Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τα πάντα στα e-shops - iefimerida.gr

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τα πάντα στα e-shops

e-shop ηλεκτρονικές αγορές
e-shop ηλεκτρονικές αγορές / Φωτογραφία: Shutterstock
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ
Γιώργος Παππούς

Παρά το ότι το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά λόγω ανατιμήσεων αλλά κι επειδή διαδέχθηκε το σοκ της πανδημίας, η ανάκαμψη της ζήτησης έδωσε «φτερά» στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Δεδομένου ότι η ένδυση και υπόδηση δεν αποτελούν κατηγορία πρώτης ανάγκης, οι εκπρόσωποι του κλάδου δεν ήταν σίγουροι σχετικά με το τι να περιμένουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς - ακόμα και από το Black Friday ή την εορταστική περίοδο. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του GLAMI, το τελικό αποτέλεσμα τους εξέπληξε ευχάριστα.  

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φαίνεται πως η μείωση της αγοραστικής δύναμης δεν κατάφερε να πλήξει εν τέλει τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας, αφού το 56% των e- shop που συνεργάζονται με το GLAMI ανέφεραν αύξηση των εσόδων τους (σε σύγκριση με το 47% στην αντίστοιχη ερώτηση της έρευνας συνεργατών του GLAMI για το 2021). Για το 24% τα έσοδα παρέμειναν ίδια, ενώ το 22% ανέφερε μείωση.  

Συνολικά, το 43% των συνεργατών του GLAMI έκρινε θετικά το 2022 όσον αφορά τα επιχειρηματικά τους αποτελέσματα παρόλη την αισθητά χαμηλότερη αξία των πωλήσεων που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι συνέπειες του πληθωρισμού άρχισαν, πάντως, να επηρεάζουν τη συμπεριφορά των πελατών, γεγονός που θα απασχολήσει το λιανεμπόριο το 2023. 

Κορυφαία πρόκληση για τα e-shops μόδας ο πληθωρισμός

Ο πληθωρισμός έγινε η κορυφαία πρόκληση για τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας, καθώς σε αυτό συνυπολογίζονται οι πιέσεις από το εκρηκτικό κόστος ενέργειας, τα ενοίκια και τις πρώτες ύλες. Το αυξημένο κόστος διαφήμισης και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός ακολουθούν αμέσως μετά, ενώ η δέσμευση για βιώσιμες πρακτικές και η προσαρμογή στις νομοθετικές αλλαγές βρίσκονται στις τελευταίες προτεραιότητες των επιχειρήσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2023 είναι αναμφίβολα έτος προκλήσεων. Η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας ανέκαμψε απότομα το 2021 και κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2022. Αλλά στη σημερινή εύθραυστη πραγματικότητα, οι προσδοκίες για συνεχή ανάκαμψη μπορεί να ανατραπούν πολύ γρήγορα. Παρόλα αυτά, οι Έλληνες εκπρόσωποι του fashion ecommerce παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αισιόδοξοι για το επόμενο έτος. Στην έρευνα του GLAMI, το 40% πιθανολογεί ότι θα υπάρξει βελτίωση ενώ ένα 12% αναμένει σίγουρα βελτίωση. Σε αντίθεση, μόλις το 2% αναμένει σίγουρα αρνητικά αποτελέσματα.  

Ο πληθωρισμός έφτασε κοντά στο 7,5% στο τέλος της περασμένης χρονιάς με το κόστος της ενέργειας να αναμένεται να αυξηθεί για το μέσο νοικοκυριό. Η πλειονότητα των e-shop μόδας που απάντησαν στην έρευνα του GLAMI δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και την αύξηση των πωλήσεων σχεδόν ισόποσα. Για να το εξασφαλίσει αυτό, ένα 37% σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές αλλά η πλειοψηφία (το 50% των ερωτηθέντων) θα κρατήσει ίδιες τις τιμές. 

Προκειμένου να προσαρμοστούν στη φθίνουσα αγοραστική δύναμη, σχεδόν το 64% σχεδιάζει να έχει λιγότερα εποχιακά και περισσότερα βασικά είδη στη γκάμα προϊόντων. Επιπλέον, το 46% σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των στιλ του ίδιου προϊόντος ώστε να απλοποιήσει το απόθεμα συνολικά. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα από τα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι το πόσο “ψάχνονται” τα μεγάλα brands αλλά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα για την κατά το δυνατόν εξατομίκευση των αναζητήσεων των πελατών. Κι εδώ “κουμπώνουν” οι νέες τεχνολογίες.  

Σήμερα οι καταναλωτές έχουν να διαλέξουν από μια πολλές φορές κουραστική υπερπληθώρα επιλογών των brands. Ένας από τους τρόπους για να αντιμετωπιστεί αυτό, είναι η προσαρμογή του customer journey χρησιμοποιώντας δεδομένα first-party και Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Η εξατομικευμένη αυτή προσέγγιση, όχι μόνο βελτιώνει την εμπειρία, αλλά με τη σειρά της αυξάνει και το conversion rate με αποτέλεσμα τις υψηλότερες πωλήσεις. Υπολογίζεται ότι η υλοποίηση προσωποποιημένων προτάσεων αποφέρει αύξηση εσόδων 20% ανά νέο χρήστη! Για να επωφεληθούν όμως από αυτό, τα brands θα πρέπει να επενδύσουν στη συλλογή έως και την ανάλυση και διαχείριση δεδομένων που οι ίδιοι οι καταναλωτές τους δίνουν. 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ