Βασικός στόχος του ΥΠΕΘΟ και της ΑΑΔΕ είναι πριν από το τέλος της τετραετίας, να μπαίνουν στα κρατικά ταμεία τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ ετησίως από τη «δεξαμενή» της φοροδιαφυγής.
Προφανές είναι ότι δεν αρκεί ο νέος τρόπος φορολόγησης των επιτηδευματιών, ούτε το “κυνήγι” των αποδείξεων από τις ελεγκτικές υπηρεσίες, έστω με τη βοήθεια των ίδιων των φορολογούμενων μέσω του appodixi.
Το «κλειδί» δεν είναι άλλο από την πλήρη ψηφιοποίηση των φορολογικών διαδικασιών, έτσι ώστε αφενός φυσικά και νομικά πρόσωπα να απαλλαγούν από το βραχνά της γραφειοκρατίας, αφετέρου να λειτουργήσουν πρόσθετες ασφαλιστικές δικλείδες στη λειτουργία της αγοράς.
Το φιλόδοξο project έχει ήδη ξεκινήσει- έστω μετ’ εμποδίων, όπως προκύπτει από τις δυσκολίες της εγκατάστασης και διασύνδεσης των POS. Ηλεκτρονικά τιμολόγια, ηλεκτρονικά βιβλία, ηλεκτρονικές δαπάνες, ηλεκτρονικά ραντεβού. Το επόμενο στοίχημα, είναι τα ηλεκτρονικά δελτία αποστολής και ο στόχος είναι προφανής: να μπει τέλος στο φαινόμενο όπου άλλα γράφει το χειρόγραφο δελτίο κι άλλα κρύβει το πραγματικό φορτίο.
Το νομοθετικό πλαίσιο μπαίνει- εκτός απροόπτου- σε διαβούλευση πριν από το Πάσχα και η πρόθεση είναι να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό, έτσι ώστε να μπορούν οι αρμόδιες υπηρεσίες να ελέγχουν σε πραγματικό χρόνο, τη διαδρομή των εμπορευμάτων.
Ηλεκτρονικό Πελατολόγιο
Πιο εύκολη φαντάζει η επιστροφή των Βιβλίων Πελατών, ωστόσο όσοι έχουν στο μυαλό τους τα παλιά... τεφτέρια, όπου οι υπόχρεοι επιτηδευματίες (π.χ. συνεργεία αυτοκινήτων) έπρεπε να συμπληρώνουν τα στοιχεία των πελατών τους, θα πρέπει να τα ξεχάσουν. Πλέον, μιλάμε για Ψηφιακό Πελατολόγιο.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων αλλά και εκδρομών περιλαμβάνονται στη λίστα των επαγγελματικών κλάδων που θα υποχρεωθούν να τηρούν το Ψηφιακό Πελατολόγιο.
Αποστολή της ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί για τη δημιουργία του είναι:
α) Η αποτύπωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων που αφορούν επιτηδευματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα
β) Η αποτύπωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων που αφορούν χώρους εκδηλώσεων
γ) Η επιλογή και ο καθορισμός των υπόλοιπων κλάδων δραστηριότητας, καθώς και η σύνταξη επιχειρησιακών απαιτήσεων.
Επί της ουσίας, το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.