Τρίτωσε το κακό για τον εμπορικό κόσμο. Μετά τη χειρότερη- σύμφωνα με δικούς τους χαρακτηρισμούς- περίοδο ενδιάμεσων εκπτώσεων, ήρθε μια «χλωμή» Black Friday που διέψευσε τις προσδοκίες για κάτι καλό. Τελικά, επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι ότι δεν θα μείνει ανεπηρέαστη ούτε η χριστουγεννιάτικη αγορά.
«Βάλαμε τον πήχη χαμηλά, αλλά περάσαμε από κάτω», λένε προβληματισμένοι παράγοντες του λιανικού εμπορίου, σημειώνοντας ότι το αρνητικό κλίμα που δημιούργησε η «Ο», σε συνδυασμό με τα περιοριστικά μέτρα αλλά και την αβεβαιότητα των ανατιμήσεων, «πάγωσαν» την αγορά. Οι μεγάλοι χαμένοι είναι, μάλιστα, οι κεντρικές αγορές π.χ. της Αθήνας, καθώς τα ψώνια ως αυτοσκοπός σκιάστηκαν από το φόβο της πανδημίας.
Αν και μετά το περσινό σοκ, του αιφνιδιαστικού lockdown λίγο πριν από την περίοδο των εορτών, οι έμποροι δεν πίστευαν ότι μπορεί να υπάρξει αντίστοιχα κακή χριστουγεννιάτικη περίοδος, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι ο φετινός τζίρος είναι τουλάχιστον 20% χαμηλότερος από αυτόν του 2019, με τις βαρύτερες απώλειες να καταγράφονται στην ένδυση και την υπόδηση.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι «χάθηκαν» περί τα 700- 800 εκατ. Ευρώ από το συνήθη χριστουγεννιάτικο τζίρο, αλλά όπως φαίνεται οι δυσκολίες δεν τελειώνουν.
Διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ του Γιώργου Παππού στο economistas.gr.