Oι Βρετανοί αγαπούν το τηγανητό κοτόπουλο, αλλά τώρα η αγαπημένη τους συνήθεια περιλαμβάνει και τη σαμπάνια.
Η «εμμονή» του Ηνωμένου Βασιλείου με το τηγανητό κοτόπουλο είναι μακροχρόνια.
Μπορεί η αλυσίδα Morley's του Λονδίνου να έγινε διάσημη χάρη στις συνεργασίες της με τη Heinz για τις γλυκόπικρες σάλτσες, αλλά η πρώτη της τοποθεσία άνοιξε το 1985.
H νέα επενδυτική ευκαιρία περιλαμβάνει σαμπάνια και τηγανητό κοτόπουλο
Οι ξένες εταιρείες έχουν πλέον εντοπίσει μια νέα επενδυτική ευκαιρία. Η Popeyes Louisiana Kitchen Inc με έδρα το Μαϊάμι ξεκίνησε τη λειτουργία της στη Βρετανία τον Νοέμβριο του 2021. Το κατάστημά της στο Στράτφορντ έγινε γρήγορα το κατάστημα της αλυσίδας με τα υψηλότερα έσοδα παγκοσμίως. Το ίδιο έτος άνοιξε στην πλατεία Leicester Square η λατρεία του φιλιππινέζικου κοτόπουλου Jollibee Foods Corp. Εν τω μεταξύ, η KFC τηγανίζει κοτόπουλα στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 1965.
Τώρα, έξυπνοι επιχειρηματίες στο Λονδίνο παίρνουν την αγάπη της χώρας για το τηγανητό κοτόπουλο και του δίνουν ένα απροσδόκητο συνοδευτικό, τη σαμπάνια, σημειώνει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg.
Η τάση αυτή «έσκασε» στη Νέα Υόρκη νωρίτερα φέτος με το άνοιγμα του Coqodaq, της κορεατικής εταιρείας τηγανητού κοτόπουλου που φέρεται να διαθέτει τη μεγαλύτερη συλλογή σαμπάνιας της χώρας, με περίπου 400 λίστες που επιμελήθηκε η σομελιέ Victoria James. Ο σχεδιασμένος από τον David Rockwell χώρος ήταν μια ξεκάθαρη επιτυχία, με μεγάλες ουρές κάθε βράδυ.
Στους «ρυθμούς» της σαμπάνιας και του κοτόπουλου
Τα εστιατόρια του Λονδίνου, νέα και μη, «χορεύουν» πλέον στους ρυθμούς της σαμπάνιας. Υπάρχει λόγος που συμβαίνει αυτό, λέει η Sandia Chang, συνιδρύτρια του Bubbledogs, του μαγαζιού που έκανε τους Λονδρέζους να πίνουν σαμπάνια μαζί με χοτ ντογκ, πριν αυτό κλείσει λόγω της πανδημίας. «Σίγουρα βλέπω περισσότερους ανθρώπους να πίνουν σαμπάνια μακριά από περιστάσεις και, απλώς, να την έχουν ως καθημερινό απεριτίφ με τα γεύματά τους». Επισημαίνει, επίσης, την αυξημένη διαθεσιμότητα προσιτών, μη διάσημων φιαλών.
Η Chang πιστεύει, επίσης, ότι η ελκυστικότητα ενός συνδυασμού ακριβού-φθηνού βοηθά στο να γίνει η σαμπάνια και το τηγανητό κοτόπουλο trend φέτος. Επιπλέον, ταιριάζει πολύ καλά με το λιπαρό, τραγανό πιάτο. «Η υπέροχη φρέσκια οξύτητά της συνδυάζεται τόσο καλά με αλμυρά και λιπαρά φαγητά», υποστηρίζει.
Η Chang αναβίωσε το Bubbledogs στο 45 Park Lane Hotel, και υπάρχει ζωηρή κίνηση για τις φτερούγες τηγανητού κοτόπουλου που συνοδεύουν τη λίστα με τις σχεδόν 50 επιλογές με αφρώδη ποτά.
Μια από τις νεότερες επιλογές της πόλης προέρχεται από το Bebe Bob, του οποίου το μεγαλύτερο αδελφάκι, Bob Bob Ricard, είναι γνωστό για τα κουμπιά «Πατήστε για σαμπάνια» σε κάθε περίπτερο. Στο Bebe Bob, οι ζουμερές μπουκίτσες σε τραγανή κρούστα είναι διαθέσιμες στο μεσημεριανό γεύμα με τη συνοδεία μιας λίστας από 12 σαμπάνιες.
Στο νέο μενού στο μόλις εγκαινιασμένο για τη σεζόν Claridge's Terrace του φημισμένου ξενοδοχείου, η σαμπάνια βρίσκεται στο επίκεντρο. Η Ruinart Blanc de Blanc και Rose διατίθεται σε ποτήρι και μπουκάλι (30 και 220 λίρες αντίστοιχα). Το νέο πικάντικο τηγανητό κοτόπουλο, μαριναρισμένο σε βουτυρόγαλα jalapeno με τραγανή κρούστα, αρωματισμένη με άφθονη πάπρικα και σκόνη μανιταριών, είναι ένας προτεινόμενος συνδυασμός.
Στο Dovetale, το όμορφο εστιατόριο του Tom Seller στο Hotel Mayfair, υπάρχει ένα ολοκαίνουργιο μενού brunch - πρώτο και κεντρικό πιάτο είναι το τηγανητό κοτόπουλο με βάφλες και καυτή σάλτσα βουτύρου. Το ποτό που πρέπει να συνοδεύει το πιάτο, το οποίο είναι εμπνευσμένο από την KFC, είναι η σαμπάνια, λέει ο διευθυντής Matt Espersen. «Το αφρώδες κρασί είναι απαραίτητο για το brunch», υποστηρίζει.
Και στο Βόρειο Λονδίνο, η δυναμική ομάδα του Papi, ο σεφ Matthew Scott και ο διευθυντής κρασιών Charlie Carr, χρησιμοποιούν τον συνδυασμό για να σερβίρουν ένα ειδικό γεύμα κάθε Τρίτη.
Στα ύψη η κατανάλωση σαμπάνιας στη Βρετανία
«Στην πραγματικότητα, οι Βρετανοί κάνουν καλή δουλειά στο να πίνουν σαμπάνια, με ή χωρίς τηγανητό κοτόπουλο» λέει ο James Simpson, διευθύνων σύμβουλος της Pol Roger Ltd. και πρόεδρος του UK Champagne Shippers Association.
Πέρυσι, εισήχθησαν στο Ηνωμένο Βασίλειο 25,5 εκατομμύρια φιάλες σαμπάνιας, από τις συνολικές εξαγωγές 172 εκατομμυρίων φιαλών από τη Γαλλία.
Στην πραγματικότητα, το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται ελάχιστα πίσω από τις ΗΠΑ όσον αφορά την κατανάλωση του γαλλικού αφρώδους οίνου -η Αμερική διέθεσε κάτι παραπάνω από 26,9 εκατομμύρια φιάλες-, παρά το γεγονός ότι έχει μόνο το ένα πέμπτο περίπου του αριθμού των κατοίκων.
«Λαμβάνοντας υπόψη τη διαφορά του πληθυσμού, το Ηνωμένο Βασίλειο κάνει πολύ καλή δουλειά στην κατανάλωση σαμπάνιας», επισημαίνει ο Simpson.