Περίπου κατά 10 δισεκατομμύρια δολάρια μειώθηκε η χρηματιστηριακή αξία της Sony, αφού ο ιαπωνικός τεχνολογικός κολοσσός μείωσε τις προβλέψεις του για τις πωλήσεις της ναυαρχίδας του, το PlayStation 5.
Αναλυτές, που ήδη πίστευαν ότι ο στόχος της Sony για το PS5 ήταν πολύ υψηλός, είπαν στο CNBC ότι ένα ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα για την εταιρεία είναι τα μειούμενα περιθώρια κέρδους στη βασική της δραστηριότητα gaming.
Μειωμένες προβλέψεις για πωλήσεις PS5
Η Sony ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι αναμένει τώρα να πουλήσει 21 εκατομμύρια μονάδες του PS5 το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο, σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψη 25 εκατομμυρίων μονάδων.
Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν μετά την ανακοίνωση, με περίπου 10 δισ. δολάρια να εξαφανίζονται από τη μετοχή μετά την μείωση των προβλέψεων, σύμφωνα με υπολογισμό του CNBC που χρησιμοποιεί δεδομένα FactSet.
Ωστόσο, οι αναλυτές παρακολούθησαν και μια άλλη βασική μέτρηση - το λειτουργικό περιθώριο στην επιχείρηση τυχερών παιχνιδιών - το οποίο έφτασε λίγο κάτω από το 6% για το τρίμηνο Δεκεμβρίου, σύμφωνα με έναν υπολογισμό του CNBC. Αντίθετα, το λειτουργικό περιθώριο της Sony ήταν πάνω από 9% το τρίμηνο Δεκεμβρίου του 2022.
«Η μείωση της πρόβλεψης για το PS5 ... δεν είναι αυτό που είναι απογοητευτικό ... Αυτό που είναι απογοητευτικό είναι το χαμηλό επίπεδο του λειτουργικού περιθωρίου», δήλωσε ο Atul Goyal», αναλυτής μετοχών της Jefferies.
Πρόσθεσε, ότι πριν από το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2022, τα περιθώρια στη μονάδα τυχερών παιχνιδιών ήταν περίπου 12% έως 13% τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια. «Το μονοψήφιο περιθώριο κέρδους του τελευταίου τριμήνου για τη Sony είναι πραγματικότητα παρά τους διάφορους ούριους ανέμους που θα έπρεπε να είχαν ανεβάσει τα περιθώρια στο 20%,» είπε ο Goyal, προσθέτοντας ότι η κατάσταση είναι «εξαιρετικά απογοητευτική».
Ο Goyal επεσήμανε ότι το τρέχον περιθώριο για την επιχείρηση τυχερών παιχνιδιών της Sony είναι «σχεδόν σε χαμηλά σχεδόν δεκαετίας». Ο αναλυτής απορεί πώς, με όλα αυτά τα προϊόντα υψηλότερου περιθωρίου, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους του τμήματος τυχερών παιχνιδιών παρέμεινε τόσο μειωμένο.
Αυξημένο κόστος παραγωγής λογισμικού
Ο Serkan Toto, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων παιχνιδιών με έδρα το Τόκιο, Kantan Games, είπε ότι πιστεύει ότι το κόστος παραγωγής υλικού έχει πράγματι μειωθεί, καθώς το PlayStation 5 είναι πάνω από τρία χρόνια και η Sony θα είχε καλύτερες οικονομίες κλίμακας.
Ο Toto σημείωσε ότι μέρος του λόγου για τον οποίο τα περιθώρια συμπιέζονται είναι ότι το κόστος παραγωγής λογισμικού έχει αυξηθεί.
Το «Spiderman 2», το οποίο κυκλοφόρησε πέρυσι και παράγεται από την Insomniac Games που ανήκει στη Sony, κόστισε περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστεί, σύμφωνα με τον ιστότοπο τυχερών παιχνιδιών Kotaku.
Η Sony και η Insomniac Group δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα του CNBC για σχολιασμό.