ηγήθηκαν της παγκόσμιας ανόδου στις τιμές το 2023 με ποσοστό 5,3%.
Επιπλέον, τα ενοίκια αυξήθηκαν και στην Ευρώπη, από 0,9% σε ετήσια βάση το γ' τρίμηνο του 2022 σε 4,2% σε ετήσια βάση το γ' τρίμηνο του 2023. Η άυξηση καθοδηγήθηκε από την τεράστια άνοδο στις τιμές των εμπορικών ακινήτων στην Τουρκία.
Ανθεκτικός ο κλάδος του λιανεμπορίου
Έχοντας ξεπεράσει τα αποτελέσματα της πανδημίας, ο τομέας του λιανικού εμπορίου αντιμετώπισε νέες προκλήσεις το περασμένο έτος.
Ο υψηλός πληθωρισμός, η αύξηση των επιτοκίων και επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης συνδυάζονται για να θέσουν τους καταναλωτές και τους λιανοπωλητές υπό συνεχή πίεση.
Ο τομέας του λιανικού εμπορίου συνέχισε να αντιμετωπίζει αυτά τα ζητήματα κατά μέτωπο, αποδεικνύοντας παράλληλα την ανθεκτικότητά του με τις 250 κορυφαίες εταιρείες λιανικού εμπορίου να σημειώνουν αύξηση 8,5% σε ετήσια βάση στα έσοδα, από 5,2% το προηγούμενο έτος, όπως αναφέρει στην έρευνά της η Cushman & Wakefield .
Αύξηση κερδών και στον τομέα της πολυτέλειας
Ομοίως, στον τομέα της πολυτέλειας, πάνω από το 95% των εμπορικών σημάτων ανέφεραν αύξηση των κερδών το 2022, η οποία συνεχίστηκε και το
αρχές του 2023, με την LVMH να γίνεται η πρώτη μάρκα πολυτελείας
που έφτασε την κεφαλαιακή της αξία στα 500 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Αν και ο τομέας της πολυτέλειας έχει επιβραδυνθεί συνολικά, η αύξηση των πωλήσεων παραμένει σε θετικό έδαφος, όπως φαίνεται στα πρόσφατα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου 2023.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον
Το τέλος του 2023 και το 2024 είναι πιθανό να παραμείνει μια δύσκολη περίοδος για το λιανεμπόριο αλλά ο τομέας μπορεί να αντέξει, καθώς
συνεχίζει να εξελίσσεται για να ανταποκριθεί στις οικονοικές και κοινωνικές
αλλαγές, σύμφωνα με την Cushman & Wakefield.
Σε μακροοικονομικό επίπεδο, η έμφαση δίνεται στην ανθεκτικότητα των
καταναλωτικών δαπανών. Καθώς οι κεντρικές τράπεζες επιδίδονται σε
έναν από τους πιο επιθετικούς κύκλους αύξησης των επιτοκίων των τελευταίων δεκαετιών, οι καταναλωτές αρχίζουν να αλλάζουν τις συνήθειές τους και περιορίζουν τις δαπάνες.