Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 2,8% τον Μάρτιο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen και Stellantis, αντιμετώπισαν ασθενέστερη ζήτηση, ιδίως για ηλεκτρικά οχήματα.
Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν σε 1,38 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με μπαταρίες μειώθηκαν κατά 11%, καθώς οι αγορές στη Γερμανία, τη Σουηδία και τη Νορβηγία επιβραδύνθηκαν, σημειώνει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg.
Πού οφείλεται η πτώση
Η πτώση, που οφείλεται εν μέρει στη χρονική στιγμή του Πάσχα, είναι η δεύτερη μέσα σε τέσσερις μήνες και υπογραμμίζει την πίεση που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες εν μέσω υψηλότερων επιτοκίων, ασθενέστερης οικονομικής ανάπτυξης και σταδιακής κατάργησης των γενναιόδωρων επιδοτήσεων για την τόνωση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η Tesla ανέφεραν χαμηλότερες πωλήσεις EV κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Η τάση αυτή ωθεί ορισμένες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεξετάσουν πότε θα καταργήσουν σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ άλλες έχουν υπαναχωρήσει από τους στόχους για τα EV. Τον Φεβρουάριο, η Mercedes-Benz αναθεώρησε την πρόβλεψή της για τις πωλήσεις και τώρα αναμένει ότι τα οχήματα με μπαταρία θα παραμείνουν σε λιγότερο από το μισό των πωλήσεών της για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι αναμενόταν.
Ο αντίκτυπος της επιβράδυνσης ήταν πιο έντονος στην Tesla, η οποία αυτή την εβδομάδα δήλωσε ότι θα απολύσει περισσότερο από το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της.
Οι πωλήσεις EV στην Ιταλία μειώθηκαν κατά 34% τον περασμένο μήνα, καθώς οι πελάτες συγκράτησαν τις αγορές τους εν αναμονή των πιθανών νέων επιδοτήσεων που εξετάζει η κυβέρνηση. Οι πωλήσεις EV της Γερμανίας υποχώρησαν κατά 29%, ακόμη και όταν κατασκευαστές όπως η Volkswagen εισήγαγαν τις δικές τους εκπτώσεις σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσουν τις περικοπές των ενισχύσεων της χώρας.
Ενώ μια σειρά νέων ηλεκτρικών μοντέλων έπεισε μεγαλύτερο αριθμό αγοραστών σε αγορές όπως η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι υποβαθμισμένες υποδομές φόρτισης παραμένουν εμπόδιο στην ευρύτερη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.