Στο μικροσκόπιο του υπουργείου Ανάπτυξης έχουν μπει οι influencers. Σκοπός της κυβέρνησης είναι να εντοπιστούν τυχόν αθέμιτες πρακτικές αλλά και παραπληροφόρηση του καταναλωτικού κοινού.
Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το υπ. Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, τόνισε την Τρίτη στην ΕΡΤ ο γενικός γραμματέας Εμπορίου κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.
Ο κ. Αναγνωστόπουλος ανέφερε ότι οι influencers λειτουργούν ως έμποροι, και γι' αυτόν τον λόγο πρέπει να ακολουθούν τη νομοθεσία και να αποφεύγουν παράνομες πρακτικές.
Eπεσήμανε, επίσης, την ανάγκη να ρυθμιστεί ο συγκεκριμένος τομέας τόσο σε εθνικό όσο και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη φορολογική διάσταση του θέματος και στην ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών για τα δικαιώματά τους, καθώς οι influencers διεξάγουν επί της ουσίας εμπορικές συναλλαγές.
Κατηγορίες influencers
Επιπλέον, ο σύμβουλος Στρατηγικής κ. Θέμης Σαρανταένας παρουσίασε τις κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται οι influencers, οι οποίες είναι:
- Νano influencers: Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν όσοι έχουν μέχρι 10.000 followers και οι αμοιβή τους κυμαίνεται έως και 200 ευρώ ανά ανάρτηση. H συγκεκριμένη κατηγορία έχει τη μεγαλύτερη διάδραση, γιατί το κοινό τούς εμπιστεύεται περισσότερο.
- Micro influencers: Oι αμοιβές τους κυμαίνονται από 200 έως 1.000 ευρώ.
- Μid influencers: Οι αμοιβές ανά ανάρτηση ξεκινούν από 1.000 και φτάνουν μέχρι τα 5.000 ευρώ.
- Macro influencers: Αμείβονται με ποσά άνω των 5.000 ευρώ.
- Mega influencers: Σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται όσοι έχουν πάνω από 1 εκατ. followers και οι αμοιβές τους ξεπερνούν τα 15.000 ευρώ ανά ανάρτηση.